41225
netweters
|
17788
gesprekken
|
19216
vragen
|
Als ik eerst mijn tv opzet en daarna mijn digicorder, dan flikkert mijn beeld en is het pas opgelost als ik mijn tv af en terug opzet.
Zet ik eerst mijn digicorder op en dan pas mijn tv dan heb ik het probleem niet.
Ik heb al een andere hdmi kabel gebruikt, ik heb al een andere hdmi poort gebruikt op mijn tv maar het probleem blijt. en vroeger had ik dit niet.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is mijn digicorder stilaan aan vervanging toe? TV is nog maar een 3tal jaar oud.
@Toemie10 ga er mee langs een telenet winkel laat daar de digicorder testen.
Jos
@Toemie10 heeft te maken met verbeterde beveiliging in de HDMI versie dat uw tv er niet goed meer mee overweg kan met de HDMI versie,
zal met een andere digicorder of box niet veel veranderen, eens op die box die beveiliging is doorgevoerd door update's zal die het ook hebben,
kan je uw tv niet meer updaten???? (weet dat sommige tv merken maar Max 2 jaar update's doorvoeren op bepaalde type's en daarna niet meer).
het is het proberen waard.
@Master-Magic ik maak mij boos, ik vraag heel duidelijk om de digicorder te laten testen niet omruilen! steeds mijn voorstellen ondermijnen is echt niet leuk, u ben ook god de vader niet.
iets klopt niet in uw redenering, er zijn er met veel oudere tv toestellen en die hebben geen last met flikkeringen, een tv van 3 jaar oud voor schroot zou wel heel straf zijn.
laat hem nu gewoon die digicorder laten testen als die ook in de winkel niet werkt is dat de oorzaak, en anders ligt het aan de tv zo simpel kan het zijn.
Jos
Staat CEC ingeschakeld in het menu van de Digicorder én in het menu van uw smartTV: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/
Met een eenvoudige installatie zoals digicorder/tv-box en tv kan je toch beter doen zoals @Area57_1 schrijft.
Eens de CEC functie actief is: aanzetten met afstandbediening digicorer/tv-box en uitzetten met de afstandbediening van de tv.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.
@janne_man uiteraard is het te proberen, maar ik persoonlijk heb nooit sec aan staan op mijn tv (persoonlijke voorkeur) en nu op de tv box kan u de sec functie niet uitzetten of het moest aangepast zijn, maar het gaat over de digicorder, dus zoals @Area57_1 voorsteld kan @Toemie10 dat nakijken en zoals u zegt een uit en aan schakelen, iets misdoen doet u er niet mee.
maar als da ni lukt laat die gewoon eens testen in het telenet center.
O ja kijk ook eens naar de coax kabel.
Jos
@Ex-Netweter op verschillende manieren kan je met een probleem omgaan. Ik ga akkoord dat het niet 'normaal' is dat het beeld flikkert als je eerste de tv aanzet. Als je dit principieel benadert, dan mag het niet flikkeren dan kan je uiteraard het toestel laten testen door Telenet. Je kan dat ook op een andere manier benaderen door het probleem te vermijden door gedragsaanpassing. Gedragsaanpassing kan zijn, steeds de digicorder eerste aanzetten en dan de tv, maar kan ook de CEC functie gebruiken.
De enige zekerheid die er nu is, is dat er een communicatie stoornis is in een welbepaald geval.
Het komt @Toemie10 toe om te beslissen hoe omgaan met dit probleem.
@janne_man ik volg u hierin, maar het zou niet mogen ook weten we niet of er nog andere toestellen verbonden zijn en dat die voor conflicten zorgen; Gewoon wachten op reactie van @Toemie10
Jos
Ik dacht aan nog iets: zou het niet kunnen dat je tv overschakelt naar een verkeerde bron?
Bij sommige merken of modellen van tv's kan men de bron controleren zonder ze te veranderen, bij anderen niet. Op hoop van zege doe volgende test:
Digicorder uit, tv aan, flikkert het beeld nu al en wat heb je als bron?
stop de test.
Begin een nieuwe test. Digicorder uit, tv aan, digicorder aan. Nu flikkert het beeld. Wat is nu de bron van je tv?
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.