24748
netweters
|
152286
antwoorden
|
20688
vragen
|
Voor TV Sony Bravia KDL-40S2510 .
Op afstandsbediening kan je digitaal of analoog drukken .
Heb ongeveer hetzelfde beeld gevonden zoals de voorbeelden die je kan zien op telenet site om van analoog naar digitaal te gaan .
Dan op 'instellingen' drukken en daar zou er 'systeem settings' moeten bij staan .
Bij mijn tv staat dat er niet bij ?
Probleem van deze tv heeft niks te maken met mijn eerder gestelde vraag .
Daar moet ik trouwens nog op antwoorden .
Opgelost! Ga naar oplossing.
@teneletDie heeft enkel analoog en dvb-t, dat zal dus niet lukken vrees is, is ook te oud van 2007,
je moet dvb-c op de tv hebben als optie en dan kan je de digitale zenders ontvangen.
@Master-Magic schreef:... is ook te oud van 2007,
je moet dvb-c op de tv hebben als optie en dan kan je de digitale zenders ontvangen.
Te oud?
De DVB-C standaard bestaat al van 1994 (dus ouder dan de DVB-T standaard, die pas sedert 1997 bestaat 😃)..
Maar je hebt gelijk. Dit Sony Brava toestel is niet geschikt voor Telenet DTV (tenzij met digicorder of TV-box).
Uiteraard kan er ook gebruik gemaakt worden van een externe DVB-C tuner om het digitale TV compact signaal op deze TV te krijgen
@M_016wat ook weer direct extra kosten zijn, dan kan je ook opteren voor een digibox aan te schaffen bij Telenet, die aankoop is ook eenmalig en kan je dan de zenders in HD zien dat in het compact signaal in SD zijn.
@Master-Magic correct op voorwaarde dat ze ter beschikking zijn
Koop: HD Digibox: € 99,00. HD Digicorder: € 249,00
Bovenstaande gold voor nieuwe toestellen, de kostprijs voor de "refurbished"-toestellen was voor zover mij bekend "iets goedkoper" maar ik vind deze info op het eerste zicht niet direct meer terug
@M_016 even bellen voor je naar de shop gaat waar ze er ene op stock hebben in de winkel, op de telenet site kan je alle winkels vinden van telenet 😉
spaart je wachten in de rij uit en rijden er naar toe als ze geen hebben.
beter een nieuw tv toestel neem de tijd om de juiste grote (beeld) voor de toekomst zeker bij oude toestellen kan morgen kapot zijn kijk voor een model 2021
Als je nog geen digital tv klant bent van Telenet, kan je met de signaal switcheen niet ineteractieve Digibox of een Digicorder gedurende één jaar gratis huren.