Beantwoorden
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Nadat je al de stappen gedaan hebt van de website, moet je zgz op jouw kanaal 55 een "goed nieuws" bericht krijgen. Ik belde naar de technische dienst, want vond het niet. Die kon me niet helpen (maakte geen enkel voorstel) en wilde een technieker naar mij thuis sturen. Ik zocht op m'n eentje voort, en vond dat "goed nieuws" bericht op kanaal 112. Niet panikeren dus, en rustig verder zoeken op al jullie kanalen.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: signaal swith en Medion

Maria-Helena HOMAN
24 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

@Marleen55 

Het is inderdaad zo als je op een andere manier uw tv moet afstellen dan met de voorgeschreven methode, de zenders volledig andere kanaalnummers krijgen. Enkel je alles kan afstellen op basis van netwerk 32 en frequentie 290.000kHz (of 290 MHz) dan heb je zeker dat beeld op kanaal 55.

 

Al er in de toekomst iets verandert, zoals een andere zender of zenders op een andere frequentie zal bij de meesten die op de basis van netwerk en frequentie afgestemd hebben, niets moeten doen. De andere zullen dan minstens de frequentie waarop wat bijgekomen is opnieuw moeten scannen.

0 Likes
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dit antwoord is niet juist. Ik had alles precies kunnen instellen zoals op de website. Toch heb ik geen kanaal 55.  Ik vind het betreuerend hoe Telenet zijn klanten behandelt.

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

start de tv van fabrieksinstellingen en begin op nieuw

meer info

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095

0 Likes
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Goede morgen Luc55,

Dank voor je antwoord. Wat vreemd is bij mij is hetvolgende : Op kanaal 19 krijg ik nog steeds het vorige beeld met al de vakjes beelden van kanalen. En tegelijkertijd ook, krijg ik op kanaal 112 de info "goed nieuws".

Ben ik nu omgeschakeld ? Want er wordt op de website gezegd dat wanneer ik dat beeld met al die vakjes nog heb, de zaak niet in orde is. Toch heb ik wel het "goede nieuws".

De tv terug naar fabrieksinstellingen zetten, en dan van daar opnieuw alles organizeren ... pff uren werk.

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

@Marleen55 

Het is niet omdat je de digitale kanalen instelt dat de analoge kanalen van je tv verdwijnen. Die blijven daar staan en zolang Telenet de analoge kanalen niet afkoppelt, kan je die blijven zien op je tv. Eens afgekoppeld door Telenet zal je op die kanalen geen beeld meer hebben.

Vermits je op een kanaal (112 in uw geval) het beeld hebt dat voorzien is voor kanaal 55, betekent dit dat je minstens een deel hebt van het compact signaal.

 

Als je afstemt om 112 en als je dan op de EPG-toets (programmagids) van de afstandsbediening drukt, kan je naar boven en naar beneden gaan. Hoeveel zenders heb je in de programmagids? Een twaalftal, iets meer dan 20 of iets meer dan 60?

0 Likes
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dag Janne_man,

Dank voor je antwoord.

Ik heb zowat 21 kanalen, en dan herbeginnen ze nog eens na dehonderdtallen.

Marleen

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Nu ben ik langs 112 naar EPG gegaan. Er zijn ook heel wat radioprogramma's. En daar zie ik 11 televisiekanalen.

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

@Marleen55 

Als je ze ziet in de programmagids, wil nog niet zeggen dat het de juiste vrij te bekijken kanalen zijn. Ik weet dat het een werk van lange adem is, maar bekijk ze één per één en als je het bericht krijgt dat het een versleutelde zender is, wis het dan uit je kanalenlijst. Je maoet in elke geval iets meer dan 20 tv kanalen hebben en iets meer dan 40 radio kanalen.

Als je het aantal niet hebt, laat het maar weten.

Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dank je wel Janne_man voor al je informatie.

Vanaf nr 101 heb ik 24 kanalen, waartussen 109 "Infokanaal" = Playmore, en 112 steeds dat beeld met "goed nieuws". En daarbij zijn er 42 radiokanalen.

Ik kan de tvkanalen bekijken, zonder enig bijkomend bericht over versleutelde zender op het scherm.

Dat ziet er dan goed uit, nietwaar ?

Groetjes

Marleen

Maria-Helena HOMAN
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Ik vind het jammer dat de titel veranderd werd, en iets anders weegeeft dan de feiten. Ik had het stappenplan wél gevonden op de website van Telenet. Maar ik kreeg niets op mijn kanaal 55 zoals aangegeven. Mijn telefoontje naar een technieker heeft niets opgeleverd, maar na eigen zoeken heb ik gezien dat het kanaal 112 was op mijn televisie Medion.

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

perfect gewoon nog sorteren of je laat ze staan die kanaal 55 niet aantrekken bij veel oudere modellen is dat ook fout dat ze dit zeggen want mensen denken dat het niet werkt en kopen een nieuwe tv dat helemaal niet moet

0 Likes
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dank je wel Luc55 voor je antwoord. Dit verduidelijkt veel. Zal ik nu de kanalen al aanpassen, of wacht ik tot Telenet het hele systeem vernieuwd heeft ?

Het zou goed zijn dit ook op de website bij te vullen, bij het stappenplan. Dat er zelfs mensen een nieuwe tv gaan kopen, terwijl dat niet nodig is ! Stel toch iedereen gerust op de  pagina van de website die de stappen uitlegt. Wat jammer. In feite was dit mijn eerste bericht : zoek verder. Wel bedankt.

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

@Marleen55 & @luc55 ,

Is het toevallig dat jullie "55" in jullie nickname hebben staan?

Excuses voor dit off topic bericht, maar ik vond dit wel het vermelden waard in dit topic over Kanaal 55. 🙂

 

Back on topic: je kan je kanalen gerust nu al aanpassen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dag Steven,

Tot nu toe is dat toeval, langs alle kanten. Mijn 55 bij mijn naam is mijn geboortejaar. Ik denk ergens schuchter wel dat dit ook zou kunnen in het geval van Luc.

Vriendelijke groeten

Marleen

Maria-Helena HOMAN