Beantwoorden
jtheeuwes
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ruis op Radio 2 Antwerpen (93.5)

Ik gebruik de radio antenne die Telenet aanbied via de coax kabel . Op mijn "Bose wave music system" krijg ik ruis op de frequentie Radio 2 Antwerpen(93.5). Op de andere frequenties, zoals Radio 2 Limburg (103.6) ,Radio 1(93.0),Stu Bru(98.9), Joe(106.0) en Qmusic(106.8) is er geen ruis te horen. Ik heb reeds een andere uitgang op de versterker van Telenet geprobeerd (eentje met 0db en 4db), dit geeft geen verschil. Er is reeds een technieker van Telenet langs geweest in december 2017 en heeft het probleem niet kunnen oplossen. Er is ook vandaag op 9/8/18 een remote test gedaan door Telenet en zij zien geen problemen.

 

Wat kan hier het probleem zijn?

 

PS: Ik weet dat ik onderwerp heb gepost onder "TV - hardware&instellingen" maar ik vond niet het juiste forum.

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis op Radio 2 Antwerpen (93.5)

Zeker dat het die freq is op de kabel voor deze zender???

kijk anders eens op http://zenders.be


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jtheeuwes
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ruis op Radio 2 Antwerpen (93.5)

Ja, Ik woon in Westerlo en daar is de frequentie voor Radio 2 Antwerpen normaal gezien 93.5.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis op Radio 2 Antwerpen (93.5)

staat er toevallig geen apparatuur in de buurt die stoort, draadloze telefoon, babyfoon ofzo ???

is dit sinds kort of al een tijdje????

zou raar zijn dat er ene verdwenen is en de rest allemaal werkt op de fm via kabel,

of het moet zijn dat er in de buurt een FM zender op dezelfde Freq gestart is en stoort of op een andere freq en op die bepaalde stoort.

hier ook nog gehad met een FM zender die uitzond en de antenne stond dichtbij en op bepaalde freq hoorde ik gewoon dezelfde zender in knallen waar die niet mocht op uitzenden.

kan ook iemand zijn met een CIBI toestel van vroeger ofzo, 

zie je iets in de buurt van antenne staan???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jtheeuwes
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Ruis op Radio 2 Antwerpen (93.5)

De radio staat op mijn bureau, op 1m van een draagbare Siemens dect telefoon en on de bureau staat een draadloze router (netgear R7000), deze op stelling is al 3 jaar niet meer gewijzigd, de problemen zijn ongeveer in november 2017 begonnen. De radio wordt ook gebruikt als speaker voor mijn PC via de aux-ingang.
Ik weet niet wat je bedoeld met "de ene verdwenen", Radio 2 Antwerpen werkt maar geeft ruis. En het rare is dat de andere posten(zie eerdere post) geen ruis geven.
Wat de storing tussen frequenties betreft, dat hangt van Telenet af want ik gebruik het signaal op de kabel van Telenet als antenne, deze zenders liggen anders dan de zenders "in de lucht" en storen mekaar waarschijnlijk niet.
Ik woon in een vrij staand huis, de dichtstbijzijnde buur woont op 6m en heeft , bij mijn weten, geen CIBI toestel.

0 Likes