Beantwoorden
Johan1970
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

Hoi allen,

 

Na herhaalde pogingen lukt het nog steeds niet om op een LG 42LM615S LED tv de signaalswitch door te voeren. Aangezien dit een dunne tv van eind 2012 is, en dus minder dan 10 jaar oud, zou het volgens Telenet moeten lukken de signaalswitch door te voeren. Kan er aan de hand van het modelnummer nagegaan worden of dit effectief mogelijk is? (vraagje vooraleer ik een installateur ter hulp moet roepen)

Groetjes, Johan. 

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

@Johan1970 

Heb je het stappenplan van Telenet gevolgd? Kijk hier.

0 Likes
Johan1970
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

@janne_man  Ik heb inderdaad het stappenplan gevolgd maar eenmaal bij "automatisch afstemmen" kan er geen "kabel" geslecteerd worden. Enkel de melding "controleer de verbinding met de antenne" verschijnt, ondanks de aansluiting via de kabel.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

@Johan1970 

Ik vermoed dat dit toestel minstens ongeveer 7 jaar oud is. Ik raad je aan om een ander land te kiezen, mogelijk moet het toestel daarvoor naar fabrieksinstellingen.

Als land kies je een omschrijving in de aard van ander land, als dat niet bestaat kies je Zweden (mogelijk gaat het ook met Oostenrijk of Nederland), de taal stel je el in als Nederlands. Probeer dan het stappenplan opnieuw.

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

start de tv van fabrieksinstellingen en begin op nieuw

meer info

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

De 47" en 55" van deze reeks staat als geschikt voor gebruik met een kaartje dus zal de 42" ook wel geschikt zijn voor een kaartje en dus ook voor de signaalswitch.

Lees de instructies voor de instelling nog eens goed en probeer deze opnieuw.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Johan1970
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

@janne_man  zonet uw raad opgevolgd, en misschien staan we nu toch al iets korter bij de volledige oplossing. 👍

Nu krijg ik nog steeds 22 kanalen te zien onder "kabel-tv", zoals voorheen, en een heleboel kanalen onder "kabel-DTV" die al dan niet beschikbaar zijn. Zo ligt VTM op kanaal 821, Ketnet 820.

VTM staat nu dus niet op 1 zoals in de instructies vermeld wordt, wanneer als gelukt zou zijn. Kanaal 55 Info geeft aan dat de instellingen correct zouden zijn. 

Mag ik mij hierop vertrouwen, of zullen de kanalen op "kabel-tv" toch nog verdwijnen na 16 februari? 🤔

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

  1. De 22 kanalen op "kabel TV" zullen inderdaad verdwijnen van zodat Telenet het analoge signaal afschakelt
  2. Bij jou is de scan niet zeer goed gelukt, maar waarschijnljjk zie je nu alle onversleutelde digitale zenders op "kabel-DTV", maar op de "verkeerde" plaats. Je heb dus inderdaad al vooruitgang gemaakt 😊.

Je kan 2 dingen doen:

  1. De zenders opnieuw ordenen, en dus manueel alle versleutelde zenders één per één verwijderen.
  2. Ofwel opnieuw proberen met de juiste instellingen ...

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

vtm298
één HD298
Canvas HD298
VTM 2298
VTM 3298
Ketnet298
CAZ2298
vtm KIDS/NatGeo298
vlaamsparlement.tv298
NPO 1298
NPO 2298
NPO 3298

@Johan1970  schreef:

@janne_man  zonet uw raad opgevolgd, en misschien staan we nu toch al iets korter bij de volledige oplossing. 👍

Nu krijg ik nog steeds 22 kanalen te zien onder "kabel-tv", zoals voorheen, en een heleboel kanalen onder "kabel-DTV" die al dan niet beschikbaar zijn. Zo ligt VTM op kanaal 821, Ketnet 820.

VTM staat nu dus niet op 1 zoals in de instructies vermeld wordt, wanneer als gelukt zou zijn. Kanaal 55 Info geeft aan dat de instellingen correct zouden zijn. 

Mag ik mij hierop vertrouwen, of zullen de kanalen op "kabel-tv" toch nog verdwijnen na 16 februari? 🤔


Als je zowel analoge als digitale kanalen gescand hebt, dan heb je waarschijnlijk een instelling gemist. Om te weten of je alle digitale kanalen hebt, ga op kanaal 55 en druk dan op de EPG-toets (programma gids) op de afstandbediening van je tv. Je zal daar dan minstens alle vrij te ontvangen digitale TV-zenders moeten zien. 

Heb je dit:(kanaalnummer en zender): (Verbeterde lijst na opmerking @Master-Magic)

3VIER
6VIJF
8Regionale TV
9Infokanaal
12Disney Channel VL
13Nickelodeon/Spike
15Discovery VL
16Comedy Central
21La Une
22Tipik
23RTL TVI
55INFO

 

Eigenlijk zou er dit moeten tussen staan: (Verbeterde lijst na opmerking @Master-Magic)

1vtm
2één HD
4Canvas HD
5VTM 2
7VTM 3
10Ketnet
11CAZ2
14vtm KIDS/NatGeo
17vlaamsparlement.tv
18NPO 1
19NPO 2
20NPO 3

Als je de eerste blok hebt, maar niet de tweede, vermoed ik dat je ergens wat gemist hebt. Het kan echter ook zijn dat uw tv dit niet goed aankan. Je kan eens kijken op de site van LG of er een update is.

Als je de zender van de tweede blok niet hebt of als je ze enkel versluierd hebt, dan kan het digitaal scannen beperken tot frequentie 298000 kHz. Je zult dan waarschijnlijk wel zenders tussen krijgen die versluierd zijn, die moet je dan maar wissen.

 

Daarnaast moet je ook nog een reeks dvb-c radiozenders hebben.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

@janne_man @Wel even op letten dat je zender lijst al oud is, de zender namen kloppen van enkele zenders niet meer,

Q2 is vtm2 geworden, Vitaya Vtm3 vtm kids jr bestaat niet meer.

best eens aanpassen voor je deze lijst weer gebruikt, gewoon ter info 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

Dank u @Master-Magic voor de opmerking.

Johan1970
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Signaalswitch LG 42LM615S LED lukt niet

@janne_man  ik kan dit niet onmiddellijk uitproberen, maar hou je binnen enkele dagen op de hoogte. Ondertussen al zeker bedankt voor de moeite. 👍