Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Het lag echt niet aan wwe of aan Play6, want als je diezelfde uitzending opvraagt via terugkijk-tv of via opname, dan is de beeldkwaliteit wél goed. Het probleem doet zich voor bij de live-uitzending. Ik neem aan dat je het dus zelf ook hebt gezien? 

 

Het is ook enkel te merken bij vooral sportprogramma's en bepaalde uitzendingen. Niet constant te merken dus, maar wel bij snel bewegende beelden. 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Zijn we hier dan maar met twee die dit probleem hebben of willen anderen het niet toegeven en ja iedereen kent dit forum ook niet hé.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Zoals gezegd, heb ik het probleem ook al bij mijn ouders vastgesteld (op dezelfde zenders, tijdens dezelfde uitzendingen).

 

Het enige verschil is dat ik een tv-box heb (waarop het probleem zich enkel voordoet bij live-uitzendingen en niet tijdens terugkijk-tv of opnames), en zij een digicorder hebben (waarop het probleem zich voordoet tijdens live-uitzendingen én ook bij opnames en terugkijk-tv)

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Het doet me trouwens denken aan een probleem dat ik hier enkele jaren geleden meldde en dat nadien ook werd opgelost (terug te vinden in deze thread: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Haperingen-in-beeld-Play-Sports/m-p/7205...)

 

Volgens mij is hier een gelijkaardig probleem aan de hand

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Dit is idd een probleem dat toch zo snel mogelijk moet opgelost worden vind ik.

Want het is nu toch al zeker een  dikke maand bezig.

Trouwens het gebeurt soms ook op NPO1,2,3 bij snel bewegende beelden maar naar die zenders kijk ik niet zoveel.

Tags (3)
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik heb de technische dienst verwittigd van "Telenet" en ze gaan het bekijken waar het probleem zich voordoet. Als er nog personen zijn met dit probleem moeten ze bellen naar telenet vertelde ze .Dus "Orton" even bellen zou ik zeggen.

Trouwens de telefoniste vertelde me er ook bij dat "Telenet" 25 jaar bestaat en dat ik   binnenkort een cadeautje ontvang in vorm van een doosje pralines.😲

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 @orton 

heb een vermoeden dat het de encoders zijn op beide Muxen dat ontregeld zijn of zoiets, zie het op VTM Gold ook net, 

maar kan ook zijn dat het is omdat het oude SD beelden is, en de wwe van gisteren ook SD beelden waren en de omzetting van SD naar HD ergens fout loopt.

op vtm gold momenteel lage kwaliteit beelden, is nochtans in HD maar komt van oude SD beelden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Op VTM Gold heb ik het ook al gemerkt. 

 

Van WWE weet ik zeker dat ze hun programma's opnemen in HD. Dat is dus zeker geen geüpscalede SD (zoals op VTM Gold). Maar door de fouten op de mux (waarschijnlijk) is de beeldkwaliteit verstoord.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik zap toevallig naar het veldrijden (VTM) en het probleem is er nog steeds.

Moet toch wel een moeilijk probleem zijn veronderstel ik om dat op te lossen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 @orton hier 2 providers op dezelfde ontvanger ter beschikking om vtm HD eens te testen, Telenet en tv Vlaanderen via satelliet en via satelliet merk ik het probleem niet, wel bij Telenet bij snelle beelden, vrees dus dat de encoder moet herstart worden of nagekeken worden,

@Suzy kan dit eens gemeld worden dat de MUX van vtm 306Mhz en de MUX 314Mhz van de play zenders een probleem hebben met de encoders, andere zenders op andere Muxen nog geen probleem ontdekt.

het probleem is niet bij satelliet provider tv Vlaanderen dus kan niet bij de zenders zelf gezocht worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Net nog eens naar "Telenet" gebeld en ze vertelden me dat ze het opgevolgd hebben de voorbije dagen en niets gevonden hebben.Het zou géén algemeen probleem zijn maar waarschijnlijk een softwareprobleem in de tv-box.

Ik zou nu Maandag mijn tv-box moeten gaan omruilen voor een andere en als het probleem zich blijft voort doen hun opnieuw contacteren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1het is geen tv box probleem, ik zie het ook op een niet Telenet box, in het weekend zitten geen technische mensen aan de telefoon, is beter in de week te bellen en melden dat er nog zijn zonder een Telenet box met ci module zoals ik die het merken, 

hier al gemeld wat het is 😉

zag het net zelf op de andere vtm zenders, zoals vtm2


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Waarom zegt die telefoniste dan dat ze het de voorbije dagen opgevolgd hebben en ze nog géén klachten van andere personen binnen gekregen hebben.

 

Ze vertelde me dat het géén algemeen probleem is maar een éénmansprobleem.

We zijn dan tenminste toch al met 3.😒

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Dan kan jij misschien eens bellen "Master" jij zou het veel beter kunnen uitleggen dan ik want ik ben géén techneut.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1als ik het maandag nog zie dinsdag eens bellen als ik thuis ben,

we zijn met 3 die het zien maar alle 3 met een andere ontvanger, dus is geen enkel probleem maar een algemeen probleem, maar denk dat niet iedereen het ziet, het oog is niet bij iedereen scherp.

probleem dus bij een tv box en een digicorder en met een ci module, 

moet dan wel heel toevallig zijn dat het dan niet wordt gezien, en ik heb een Sony tv, dus merk gerelateerd is het ook niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes