Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Proximus is hier geen optie internetsnelheden van Telenet is hier toch veel beter als bij Proximus. Heb ooit Proximus tv gehad en daar wel nooit geen problemen mee gehad. 

Die problemen die Telenet hier heeft met die snelle beelden dat was op begin ook niet het geval hier en nu dus wel na een 2a3 maanden. 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik denk dat er personen zijn die hier nog niet het verschil zien tussen analoog of digitaal. Laat staan SD of HD.

Als er maar mannekes en vrouwkes op het scherm verschijnen hoe dan ook de beeldkwaliteit mag zijn.

 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@BjornV : Heb jij proximus tv gehad en hoe was de beeldkwaliteit daar?

 

Toch wel beter zeker dan nu op die bepaalde zenders bij Telenet ?

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ja bij mijn weten was dat toen beter maar had ik nog geen oled scherm en een kleiner scherm viel misschien toen minder op. Is ongeveer 3 jaar geleden.

 

Maar daar viel mijn internet vaak weg en de snelheid viel tegen.

 

Maar die internetproblemen hebben sommige ook bij Telenet is maar juist waar je woont.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Kijk maar weer eens op VTM 2 op dit moment.

Voetbal: bij snelbewegende beelden en in close-up.

 

Erbarmelijk slecht beeld!

 

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk het ook op bij de voetbalwedstrijd op VTM 2. Er komt trouwens ook reactie op de Facebookpagina van Telenet. Er zijn dus nog mensen buiten het forum die het opmerken

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik heb de knoop doorgehakt. Vrijdag 15/10 komt proximus om aan te sluiten.

Telenet heeft tijd genoeg gehad om het op te lossen.

2 tot 3 maanden duurt dit spelletje nu al.

Als ik binnenkort bij "Proximus" géén beter beeld heb is het jammer maar slechter als dit geloof ik toch niet.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1Bij Proximus is dit probleem niet, heb dit zondag gezien bij een familie lid op een LG led 4K tv met Proximus op vtm, is wel iets minder van beeld maar geen problemen bij snelle beelden.

maar let op met de V7 Android ontvanger die je krijgt, die zit nog vol bugs met soms een avond geen tv, 

lees maar eens na op het Proximus forum van de vele klachten met die ontvanger, wil je maar waarschuwen op voorhand.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Wat bedoel je met iets minder van beeld?

 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik las ergens dit op een proximus forum: met de V7-decoder zag ik de software zienderogen beter worden. Veel kleine bugs zijn intussen verholpen en de ervaring voelt nu erg vlot aan. Daarnaast houdt Proximus je handig vanuit het Home-scherm op de hoogte van updates, daar waar ze het meeste zichtbaar zijn. Ik kreeg bijvoorbeeld recent nog een update voor de bluetooth-functies van de afstandsbediening.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 dit is het Proximus forum waar proximus medewerkers op zitten, en waar je directe info vindt over de V7 met de status van de bugs enz.

 

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik wacht wel af wat het gaat geven.

Maar bij Telenet zijn die problemen al 3 maanden bezig en nog niet opgelost.

 

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Problemen ? Volgens die mannen werkt alles zoals het moet.

 

Ik ben er ook wel stilletjes aan klaar mee. Dit is bij voetbal niet om aan te gluren zo slecht.

 

Ze maken zo een goede tv’s tegenwoordig maar de kwaliteit die je  bij tv krijgt is om te huilen.

 

Als ik een 4K film opzet via chromecast spatten de kleuren van het scherm tijdens een actiefilm.

 

Als je daarna weer gewoon tv kijkt dan wordt je terug uit je droom gehaald. 🤣

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Zoals ik al hierboven vermelde heb ik de knoop doorgehakt.

Ze hebben tijd genoeg gehad om het te herstellen en als ze dan nog durven beweren dat er niets mis is is de kous bij mij helemaal af.

Als ik vlg. week "Proximus" heb en het is niet beter heb ik brute pech gehad, maar slechter als dit kan ik bijna niet geloven.

Elk jaar abonnementen verhogen en je krijgt er slechtere kwaliteit voor in de plaats.

By By TELENET!

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Is dit nu echt zo hinderlijk, want ik heb nog niks ondervonden.

 

Ik vind dit toch nogal drastisch om daarvoor van provider te veranderen wetende dat de snelheden toch hoger liggen bij telenet.

 

Ik merk in mijn omgeving toch heel wat meer problemen met proximus dan bij telenet.

 

Iedere provider verhoogt toch bijna jaarlijks zijn prijzen voor zijn pakketten. Mijn ervaring is dat telenet wat mij betreft goedkoper geworden is met eerst yugo en nu one.

0 Likes