Beantwoorden
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

hallo,

 

Ik ben van Gent maar woon ook halftijds in Oostende.

Omdat wij in Oostende ook avs zouden willen bekijken heb ik daarnet mijn digicorder heringesteld  met postcode 9000 en tussen de zenders hebben we nu inderdaad ook avs in Oostende.

 

Maar het scherm is zwart, je ziet dus geen uitzending...en avs staat op 10, maar als je de zenders afloopt springt hij van 9 naar 11.....

 

Hoe kan ik dit oplossen ?  Vrienden van ons kunnen wel avs kijken in Oostende dus het moet wel degelijk mogelijk zijn.....

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

In West-Vlaanderen kan je enkel de regionale zenders FOCUS en WTV ontvangen bij Telenet.

Maar als je vrienden AVS wel ontvangen in Oostende vraag dan hun eens hoe ze dit doen om AVS te ontvangen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

@Janneke_Dust zal via on demand zijn of beter gekend op aanvraag dat ze naar de nieuwsuitzendingen kijken daar.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

Hier (8790) kan ik 2 regionale zenders ontvangen: WTV en AVS (Eeklo).

De andere regionale zenders zie ik wel staan na een scan, maar geven inderdaad zwart beeld.

 

Theoretisch kan je alleen de regionale zender zien die bij jouw regio hoort. In grensgebied, waar de Telenet kabel over 2 provincies loopt (hier: Waregem W-Vl, Zulte O-Vl), kan je ze beide ontvangen...

 

De digicorder op postcode "9000" zetten zal natuurlijk niets helpen. Dat zorgt er alleen voor dat de bijhorende regionale zender op kanaal "8" komt, maar daarmee krijg je geen beeld. Op de kabel in Oostende wordt AVS Gent niet uitgezonden ...

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

Ik woon ook in het grensgebied van Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Ik woon in Vlaams-Brabant en 500m van mijn deur is het oost Vlaanderen. Voorheen, was ik bij Proxibrol en kon ik zowel Ring-TV nemen (Vlaams-Brabant) als Oost-TV( Oost Vlaanderen). Nu bij Telenet enkel Ring-TV. Nochtans woon ik ook op de grens??

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

Als een regionale zender beperkt is tot een bepaalde regio is er wel altijd iemand waarbij die een andere regionale zender heeft dan zijn buur. 

Ik geloof niet dat er een regio is waar je met Digicorder of Digibox twee regionale zenders kan krijgen. Met de Tv-box weet ik niet. Met CI+ kan het wel mogelijk zijn.

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Regionale zender geeft zwart scherm ondanks aanpassing

2 regio zenders is niet echt abnormaal.

In Antwerpen LO ontvang ik ATV en RTV Mechelen.

In Bredene ontvang ik FOCUS en WTV.

Dit met een digicorder en met een CI+ kaartje.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes