Beantwoorden
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Rare IP adres waarden digicorder!

Ik was de DLNA functie aan het uitproberen op mijn nieuwe digicorder AD-2200, maar zonder resultaat. 
Toen ik de instellingen nakeek viel mij  het volgende op:

- INHOME IP ADRESS was 192.168.0.131 met subnet mask 255.255.192.0. Dit is raar want al andere computers zitten op subnet 255.255.255.0

- Na het herstarten van de digicorder is de subnetmask nu 255.255.0.0 en IHOME IP Adress is nu plots een IP6 adres geworden. Daarenboven het andere (normale ) IP adres is nu 169.254.10.11 wat normaal iets  10.x.x.x zou moeten zijn. en default gateway is 0.0.0.0

- 2de herstart: Nu Zijn ook de DNS adressen 0.0.0.0

 

Wat is hier aan de hand??

 

Voor alle duidelijkheid: Standaard netwerk configuratie (geen extra router of zo!) 

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Rare IP adres waarden digicorder!

bericht staat in verkeerde topic, gaat over de oude digicorder, niet de nieuwe telenet box!!!!

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Rare IP adres waarden digicorder!

Heb het bericht verplaatst naar het juiste bord


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Rare IP adres waarden digicorder!

Eerst dit. Het subnetmask slaat enkel op het Private IP adres 10.x.x.x. Mochten ze daar een 255.255.255.0 als subnetmask zetten dan kunnen ze per netwerk maar 253 (256-3) toestellen aansluiten. Met een subnetmask 255.255.192.0 kunnen ze 2^14 of ruim 16000 toestellen (16384 -3) in 1 netwerk steken. Je zal ook merken dat de default gateway 1 van de volgende waarden zal aannemen: 10.x.0.x of 10.x.64.x of 10.x.128.x of 10.x.192.x.

Je zal ook zien dat bijvoorbeeld in het eerste geval je een IP adres zal hebben tussen 10.x.0.0 en 10.x.63.255

Dus subnetmask heeft niets te maken met je inhome adres. Bij mij is dat bijvoorbeeld 255.255.128.0. Ik zit dus in een netwerk met 32768 mogelijke boxen. Eigenlijk altijd min 3 want je moet er het netwerk zelf, default gateway en broadcastadres af trekken.

Meer uitleg: Subnetting IPv4

Wat uw verder verhaal betreft wijst dit erop dat je netwerkverbinding verbroken is. Een 169.x.x.x adres is een zogenaamd APIPA adres. Dit is een adres dat het toestel zichzelf toekent als het wel de aansluiting van een UTP kabel bemerkt maar geen adres krijgt toegewezen van een DHCP server.

Is er een 0.0.0.0 adres dan wijst dit erop dat het toestel geen netwerkverbinding ziet. Netwerkkaart kapot, kabel defekt? Dat is een uit te zoeken feit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Rare IP adres waarden digicorder!

@igvfer

Bedankt voor je reactie. 

Het rare is wel dat ik net alles zelf had uitgevloeid en zelf bezig was met een antwoord te schrijven.

 

Maar je uitleg klopt volledig. Waarschijnlijk interferentie door slechte kabel, soms wel een connectie, soms niet. Het 169.x.x.x adres gaf mij het vermoede dat iets mis was met de DHCP server

En ondertussen is ook mijne frank gevallen dat de subnetmask voor het ip adress 10.x.x.x is en niet voor Inhome IP Adress. Ik heb mij laten misleiden door positie op het scherm. 

 

Ondertussen lijkt de DLNA functie te werken? Sommige video's wel geen audio andere geen ondertitels. Mogelijks zijn dit beperkingen? Dit moet ik nog uitzoeken. 

Nogmaals bedankt voor je antwoord

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Rare IP adres waarden digicorder!

niet alle codecs zijn in gebruik op de digicorder en digibox bij telenet, is beperkt.

dus niet alles is te bekijken.

word op de nieuwe telenet box zelf niet ondersteund die optie, dus geniet er van 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Rare IP adres waarden digicorder!

@master-magic01

 

Dat was mijn vermoeden. Is er ergens een overzicht van wat wel ondersteund is en wat niet door de DNLA speler?  Voorlopige conclusie DVD rips (VOB files)  enkel beeld geen geluid. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Rare IP adres waarden digicorder!

@Mumblic Ik heb het ook even gebruikt voor enkele dagen 

en had bij avi en mkv bestanden geluid, maar ondertiteling weet ik niet meer juist of je dat kon instellen,

dacht met de ok toets kon je meer instellingen zien maar ben dit niet zeker.

heb een mediaspeler gekocht dat alles kon afspelen via Android, 

een mini x96 

 

https://www.bol.com/nl/p/x96-mini-android-7-1-tv-box-s905w-kodi-17-4-1gb-8gb/9200000082825220/?count...

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Rare IP adres waarden digicorder!


@Mumblic@  schreef:

@master-magic01

 

Dat was mijn vermoeden. Is er ergens een overzicht van wat wel ondersteund is en wat niet door de DNLA speler?  Voorlopige conclusie DVD rips (VOB files)  enkel beeld geen geluid. 


Hier zie je wat de digicorder ondersteunt https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-formaten-van-media-kan-ik-delen-met-mijn-tv/

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.