Beantwoorden
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Raspberry Pi TV HAT

Hallo,

Ik ben een Raspberry Pi 4 Mediacenter aan het bouwen met daarin een TV HAT digital DVB-T2 TV.
Een link naar het product: https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-tv-hat/
Ik gebruik Kodi samen met TVheadend.
Nu heb ik alles qua software draaiend, maar ik krijg geen signaal.
Ik heb de volledige wizard doorlopen en alles ingesteld op Belgium.

Kan er iemand mij helpen? Zie ik iets over het hoofd 🙄

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Raspberry Pi TV HAT

@Raspberrian met een DVB-T2 zal je niet veel vinden, dat is via een aardse antenne die je buitenhangt, en in belgie zit alles achter de codering daarop.

wat je nodig hebt voor kabel tv en telenet is een DVB-C tuner die dan de enkele gratis zenders afzoekt en opslaat zoals VRT zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Raspberry Pi TV HAT

Oké das jammer. Ik las juist op een ander forum dat België trouwens de enige is die DVB volledig heeft afgeblokt in Europa op het gebied van TV zenders. Mmmm it's all about the money here, spijtig.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raspberry Pi TV HAT

@Raspberrian 

De VRT heeft haar DVB-T signaal afgeschaft omdat TV-Vlaanderen met haar product Antenne tv reklame maakte dat je ook de (gratis) vrt zenders kreeg. Nu zit dat signaal nog altijd in de ether, maar het is ook versluierd. Voor dvb-t heb je een antenne nodig. Al naargelang de sterkte van het signaal en de kwaliteit van de antenne, kan dat op heel wat plaatsen ook met een binnenantenne. Je kan er zelf één maken met twee lege metalen drankblikken (zoek op het internet). Als ik me goed herinner 1 cm tussen beide blikken en de binnenkant van de coax aan één blik en de buitenkant aan het andere blik. De twee blikken in elkaars verlengde zodat je een lange cilinder hebt met in het midden een spleet van 1 cm waar de cox komt. (te controleren met wat je op het internet vind)

Vlaanderen is bij wijze van spreken slechts één zakdoek groot. Al naargelang waar je ergens bent in het Vlaamse gewest, kan je de zenders van de RTBf (4 tv en 6 radio signalen) of die van Nederland (een aantal jaren een reportage op de radio gehoord dat met een digitale tv in de auto het signaal van Nederland ontvangen werd tot in de omgeving van de Reyerslaan (VRT), of van Duitsland of van Frankrijk ontvangen. Het is wel zo dat dvb signalen meer gericht uitgezonden worden dan de vroegere analoge signalen. 

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Raspberry Pi TV HAT

@janne_man die signalen van de Nederlandse DVB-T2 zijn ook verminderd doordat ze veranderd zijn van FREQ en minder sterk uitzenden omdat ze in DVB-T2 uitzenden en in 1080P HD,

ik kon die zenders ook ontvangen in oost Vlaanderen met mijn gerichte buiten antenne, maar sinds ze zijn veranderd naar DVB-T2 en HD is de ontvangst veel verminderd zodat ik ze niet meer kan ontvangen, zelf in Nederland zijn er klanten die nog amper iets ontvangen.

ze veranderen wel nog december dacht ik van FREQ's omdat een deel moet gebruikt worden voor data voor de gsm 😉 

vrees dat het een erbarmelijke optie is die DVB-T(2) in de Benelux, 

er waren onlangs ook ontvangst problemen bij Antenne TV van de M7 maatschappij, dus ja,

geen stabiele optie.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes