Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Signal Switch: TV aanbod op het Compact Signaal

Zoals we intussen weten wordt het analoog kabelsignaal uitgefaseerd, en vervangen door een beperkt "vrij te ontvangen" digitaal aanbod (Compact Signaal: 290 MHz/Netwerk-ID 32).

Ik stel vast dat het aantal "vrij te ontvangen" zenders regio gebonden is. Hier (in West-Vlaanderen) ontvangen we 23 zenders (3 HD + 20 SD), in Limburg zijn dat er 30

De zenders die ze in Limburg erbij krijgen zijn: France 2, France 3, CNN, BBC One, BBC Two, BBC World News, TRT Türk.

 

Nu begrijp ik wel dat ze in Limburg in het verleden altijd een groter analoog aanbod hadden, dat had een technische achtergrond (beter coax net?).

Dit is echter verleden tijd. Na de volledige uitrol van "de grote Netwerf" is er technisch gezien géén verschil meer tussen de verschillende (historische) coax netwerken in Vlaanderen. De bandbreedte is overal verhoogd tot 1200 GHz.

 

Gezien we overal in Vlaanderen evenveel betalen voor onze kabelaansluiting, begrijp ik niet waarom de ene regio maar 23 zenders krijgt, en de andere 30 zenders. Er is hiervoor geen enkele technische rechtvaardiging meer.

Ik wil ook France 2/3, CNN, BBC "vrij ontvangen" op mijn toestellen zonder kaartje 😏

@Suzykan je dit eens voorleggen aan de betreffende diensten 😊

4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5302
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signal Switch: TV aanbod op het Compact Signaal

Denk dat dit gewoon analoog aanbod dat ze hadden dat digitaal word en dat er geen extra uitzendrechten zijn voor bv oost en west Vlaanderen tot een bepaalde periode dat de uitzendrechten weer aangepast worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Signal Switch: TV aanbod op het Compact Signaal

@Ex-Netweter @Master-Magic Ik heb dit even nagevraagd voor jullie.

 

Het compacte signaal is een kopie van het analoge aanbod, om er voor te zorgen dat de klanten die analoog keken geen zenders verliezen en kunnen verder kijken. De regionale verschillen die er waren in het analoge aanbod zijn niet veranderd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signal Switch: TV aanbod op het Compact Signaal

4136

@Suzy 

Bedankt om het na te vragen. Dit is inderdaad de (historische) reden waarom er regionale verschillen zijn in het analoge aanbod, die nu verder gezet worden in het compact digitaal signaal.

 

Mijn vraag was eigenlijk een voorstel naar Telenet om van de gelegenheid gebruik te maken om die historische gegroeide regionale verschillen (die toen een technische reden hadden) weg te werken, gezien deze technische reden nu niet meer bestaat.

Het "Compact Signaal" in Limburg neemt evenveel (even weinig) plaats is op de kabel dan het "Compact Signaal" in West-Vlaanderen, namelijk 2 muxen (290 MHz en 298 MHz).

Ik zou het eerlijker vinden t.o.v. de klanten die overal evenveel betalen ...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Signal Switch: TV aanbod op het Compact Signaal

@Ex-Netweter, bedankt voor je voorstel ! 

 

Men heeft bij Telenet binnen het project van de Signaal Switch ervoor gekozen het bestaande TV aanbod te behouden, met zijn regionale verschillen, regio per regio. De klanten die een signaalswitch uitvoeren, moeten nu al verschillende aanpassingen doen. Telenet wil de klant niet nog extra verwarren door het bestaande TV aanbod ook nog te wijzigen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.