Beantwoorden
Flippie70
Experienced Beetjesweter
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Rampzalige beeldkwaliteit met TCL-tv en TV-box

Ik ben sinds een half jaar de trotse bezitter van een 55 inch TCL tv, maar de beeldkwaliteit is ondermaats.

- een waas rond bewegende beelden

- sport is niet om aan te zien (bij tennis wordt bal een gele lijn, bij voetbal wordt de bal een blurry vlekje)

- aktiefilms zijn niet om aan te zien

Mijn kleine tv box al alle beeldinstellingen gebruikt (van automatisch tot 720p)

Alle mogelijk instellingen op tv gebruikt

Vooral op VTM en PLAY kanalen en Eurosport. Kwaliteit BBC World is zelfs een pak minder dan 720p.

Een oorlogsfilm uit 1971 op BBC1, levert dan weer geen problemen op.

Youtube en Netflix, prachtig beeld.

Iemand raad??

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Rampzalige beeldkwaliteit 

5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Flippie70  En met welke ontvanger bekijk je dit, is dat de IP Tv box of de tv box met coax of nog de oude digicorder of digibox??

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Flippie70
Experienced Beetjesweter

Hey,

ik kijk met IP tv box, voordien met Tv box, werd omgewisseld maar heeft niet tot verandering geleidt. Heb zelfs een nieuwe tv in garantie gehad, zelfde probleem.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Flippie70  Vrees dat de beeld verbeteraars het probleem veroorzaken bij de IP tv box op bepaalde tv’s.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

@Flippie70 

ik heb verschillende keer gepost over dit onderwerp. De IP TV Box is idd het probleem, na een week van uitvoerig testen en vloeken heb ik hem terug omgewisseld voor de TV Box met coax. Het is volgens mij de enige oplossing. Staat nu op 1080p en de TV doet de rest. Zeer aangenaam beeld en een lust voor het oog. TV zenders zenden uit in HD, geen 4K dus al die algoritmes die erop worden los gelaten doen meer kwaad dan goed. Het feit de je de “beeldverbeteraars”in de IP TV Box niet kan uitzetten maken het alleen maar erger. Misschien komt er ooit wel eens een versie die geen problemen heeft maar tot die tijd schuif je die IP TV Box beter aan de kant.

Ik herinner me ook dat toen de IP TV Box in Nederland bij Ziggo in gebruik kwam dezelfde klachten de kop op staken. Mensen zijn heus niet blind, je ziet wat je ziet. Spijtig dat ontwikkeling van zo’n IP TV Box niet grondiger gebeurd, het zou ons een hoop miserie besparen.

Flippie70
Experienced Beetjesweter

En net daar wringt ook het schoentje. In december bij telenet gegaan, tv gekocht (eindejaarsaktie), gewone tv box geinstalleerd. Geen goed beeld, veel overleg met Telenet (swat-team). Alle kabels vervangen, geen resultaat, uiteindelijk andere tv gekregen in garantie, bracht geen oplossing. Plots was er een coax probleem ondanks nieuwe kabel dan heeft men een IP box komen installeren, zelfs modem werd vervangen.

Dus ja ..................