Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Recorder problemen met teletekst ondertitels.

In ons gezin is er iemand met hoorproblemen. Bij ons wordt dus dikwijls pagina 888 gebruikt. Bij opnames weergeven lijkt het mij dat de digoibox daar dikwijls  "snelheidsproblemen" mee heeft.

Kan ik de digibox inwisselen voor een "snellere" versie ?

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Recorder problemen met teletekst ondertitels.

Je bedoelt dat de ondertitels een beetje achterlopen op hetgeen gezegd wordt? Dat heb ik ook al aan de hand gehad op de BBC. Ik vrees dat er niet veel aan te doen is. Deze (Proximus) gebruiker heeft er duidelijk ook last van:

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/teletekst-888-ondertiteling-op-bbc-erger-de-processie-ech...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Recorder problemen met teletekst ondertitels.

Vijf jar geleden heeft een gratis inruil heel veel problemen opgelost. Was volgens technische dienst een snellere processor.

Door alle software aanpassingen is er misschien weer nood aan een snellere .... de problemen zijn langzaam weer groter geworden.

 

Dat proximus het niet goed doet is geen excuus voor telenet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Recorder problemen met teletekst ondertitels.

Niemand heeft beweerd dat de tegenvallende prestaties van Proximus een excuus zijn voor Telenet. Zoals gezegd heb ik het zelf soms ook aan de hand met BBC. (Over welke post(en) gaat het trouwens? Of heb je dit probleem met alle posten? Doet het zich enkel voor met die opnames of ook wanneer je 'live' kijkt?)

 

Als je je Digibox wil inruilen, dan stel ik voor dat je telefonisch contact opneemt via het nummer 015 66 66 66 of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5327
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Recorder problemen met teletekst ondertitels.

Probleem ligt dus niet aan die digibox of corder,probleem ligt bij het feit dat het signaal dus bij bbc en npo1-3 in HD zijn en het teletext signaal van de sd versie haalt en daar er verschil op zit van enkele seconden,daar er bij die zenders geen teletext bestaat digitaal dat ze het van de sd versie moeten halen dat het wel nog heeft.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Recorder problemen met teletekst ondertitels.

Zoals gezegd was het bij de oude recorder en decorder zeer erg.

Na inruil naar een nieuwe decoder was het jarenlang stukken beter, nu begint het weer.

 

Het lijkt een beetje op een computer, een nieuwe is sneller, maar door de upgrades van software worden ze weer trager.

Ik heb geen idee of de processors in de huidige decoders in staat zijn om de teletekst info sneller te verwerken, meer RAM , hogere freq ?

0 Likes