24811
netweters
|
152847
antwoorden
|
20745
vragen
|
Sinds een aantal weken/maanden een heel raar fenomeen tijdens het tv kijken.
Ik ben zeer slechtziend en gebruik een hulpapparaat die de ondertitels converteert naar audio (GoBox van Sensotec). Op het toestel heb je 2 HDMI poorten.
Alle HDMI kabels zijn in alle apparaten goed ingeplugd. Een netwerkkabel vertrekt vanuit de digicorder naar de router.
Wat gebeurt er nu?
Het hakkelend beeld los ik als volgt op: de stroomkabel van de digicorder uittrekken, 10 sec wachten en terug stroom op zetten.
Beeld en klank die opeens uit en terug aan gaat => lost zichzelf op.
Bevriezen van beeld is enkel op te lossen door opnieuw alle stroom van de digicorder te halen, 10 sec te wachten en opnieuw op te starten.
Eerst dacht ik dat het dat toestel was die de ondertitels voorleest. Na dit toestel in te wisselen bij de verkoper voor een nieuw toestel is het probleem nog altijd voor handen.
Andere oorzaken zouden volgens mij kunnen zijn:
Wie kan voor mij dit raadsel helpen oplossen?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Stuiterend beeld/zwart vlak/beeld die freezed/...
@Jesse Ik zie in de specs van dat toestel dat het toestel tot HDMI 2.0 aan kan, kijk zeker eens na of je hdmi kabel van de digicorder naar dat toestel en van dat toestel naar de tv een HDMI 2.0 is, zo niet deze vervangen, een hogere versie van HDMI dan wat je toestel aan kan kan ook voor dat zwart beeld zorgen paar seconden en langer.
Highspeed kabels is niet gezegd dat ze ook HDMI 2.0 aankunnen. Heb ook Highspeed HDMI kabels maar heb er bij die dit niet kunnen ondersteunen. Dus je zou eigenlijk je spes moeten nazien of je HDMI dit ondersteund.
Trek alles nog eens uit 5 min en laat rustig op starten
Doe het ook met de modem en nog andere toestellen
Trek de HDMI kabels uit steek terug
@luc55, @patrick37, @Master-Magic : 1 kabel (met de melding high speed) zat standaard in de verpakking van het toestel. Een trage of niet-compatible zullen ze volgens mij zeker niet meegeven aan de klanten toch?
Het rare is dat ik de ene dag geen enkel probleem heb en de andere komt het dan frequenter voor. Dus ga maar eens zoeken naar de oorzaak hé...
De GoBox is een toestel die het beeld cached, een soort laag over het beeld legt en dan aan OCR-herkenning gaat doen, de ondertitels worden dan voorgelezen. Het beeld loopt sowieso 3-5 seconden achter op live beeld (dus 3-5 seconden achter lopen op het beeld dat bvb buren/familie zien) omdat het gecached, OCR-herkenning, voorgelezen moet worden. Aan het toestel ligt het niet want het is een nieuwe (vervanging van een vorige waar het probleem identiek was).
Vanavond zal ik sowieso nogmaals alles opnieuw heropstarten maar ik vrees dat ook dit weinig tot niets zal opleveren want ik heb dit al eens gedaan.
software is up-to-date.
voorleessnelheid staat op 120%, zet je hem lager dan kan het toestel de ondertitels niet volgen.
De kabel bij de GoBox zal een korte HDMI kabel zijn die moet je zeker gebruiken
Die naar tv zou ik eens wisselen en betere gebruiken
Zet ook de GoBox verder van de digicorder leg de stroom kabels niet in de buurt van de HDMI kabels
Wel raar dat de ene dag wel storingen zijn de andere niet
Sluit ook de GoBox op andere stroom stekker dat doe je met een verlengsnoer (niet op de zelfde kring )
Zijn er toestellen aan tijdens de storing dan moet je stap na na stap de stroom stekker uit trekken en kijken
Uit welke materiaal is de Gobox gemaakt als de mantel van de box plastiek kan hij gevoelig zijn voor storingen
@luc55 : Ik heb nogmaals de handleiding van de GoBox gelezen en er viel me iets op. De meegeleverde hdmi kabel bij de GoBox is de dikkere hdmi kabel. Volgens de handleiding moet de meegeleverde dikkere kabel aan de tv gekoppeld worden wat tot nu toe bij mij niet het geval was!
Het zou me sterk verwonderen dat dit een mogelijke oorzaak is maar het is ondanks alle tips misschien een denkpiste.
De GoBox is vervaardigd uit kunststof. Links, rechts, onderaan zijn verluchtingsroosters voorzien maar het toestel bevat geen actieve koeling/ventilator.
Ondertussen heb ik de GoBox ook verplaatst want die stond oorspronkelijk tussen de digicorder en een NAS wat misschien voor interferentie kan zorgen. Nu is het afwachten of alle tips tot de oplossing leiden.
Iedereen bedankt voor de hulp voor het zoeken naar mogelijke oplossingen.
Het is zeer goed dat je afstand houd van de andere toestellen het kan daar door zijn
Ik heb een iptv bakje ook zonder ventilator ik heb daar 2 T profiel uit alu onder gezet dat de lucht van onder beter weg kan en aan de zijkanten
daar door zag ik de temperatuur zakken in toestel want als zeer warm werd had ik de indruk dat hij het moeilijk had en af toe bleef hangen
Leg in de buurt ook een stuk aluminium folie klaar als er terug storingen zijn om even rond of naast toestel te doen
om te zien een bepaald toestel van jouw of buren storing geeft dit is ver gezocht
Maar vrienden hadden een probleem met de draadloze deurbel van de overburen die gaf storingen op tv scherm zeer kort maar zeer lastig
dat heb je af en toe door toestellen te kopen die niet conform europese straling wetgeving is
Zelfs met EU-label kan je storingen hebben. Twee toestellen kunnen toevallig op exact dezelfde frequentie zitten. Een 2,4 GHz signaal kan een harmonisch signaal uitsturen op de dubbele frequentie en zo een 5 GHz verstoren (zelf voorgehad en BIPT is komen meten en mijn bevinding bevestigd).
Zelfs de ontwikkelaar van het toestel (Sensotec, ex-Radio Solutions NL) vroeg of het toestel niet te warm had en of alle ventilatiegaten vrij waren. Euh, ik als klant kan er niets aan doen als de ontwikkelaar de ventilatiegaten onderaan steekt met 4 pootjes onder van amper 2-3 mm. Dit zijn ontwerpfouten die zij tijdens het ontwikkelen en verder finetunen moeten tackelen of zelfs een actieve koeling moeten introduceren. Het zal niet op een 20 euro extra komen voor een actieve koeling voor een toestel van 750 euro. Niet??
Nu, we gaan het verder in de gaten houden