Beantwoorden
Stof--fel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalswitch: best nieuwe tv kopen of digibox nemen?

Allen, bij de buurvrouw heb ik geprobeerd om over te schakelen naar een digitaal signaal ,doch voor zover ik er iets van ken moet ge een tv hebben met dvb-c tuner ? Ik kon enkel naar dvd-t vinden dus ik denk dat de tv niet compatiebel is en te oud. Nu is mijn vraag ,is het interessanter om een nieuwe tv te kopen of een digibox aan te schaffen? Persoon keek enkel naar vtm en vrt. (93 jaar)

Dus voor haar is het spijtig dat dit signaal veranderde.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Omschakelen analoog naar digitaal signaal

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Signaalswitch: best nieuwe tv kopen of digibox nemen?

@Stof--fel 
Even rekenen hé , momenteel betaald ze 18€ en een kauwgum voor kabeltv. Als ze de box of evenwaardig bijneemt gaat ze 8€ (grof gerekend) meer betalen.

Koopt ze een tv van 299€ is ze 37 maanden verder eer ze winst doet, koopt ze enen van 999 is ze al 10 jaar verder.

Gezien haar leeftijd zou ik toch maar een Digibox huren ‘-)

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: best nieuwe tv kopen of digibox nemen?

@Stof--fel 

Je kan bij Telenet gedurende één jaar een niet interactieve Digibox of Digicorder huren. Telenet komt die gratis installeren. Ze kan dan nog altijd overwegen om een Digibox (84 euro) of Digicorder (214 euro) aan te schaffen. Zie hier.

Je buurvrouw kan dan zien of ze overweg kan hiermee. Als dat niet lukt (ik weet dat de meesten gaan zeggen dat dit toch simpel is, maar voor sommigen is dat echter moeilijk), raad ik aan om toch een andere tv aan te schaffen.

Stof--fel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Signaalswitch: best nieuwe tv kopen of digibox nemen?

Bedankt, het simpelste gaat zijn om een nieuwe tv te kopen. Onder de 200€ heb je al een merk, hd,81cm,…..!

Digibox  uitleggen aan iemand die enkel kan zappen tussen 2 zenders lijkt me niet voor de hand liggend. 
om een tv te kiezen en dan het digitaal signaal te ontvangen moet deze voorzien zijn van dvb-c tuner ? Klopt dit ?

grtjs

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch: best nieuwe tv kopen of digibox nemen?


@Stof--fel  schreef:

.... 
om een tv te kiezen en dan het digitaal signaal te ontvangen moet deze voorzien zijn van dvb-c tuner ? Klopt dit ?

grtjs


De tv moet een dvb-c tuner hebben. Het compact signaal is een dvb-c signaal. Het signaal van de VRT-zenders is gemeenschappelijk aan het gewone digitale aanbod.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Signaalswitch: best nieuwe tv kopen of digibox nemen?

Koop idd best een nieuwe tv.

De complexiteit van twee afstandsbedieningen wordt dikwijls onderschat.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.