Beantwoorden
PVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

Goeidag. Ik heb net een Sonos Beam aangeschaft.

De Sonos krijgt steeds een stereo geluid binnen (Sonos app --> About My System)

De Telenet AD2200 digicorder staat ingesteld op

- Dolby Digital: Ja

- Netflix app, Dolby Digital Plus: DD+ doorgeven

De Sonos Beam is rechstreeks aangesloten aan de digicorder via de optische aansluiting (adapter van Sonos, hdmi --> optisch)

Als ik een Netflix film bekijk dan blijft de ingang nog steeds op stereo staan.

Het is een eenvoudige opstelling maar mogelijk zie ik toch iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Sonos Beam - Digirecorde - Stereo

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

@PVM  kan je eens heel eenvoudig de optische kabel aan de tv aansluiten? 

Ik gebruik ook Sonos en de optische kabel is van de tv naar de Sonos.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder


@PVM  schreef:

De Sonos Beam is rechstreeks aangesloten aan de digicorder via de optische aansluiting (adapter van Sonos, hdmi --> optisch)


Het is hierboven niet duidelijk beschreven hoe het transport gebeurt:

  1. via een optische kabel (Digicorder optical out > optische kabel > Sonos optical/HDMI converter (male) > Sonos Beam) ?
  2. of via een HDMI kabel (Digicorder optical out > Sonos optical/HDMI adapter (female) > HDMI kabel > Sonos Beam)?

Ik zou inderdaad voor optie (1) gaan ...

PVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

@patrick37Zo had ik de beam eerst aangesloten. Optische kabel tussen de digicorder en TV en dan van cia HDMI arc naar de Beam.
Met die opstelling had ik ook telkens stereo. In forums had ik gelezen dat oudere TV toestellen mogelijk enkel stereo over arc sturen. (mijn TV is een Panasonic tx-l42e5e)

Mijn volgende poging was dan rechtstreeks van de digicorder naar de Beam maar ook dan enkel stereo

0 Likes
PVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

@Ex-Netweter  Digirecorder optical out > adapter optisch / hdmi > hdmi kabel > Sonos Beam
De Beam is op die manier zo dicht mogelijk aangesloten aan de digicorder.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

En heb je het al geprobeerd met de optische kabel (digicorder optical out > optische kabel > Sonos optical/HDMI converter > Beam) ?

Met andere woorden: de adapter direct inpluggen in de Beam, en dan beide toestel optisch verbinden?

 

Wat bedoel je met "zo dicht mogelijk" ?

PVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

@Ex-Netweterde Sonos adapter is optisch male en hdmi female. Het omgekeerde heb ik niet onmiddellijk voorhanden.
Met zo dicht mogelijk wil ik zeggen zo dicht mogelijk bij de digicorder zonder een ander toestel (TV, switch,..) tussen de Beam en de digicorder. Dan sluit ik alvast uit dat een ander toestel het probleem veroorzaakt.
Bij mijn eerdere poging stond de TV tussen de digicorder en de Beam via hdmi arc. Maar omdat de TV enkele jaren oud is bestaat blijkbaar de kans dat die arc functie enkel stereo verder stuurt. Vandaar nu een rechtstreekse verbinding tussen de digirecorder en de Beam

0 Likes
PVM
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Stereogeluid op Sonos Beam via Digicorder

@patrick37  en @Ex-Netweter  De Sonos Beam kan niet overweg met DD+ en mijn TV kan wss het signaal niet omzetten. Een colllega heeft een post gevonden op het Sonos forum.
Bedankt om mee naar een oplossing te zoeken! 🙂