Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@BjornV probleem is dat het in verschillende gebieden al opvalt en niet in 1 bepaald gebied, is een algemeen probleem over heel het netwerk, en rare is dat niet iedereen het ziet, 

ofwel kijken die niet naar programma's met snelle beelden, of zien ze het niet doordat hun zicht minder sterk is, dat scheelt ook veel, 

zet 10 mensen voor 4 verschillende tv's van slecht beeld tot goed beeld en enkele zullen het niet merken welke tv slecht speelt en een andere wel, ook zijn de instellingen op een tv een boosdoener zodat het veel maskeert bij slecht beeld.

maar ik heb nog een LCD 720P tv, (de 4K tv is er nog niet) dus daarop zie ik het ook.

dat was voor paar weken niet het geval de problemen, dus ligt niet aan de tv, via satelliet heb ik dit verschijnsel niet op VTM HD bv.

zou beter eens de 2 opnemen tijdens voetbal op VTM HD voor een verschil te zien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

nu npo 3 reizen waes nederland ook zelfde probleem

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik heb gisterenavond (zondagavond) op Play4 naar Sports Late Night (voetbalsamenvattingen) gekeken en ik merkte een duidelijke verbetering. Er was geen ruis zichtbaar bij snelle beelden en beelden in close-up. De beeldkwaliteit van dat programma was dus alvast in orde (in tegenstelling tot de vorige weken). Deze week komen er nog enkele programma's die zich uitstekend lenen tot het testen van de beeldkwaliteit (live voetbalwedstrijd morgen op VTM2 en WWE op woensdagavond op Play6). Ik zal uiteraard aandachtig kijken en mijn bevindingen hier posten

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton dat klinkt alvast positief! 

 

Ze hebben me vandaag laten weten dat er vrijdag nog een aanpassing is gedaan aan de encoding die de kwaliteit een stuk zou moeten verbeteren op de VTM en Play zenders. Hou ons dus zeker op de hoogte al over deze zenders. 😉

 

Er waren ook enkele meldingen over Fox en Arte, maar dat lijkt de collega's een ander probleem te zijn. Het is best mogelijk dat daar een kwaliteitsissue is, maar dat lijkt hen eerder te wijten aan de lagere bandbreedte voor die kanalen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

op vtm ik wil een kind  nog slecht beeld zeker bij heen weer beeld

 

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik ben nu Brugge aan het kijken lijkt toch pakken beter beeld nu bij snelle beelden.👍

orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

De beeldkwaliteit van de voetbalwedstrijd van vanavond op vtm2 was inderdaad veel zuiverder. Een duidelijke verbetering

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton maar VTM en VTM Gold is nog niet beter, zag nog ruis op die zenders, zeker op VTM Gold.

het is nog niet helemaal opgelost.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KOLA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

beeldkwaliteit hier is terug zoals het hoort te zijn.

Voetbal VTM2 gisteren en voetbal vandaag VT4 zijn terug normaal en er is geen  storend effect meer bij trage replay of ingezoomde beelden.

Ik blijf het wel raar vinden dat zo weinig mensen het zien(zagen) en dat telenet dan effe snel het encoderen van de beelden checkt en verbetert en dat alles dan lijkt opgelost te zijn. 

Hopelijk blijft het zo!

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

vtm    ze zeggen dat     in de ondertiteling nog altijd last .

bij snelle bewegingen.

niets verandert

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik zag al heel wat positieve reacties, maar ook nog enkelen die melding maken van VTM en VTM Gold. Is er daar nog altijd ruis te detecteren of ondertussen ook opgelost? Bedankt voor jullie feedback! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

in de ondertiteling nog altijd

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Suzy Naar mijn oordeel is de beeldkwaliteit op VTM en VTM Gold in orde. Ik merk geen ruis meer bij snel bewegende beelden

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton@Suzy  op VTM Gold wel nog, maar kan liggen aan bepaalde oude opnames ook, hetgeen ik bekeken heb heeft het nog, op VTM Kids zie ik het ook, zelf nieuwe series van een laatste seizoen, neem die elke week op in HD maar is gelijk slechte SD upgrade naar HD (het probleem dat we enkele weken zagen, maar dat is al van sinds die zender in HD uitzend.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik kijk nooit naar vtm gold of kids dus kan ik niet beoordelen. Maar voor de rest lijkt het wel opgelost op de play zenders en vtm2.