Beantwoorden
digitaal1
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalswitch: TV gaat steeds over op analoog signaal

Ik heb, met in het vooruitzicht dat het analoge signaal gaat wegvallen, mijn TV heringesteld volgens de stappen vermeld op telenet.
Telkens als ik de tv uitzet, en erna terug opzet, blijkt mijn tv terug beland te zijn op het analoge signaal. Hoe kan dit verholpen worden ?

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: TV gaat steeds over op analoog signaal

@digitaal1  het is wel vrij normaal dat je tv steeds naar analoog gaat. Je signaal op de kabel is nog niet omgezet naar digitaal dus als je je tv nu aanpast heeft het niet veel nut. Beste is te wachten tot je een email krijgt dat jou regio aan de beurt is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
digitaal1
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalswitch: TV gaat steeds over op analoog signaal

Ok

Bedankt Patrick.

Dat zal waarschijnlijk pas voor in het najaar zijn, dan.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: TV gaat steeds over op analoog signaal

@digitaal1  houd daar wel even rekening mee. Toevallig heb ik deze week de email gehad met de voortzetting in onze stad dus het kan al eerder zijn dan je denkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: TV gaat steeds over op analoog signaal

@digitaal1 

Ik vermoed dat je uw volledig uitzet en mogelijk zelfs de stekker uittrekt. Heb je dat ook als je uw tv uitzet dooer enkel uit te zetten met de afstandsbediening en later terug aanzet met de afstandsbediening?

 

Zelfs als er geen analoog signaal meer zal zijn vrees ik dat je onder dezelfd omstandigheden nog steeds zal voorhebben dat die analoog gaat. De enige optie die ik zie is dat je uw tv terugzet naar fabrieksinstellingen waardoor je alle instellingen en afstemmingen verloren zijn en dan terug installeert zonder naar digitale kanalen te zoeken.

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Signaalswitch: TV gaat steeds over op analoog signaal

Zoek je enkel digitale zenders als je de zenders scant of scan je beide? Bij veel tv's kan je instellen of je analoog zoekt, digtitaal of beide. Je hoeft zeker niet te wachten tot je analoge tv afgeschakeld wordt. Dit digitale signaal is reeds bij iedereen aanwezig enkel het afschakelen van de analoge frequenties gebeurd gefaseerd dacht ik. Ik zou ook eens proberen zoals al aangegeven om je tv eens naar fabrieksinstellingen te zetten, dan ben je helemaal zeker dat de analoge kanalen uit je tv zijn en kan je nog eens proberen enkel digitaal te zoeken.