Beantwoorden
Filip-K
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

Beste Netweters

 

Sinds kort zijn op mijn TV sommige zenders verstoord.

Het gaat om TLC, E-sport JPL, Ment TV, en nog enkele andere.

Er komt ofwel een foutmelding op dat de kabel niet goed kan inzitten of er is blokvorming.

 

Dit is via de Digicorder.

Op de digibox in de slaapkamer is dit niet het geval.

Hoe kan dit komen? En vooral, hoe kan ik het oplossen.

 

Alvast bedankt

Filip

 

Titel gewijzigd door @Snullison  | Vorige titel: Sommige zenders zijn verstoord op TV

 

0 Likes
7 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

De kans is groot dat er een scheur of plooi zit in de coax-kabel, waardoor het beeld verstoord wordt. Controleer dit zeker eerst. Indien dit het geval is moet de kabel zeker vervangen worden.

0 Likes
Filip-K
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

Er zit pas een nieuwe in sinds donderdag.
Zou het probleem dan niet willekeuriger moeten zijn van zenders en niet steeds dezelfde?

 

Filip

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

@Filip-K  nee hoor dat maakt geen verschil dat wil niet direct zeggen dat je dan ook problemen hebt met de andere zenders. Als je wil kan je eens een andere test doen. Je digibox op de plaats van digicorder zetten , dus diezelfde kabel gebruiken maar dan aan de digibox. Kijk eens of je verschil merkt en of de zenders dan wel correct werken. 

Misschien is er een probleem met het wandcontactdoosje waar je coax uitkomt . Of loopt je coax rechtstreeks naar de NIU vanaf de digicorder ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

kijk de aansluitingen goed na zeker de f-connector (het koper draaitje moet er ver uitstekken als je de adapter op draait )   goed dat je de kabel vervangen hebt zeker als overal die  5 g komt geeft storingen omdat de kabel niet goed beschermt is zal volgde jaren wat worden

Filip-K
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

Dag Patrick

Ik heb een oude coax kabel geplaatst ipv van de nieuwe (die ik pas donderdag gekocht had omdat de vorige kapot was!). 

Nu blijkt dat alles prima werkt!

 

Na goed kijken bemerk ik dat het 'mannetje' van de nieuwe kabel iets dunnen is dan die van de oude waardoor het contact wellicht minder goed is.

 

Wel straf want ik dacht te mogen veronderstellen dat het formaat van een COAX kabel bij alle merken gelijk is!

 

Heel erg bedankt voor je hulp!

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

raar van de kabel. coax kabel 3 lagen ben je best dat je neemt

als je het niet weet pak de kabel met telenet voo of ziggo logo op dan ben je zeker

winkels genoeg is een vb https://www.gamma.be/nl/assortiment/zoeken?text=telenet

 

 

 

Filip-K
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Storing op bepaalde zenders op de Digicorder

Bedankt voor de tip!

0 Likes