Beantwoorden
toot
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

Hallo allemaal

Verleden jaar heb ik een nieuwe Sharp 40AJ2E  in de keuken opgehangen die ik nu wil omschakelen naar DVB-C. De menu lay-out staat niet tussen de voorbeelden, doch na wat zoeken heb ik het gevonden.

Na het scannen kreeg ik volgend scherm:

IMG_20210325_192131 (1).jpg

Echter heb ik hoofdzakelijk Franstalige zenders en geen één, canvas, VTM

Verschil in het stappenplan is dat ik "Telenet" niet kan aangeven als operator, en heb ik de indruk dat hij de eerste 30 kanalen opslaat en dan stopt. Omdat hij niet meer kanalen heeft.

Ik kan de operator nummering kiezen, dan komt Play4 op 3 te staan  echter plaats 1 en 2 zijn leeg waar VTM en één komen te staan.

Enig idee ?

Kan ik DVB-C ook handmatig instellen ?

 

Thanks

Luc

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: signal switch

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
toot
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

hier de zenders

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

5.jpg

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

@toot kennelijk moet je zoeken of je niet manueel kan scannen op 290 en 298 Mhz voor het compacte signaal en misschien kan je dan een voorkeurs lijst aanmaken en de open zenders voor Vlaanderen er inzetten want die franse zijn voor Brussel dat ook in de lijst staan.

nu heb je enkel op 290 gescand en deze zenders gekregen dat deels voor Brussel zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?


@toot  schreef:

Kan ik DVB-C ook handmatig instellen ?

 

Thanks

Luc


Zoals hierboven gezegd kan je de 2 frequenties (29MHz + 298Mhz), waarop de zenders van het Compact Signaal zitten manueel gaan scannen, maar dat is absoluut niet de bedoeling.

 

Je kan best nog eens herbeginnen, en kijken hoe je kan scannen op Netwerk-ID ("Quick scan").

Eventueel "andere operator" kiezen, of indien je deze mogelijkheid niet ziet, een ander land kiezen (Finland, Zweden, Oostenrijk ...)

 

Je moet de mogelijkheid vinden om de juiste parameters in te geven:

  • Frequentie = 290 MHz
  • Netwerk-ID = 32
  • Symbol rate = 6,875 MSym/s
  • Modulatie = QAM256 

Gezien ieder toestel zijn eigen menus en instellingen heeft, is het moeilijk voor ons om jou op de juiste weg te helpen, maar ik ben er 100% zeker van dat je dit op een of andere manier kan instellen. Gewoon wat verder zoeken in de DVB-C menus

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

@toot 

Dat je Telenet niet kan ingeven is op zich geen probleem. Als dat in Het Brusselse gewest is, dan zou je ongeveer 40 zenders moeten hebben en is er inderdaad een overwicht aan Franstalige zenders.

 

Zit je in het Vlaamse gewest, probeer eens met een ander land dan België, kies Nederland, Zweden of Oostenrijk en probeer opnieuw. Zie wel dat je Netwerk-id 32 en frequentie 290 MHz (of 290000 kHz)  kan opgeven.

0 Likes
Jenpie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

Hallo iedereen, twee dagen terug Salora 24 inch gekocht omdat analoog vorig niet meer kon voor digitale switch. Werkt langs geen kanten, ook geen Een VTM Canvas... Alles geprobeerd, nada. Naar Firma gebeld en Salora geeft als antwoord een sorry want.. Software niet aangepast. Conclusie alles hangt af welk merk. Heb nu een Philips 24pfs5525 besteld. Eens zien of dan alles werkt. Ook dienst Telenet kon mij niet, aanschaffen digibox dan maar??? Dat is dus niet de bedoeling. Had al een tv OK type OLE gekocht in Mediamarkt Perfecte installatie Herkende telenet onmiddellijk. 

Tags (1)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

@Jenpie 

Het hangt niet af van het merk maar wel van het model. Heeft het toestel een DVB-C tuner. Dat is het eerste criterium.

Wil je meer dan het compact signaal zonder decoder, dus het basissignaal van digitale tv van Telenet, dan is de tweede vraag: heeft het toestel een CI+ aansluiting. Wil je meer zekerheid dan controleer je bij Telenet of dit een toestel iaangegeven staat als geschikt hiervoor.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

@janne_man een externe ontvanger met DVB-C met CI+ optie is niet altijd een zekerheid, de beveiliging van de CI+ module van telenet moet ook ondersteund zijn, zit dit er niet in dan werkt het niet, ik spreek van ondervinding want heb het hier ook als test gedaan op m'n toestel 😉 

het is zelf beetje zoeken eer het actief werkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jenpie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

Hallo ja het toestel had dvb-c en heb via deze keuze zenders laten opzoeken. Doch geen resultaat. Heb dan maar het toestel terug opgestuurd. Heb nu een philips 24pfs5525/12 besteld. Hopelijk doet ie het wel. Terloops, die Salora had ook een gleuf voor een CI module maar die wens ik niet te gebruiken wegens gehoorde commentaren dat deze niet altijd correctwerkt en de basis compact kanalen is voldoende. En zoals reeds vermeld heeft de firma Salora in Rotterdam mij geantwoord dat de software niet zou aangepast zijn. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

Deze topic gaat over de signaal switch. Alle commentaren over CI+ modules zijn hier eigenlijk off-topic, gezien CI+ niets met het Compact Signaal te maken heeft, en schept dus extra verwarring...

 


@Jenpie  schreef:

En zoals reeds vermeld heeft de firma Salora in Rotterdam mij geantwoord dat de software niet zou aangepast zijn. 


Wat een vreemd antwoord. Ieder toestel met een DVB-C tuner is compatibel met het Compact Signaal. Kan mij niet voorstellen over welke software aanpassing zij spreken ...

 


@Jenpie  schreef:
Heb dan maar het toestel terug opgestuurd. Heb nu een philips 24pfs5525/12 besteld. Hopelijk doet ie het wel.

Gezien dit toestel een DVB-C tuner heeft, zal het zeker lukken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

@Ex-Netweter de info van dit type toestel van phillips spreekt over een DVB-T en DVB-C en DVB-S tuner, dus er is optie voor het compact signaal 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toot
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

ipv altijd de TV te resetten, heb ik een paar scans over mekaar gedaan. bij één van deze scans zijn de Nederlandstalige zenders erbij gekomen.

Alles OK voor mij.

 

Bedankt voor het meedenken en oplossingen aan te reiken ! 

 

TooT

0 Likes
Jenpie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

Beste lezers, de tv Salora had wel degelijk een dvb-c en toch kon ik de compacte signalen van telenet niet in zijn geheel scannen. Kwam steeds ofwel op kanalen 801 ... (3 pagina's) ofwel onmiddellijk op play4. Eén, Vtm en canvas en nog vele andere werden niet gescand. Wel kon ik "België" als land niet kiezen en daarover ging mijn vraag naar Salora Rotterdam en daar zou een software fout inzitten. Is dit de reden om België niet kon worden gekozen dat ik niet alle kanalen van telenet kon bereiken ? Ik heb alles geprobeerd, dvb-c , 290000 Hz, 32, 6875, alles perfect. Bij Tv OK, type Ole 24641H-DB kon ik direct "telenet" kiezen.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaal switch: kan ik DVB-C handmatig instellen?

Vul 298.00 MHz in als gekozen netwerkfrequentie. ook in en de rest van zenders komen in beeld

 

de tv gaat werken

0 Likes