Beantwoorden
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Is het mogelijk van een tv tuner pcie card te gebruiken voor gewone kabel tv?
zoals deze ?
https://www.bol.com/nl/p/avermedia-avertv-nova-t2-intern-dvb-t2-dvb-c-dvb-t-pci-express/920000005691...

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

voor de enkele vrij te ontvangen zenders kan dit (bv VRT zenders) de rest is gecodeerd en daar voor is er bij mijn weten van zover dat ik er al iets van heb gelezen online nog geen oplossing voor om een CI module op de pc te steken zodat die de gecodeerde zenders decodeerd om op te nemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Ik dacht aangezien ik zonder decoder ook gewoon VTM enzo heb, dat die zenders ook zouden lukken. Maar wss wel in lagere kwaliteit

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Je hebt VTM omdat je die zender analoog antvangt en kijkt. Als je een tv kaart neemt die (ook) analoge tv ondersteunt dan kan het zolang Telenet een analoog signaal verdeelt.

Je zal geen tv kaart vinden met een dvb-c tuner en met een CI+ (wel met CI). De CI+ is noodzakelijk om de digitale zenders te kunnen ontvangen (met een paar uitzonderingen zoals @Master-Magic reeds meldde).
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Ik heb van het internet begrepen dat in Belgie DVB-T / T2 gebruikt wordt.
Mijn PCIe kaart is een "AVerMedia A757 Hybrid DVB-T/T2"
specs:  https://www.avermedia.com/nl/tv_more/product/tv/avertv_nova_t2#s4 

 

In de software kan ik scannen met deze parameters:
image.png

Ik heb een aantal keer proberen scannen op "alle frequenties" zonder resultaat.

 

Iemand nog een idee ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

DVB-T zijn signalen door de zogenaamde ether, signalen door de lucht net zoals gsm-signalen. Om deze signalen te kunnen ontvangen moet je een antenne gebruiken. Al naargelang waar je woont kan dat een binnenhuisantenne zijn of een buitenantenne. Weet wel dat er geen vrije ontvangst meet is. De VRT is gestopt met de dvb-t uitzendingen. TV-Vlaanderen verzorgt nu deze  uitzendingen, maar dat is in een betaalpakket. Je moet je dan bij TV-Vlaanderen een ci of ci+ kaartje aanschaffen.

Als je niet te ver van de grens van het Vlaamse gewest woont, kan je mogelijk de RTBf of NPO zenders ontvangen.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Er zat een antenna bij, daar ben ik nu eens mee aan het scannen.
Maar in Leuven ga ik niet vinden zegt u ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Dat hangt ervan af waar in Leuven. Er is de zendmast in Veltem-Beisem (Herent). 

Zoek op het internet hoe zelf een antenne maken met twee bierblikjes. Je kan ook een een uittrekbare radio-antenne gebruiken, niet te ver uitgetrokken. 

Zels al krijg je het signaal binnen, je zal niets kunnen zien want de uitzendingen zijn versluierd. De enige mogelijkheid om iets te zien is afstemmen op RTBf, zendmast Waver, ook redelijk dicht bij Leuven.


________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Een antenne zat bij de pcie kaart. Al betwijfel ik dat ik succes ga hebben.

Ik ga zoeken naar een andere.
Naar wat moet ik zoeken om gewone kabel tv te kunnen ontvangen(20tal zenders)? welk soort signaal?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

nogmaals

Voor analoge uizendingen heb je een analoge tuner nodig. Deze kan je alleen nog ontvangen met de kabel.

Voor digitale aardse uitzendingen heb je een dvb-tuner nodig. Deze  kan je alleen ontvangen met een antenne. 

Voor digitale kabel uitzendingen heb je een dvb-c tuner nodig. Deze kan je alleen ontvangen met de kabel.

Voor digitale satelliet uizendingen heb je een dvb-s tuner nodig. Deze kan je alleen ontvangen met een schotelantenne.

Uw kaart heeft alleen een dvb-c tuner, geen analoge en geen dvb-c  tuner.

In Leuven, voor zover je iets ontvangt, is dat dvb-t van de zendmast van Veltem, maar je zult niets kunnen zien omdat je daarvoor nog een ci kaart van tv-vlaanderen moet hebben. Enkel de zendmast van de RTBf van Waver blijft over. Als je daarop kan afstemmen heb je la une, la deux, la trois, euronews plus alle radiozenders van de RTBf en de enige Duitstalige radio van België.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

"nogmaals"?  ik vraag gewoon welk signaal er over de coax komt. gewoon voor die 20 zenders.
U bent degene die blijft door ratelen over atennes en andere zever.
Het eerste wat er hier ook gezegd wordt is "digitale tv dit dat" ik denk niet dat er iemand een pci kaart koopt en niet weet dat een decoder nodig is daarvoor. 
ik had ook "nogmaals" kunnen zeggen toen u over die antenne begon, aangezien ik het daar al over had gehad.

 

sorry hoor voor dees antwoord, maar aub.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

Mijn excuses, maar ik had uw reactie niet op die manier begrepen.

In mijn eerste reactie schreef ik:

'Je hebt VTM omdat je die zender analoog antvangt en kijkt. Als je een tv kaart neemt die (ook) analoge tv ondersteunt dan kan het zolang Telenet een analoog signaal verdeelt.'

En in de reactie waarvan je me de aanhef kwalijk neemt, schreef ik:

'Voor analoge uizendingen heb je een analoge tuner nodig. Deze kan je alleen nog ontvangen met de kabel.'

Het korte antwoord op uw vraag is dus: een analoge tv kaart.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

TV Tuner pci-e, tv kijken / opnemen op computer

nogmaals sorry.

0 Likes