Beantwoorden
Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Voor ons tweede verblijf aan zee welke reeds aangesloten is op de kabel wens ik enkel een kabelabonnement nemen met een kaartje = reeds in mijn bezit. Als ik op de website kijk is dit precies enkel nog te verkrijgen als telenet tv abonnement die 10 euro duurder is met een losse decoder en modem die ik niet nodig heb. Is er geen mogelijkheid nog enkel een kabelabonnement te nemen?

 

link infopagina

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/een-telenet-kabelabonnement-zonder-telenet-tv/

0 Likes
34 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV distributie 2e verblijf

en zeg duidelijk 2de verblijf alles op 1 factuur thuis adres

Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Zonet contact gehad met telenet. Het was niet mogelijk om op basis van compact signaal een abonnement te nemen = systeem gaf een foutmelding. Heb gemeld dat ik een geactiveerd kaartje heb die ik kan gebruiken en dan liet het systeem wel toe om enkel een kabelabonnement te nemen zonder Telenet TV.

 

Conclusie:

Het is dus inderdaad mogelijk een kabelabonnement te nemen met enkel een kaartje. Indien reeds in je bezit en geactiveerd zijn er geen activatiekosten.

Abonnement op enkel compact signaal wordt niet altijd meer toegestaan. Zou aan het type installatie liggen en enkel mogelijk als digitaal geen optie is.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf

Dus @Suzy uit het bericht van @Nick1981 begrijp ik dat Telenet het zwartkijken aanmoedigd. Neem nu het geval van iemand die een woning huurt waar er reeds een kabelaansluiting is. De vorige huurder had een kabelabonnement. De volgende huurder stelt vast dat de kabel een signaal geeft en wil dat niet zwart gebruiken maar een kabelabonnement aangaan en Telenet zegt foert!

Er is mijn inziens toch een verschil tussen niet meer actief aanbieden of verkopen en helemaal niet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV distributie 2e verblijf

@janne_man  Dat zal een tijdje werken (paar weken) tot de technieker zijn toer heeft gedaan om de niet-actieve aansluitingen te onderbreken. En soms heb je geluk en vergeet hij het of heeft hij de verkeerde afgesloten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marcel5050
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

TV distributie 2e verblijf

Heb ook een tweede verblijf waar geen kabel is.Heb een chromecast van 37 euro gekocht en kijk via gsm naar alle zenders inbegrepen play sports waar ik thuis een abonnement op heb.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV distributie 2e verblijf

@janne_man ik ben het ondertussen intern aan het navragen wat nu de juiste informatie is. Zodat we alle mogelijke verwarring kunnen vermijden. Ik kom erop terug! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Vandaag nog altijd niet gehoord van telenet dus dacht zal zelf is terugbellen. Abonnement staat nog altijd on hold omdat er een technieker moet langskomen om de analoge lijn te activeren de welke reeds beeld geeft. Ik zeg deze geeft beeld dus lijkt mij actief. Antwoord nee deze is niet actief er moet een monteur langskomen om deze te activeren. Snappen wie het snappen kan. Slim moet je in elk geval niet zijn om bij Telenet te werken :s. Heb meermaals gezegd dat het om enkel een analoge lijn gaat en dat we geen digitale tv wensen.

 

@SuzyIs er meer bekend over de mogelijkheid van enkel een compact signaal?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981Het is best mogelijk dat je analoge lijn nog werkt maar het administratie uitgeschakeld staat. En op de helpdesk is het dat wat ze zien. Ze kunnen niet zien of je lijn effectief losgekoppeld is. Hoogswaarschijnlijk is er ooit een technieker langsgekomen op straat, heeft ofwel de verkeerde aansluiting losgekopeld of helemaal niets gedaan en uw adres administratief als zijnde zonder signaal genoteerd.

En als je analoog signaal hebt dan heb je ook digitaal signaal. Sommige helpdesk medewerkers kunnen je administratie actief zetten maar niet allemaal. Normaal gezien is het de technieker die langs komt, kijkt of de aansluiting conform is en dit dan administratief bevestigd en ondertussen ook uw modem e.d. activeert.

Maar straks verdwijnt dat analoog signaal en om TV met een kaartje te bekijken moet je aangeduid staan in het systeem als adres met een actief signaal.

Het kan ook zijn dat analoog werkt maar het signaal net te zwak is om digitaal het nodige te bekomen en dan moet de technieker ook langskomen om de oorzaak op te sporen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981  Als je een analoog signaal krijgt, heb je eveneens een digitaal signaal. Dit jaar verdwijt overal bij Telenet het analoge signaal. In de plaats daarvan is er een digitaal signaal dat de naam compact signaal gekregen heeft van Telenet. Dit compact signaal heeft hetzelfde zender aanbod als het analoge. Eén en Canvas krijg je dan in HD kwaliteit, de andere zenders in SD. Deze SD is een iets beter kwaliteit dan het analoge. Je kan je TV reeds afstellen naar keuze met de kenmerken van het Compacte signaal (zonder CI+) of met de kenmerken van het Telenet product Digitale TV voor het gebruik met een CI+. In dat laatste geval kan je zonder CI+ alvast één, Canvas en Ketnet bekijken.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV distributie 2e verblijf

Ik heb ondertussen duidelijkheid gekregen. Het is al lange tijd niet meer mogelijk om enkel analoge TV te nemen bij Telenet. Er moet altijd digitale tv aan toe worden gevoegd. Klanten die vandaag de dag enkel analoge tv hebben, blijven het natuurlijk behouden en gebruiken het 'compacte signaal' na de signaalswitch. Ook kan je steeds het compacte signaal gebruiken op bv. een 2de tv wanneer je digitale tv klant bent.

 

Dus enkel analoge tv nemen (m.a.w. het compacte signaal) is niet meer mogelijk. 

 

Klant worden worden voor tv in combinatie met een CI+ module is wel perfect mogelijk, aangezien dit wordt gezien als niet-interactieve digitale tv. Bij Telenet valt dit dan ook gewoon onder 'Telenet TV' en men spreekt niet meer over de term 'analoge tv'. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf

@SuzyBetekent dit dat alle nieuwe klanten die enkel tv nemen (witte raven), voortaan een extra kost hebben van 50 euro voor het activeren van digitale tv?

0 Likes
Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

@Suzy Op de website van Telenet is niet duidelijk dat het mogelijk is digitale tv met enkel een kaartje te nemen waardoor de huurkost van de digicorder wegvalt. Dit zou toch duidelijk gecommuniceerd te worden. Ook is niet duidelijk of de 50€ activatie digitale tv wegvalt indien je reeds een geactiveerd kaartje hebt in je eerste verblijf en deze meeneemt, wat volgens jullie site gewoon mag.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981 

Als je op deze pagina op informatiefiche klikt, kan je dat terugvinden.

Boven staat maximum aantal tv-toestellen per abonnement: 4

 

In het vak kosten zie je maandabonnement 18,41 euro en activering 50 euro. 

Daaronder vind je de verschillende decoders met aankoopprijs en huur.

 

Commercieel doet Telenet verschrikkelijk zijn best om de klanten een decoder te laten huren.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV distributie 2e verblijf

Ik meen hier al gelezen te hebben van @Suzy dat je geen puur kabelabonnement meer kunt nemen. Het compactsignaal is er enkel voor bestaande klanten. Je kan wel degelijk een kaartje aanschaffen en dit laten activeren als nieuwe klant waardoor je automatisch DTV klant wordt. Dus aan de prijs van 18,41€ per maand of als je enkel DTV neemt 18.41 x 12 jaarlijks. En inderdaad ze maken er geen reklame voor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV distributie 2e verblijf

Wat @Suzy hierboven beschrijft bevestigt dus 100% wat ik al in mijn post van 24-01 schreef: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/TV-distributie-2e-verblijf/td-p/117535#M14720

Voor mij was dat al lang duidelijk ... 😊

 


@janne_man  schreef:

Betekent dit dat alle nieuwe klanten die enkel tv nemen (witte raven), voortaan een extra kost hebben van 50 euro voor het activeren van digitale tv?


Ja natuurlijk, dat is ook zeer duidelijk: als je nog geen internet of telefonie hebt bij Telenet, betaal je voor DTV altijd de 50€ activeringskost.

 


@Nick1981  schreef:

Ook is niet duidelijk of de 50€ activatie digitale tv wegvalt indien je reeds een geactiveerd kaartje hebt in je eerste verblijf en deze meeneemt, wat volgens jullie site gewoon mag.


Voor mij is het wel duidelijk:

  • Indien je op je 2de verblijf al een Telenet "kabelabonnement" hebt (het vroegere analoge tv), dan kan je natuurlijk zonder kosten een kaartje meenemen (en gebruiken) dat reeds geactiveerd is in je eerste verblijf.
  • Indien je op je 2de verblijf nog geen tv of internet abonnement hebt, dan zal je ook daar 50€ activatie moeten betalen voor digitale tv.

Meer nog: indien dit een totaal nieuwe aansluiting is, kan het gebeuren dat er nog 50€ extra aangerekend wordt voor de aansluiting op het Telenet netwerk 🤔

Dus 50€ aansluiting + 50€ activatie (tenzij speciale promoties, maar die zijn er niet voor alleen televisie).

 


@janne_man  schreef:

Commercieel doet Telenet verschrikkelijk zijn best om de klanten een decoder te laten huren.


Meer dan "hun best" ...

In sommige gevallen is het onmogelijk om een dtv abonnement zonder decoder te nemen (voorbeeld "pack" internet + digitale tv). Daarover loopt er een aparte discussie...

 


@igvfer  schreef:

Dus aan de prijs van 18,41€ per maand of als je enkel DTV neemt 18.41 x 12 jaarlijks. 


Ook als je enkel DTV neemt betaal je maandelijks 18.41€

Alleen bestaande analoge klanten betalen hun "kabelabonnement" jaarlijks.