24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
Dag allemaal,
Ben net overgeschakeld op een one-abonnement zonder digicorder. Hoe kan ik het best op mijn oudere samsung smart tv (voor 2019) tv kijken (dus zonder digibox of digicorder)? Met een Chromecast? Of zijn er andere manieren die even goed en makkelijk zijn? merci!
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: telenet op oudere samsung smart tv (voor 2019)
Opgelost! Ga naar oplossing.
hartelijk dank voor je reactie! Dat is een UE46F6770SSXXN uit 2013.
Met het compacte signaal heb je ongeveer 22 zenders met enkel de VRT zenders in HD en de andere in SD.
Als je meer zenders wil dan moet je TV-iconic (20€/maand) bijnemen daar is wel een digicorder of TV box inbegrepen. Je kan ook nog een kaartje kopen (eenmalig 69€). Dan kan je live TV kijken met het kaartje en de digicorder of TV-box enkel gebruiken om op te nemen of een opname af te spelen.
Dan zijn wel de meeste zenders HD.
@Janneke_Dust schreef:Met het compacte signaal heb je ongeveer 22 zenders met enkel de VRT zenders in HD en de andere in SD.
Als je meer zenders wil dan moet je TV-iconic (20€/maand) bijnemen
Het aantal zenders heeft hiermee niets te maken ...
Voor "meer zenders" (dan het Compact signaal) heb je een CI+ module nodig (of decoder/TV-Box).
In beide gevallen (zowel Compact Signaal en "meer zenders") moet je een TV abonnement hebben.
@BertAM schreef:Ben net overgeschakeld op een one-abonnement zonder digicorder.
Dit is een te vage omschrijving van jouw huidig abonnement.
Betaal je voor digitale TV?
@BertAM schreef:Hoe kan ik het best op mijn oudere samsung smart tv (voor 2019) tv kijken (dus zonder digibox of digicorder)?
Dat hangt dus af van het antwoord op de vorige vraag.
Jouw toestel is geschikt voor digitale ontvangst:
Maar alleen als je betaalt voor digitale TV via de kabel (dus optie 1 en optie 2 hierboven) kan je TV kijken via de coax.
Anders heb je alleen de streaming opties:
one-abonnement enkel via internet tv kijken
Chromecast
Apple TV
mi box
nvidia shield tv
de rest wordt niet altijd ondersteund
https://toestellen.telenet.be/tv-audio.html?p=2
Ik ben in hetzelfde geval en kijk met de (vrij recente) chromecast met google tv in combinatie met de telenettv app.
Deze chromecast heeft een afstandsbediening en dit werkt prima.
Dag allemaal,
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb inderdaad het Flow abonnement. Als ik het goed begrijp is dus zo'n Chromecast aangewezen. Geeft dit hetzelfde kijkcomfort (kwaliteit en stabiliteit beeld, schakelen tussen zenders, ...) als een digibox? Merci!
chromecast top toestel
spijtig de witte afstandsbediening