Beantwoorden
NegentigPlus
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party!

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

ik wil het zenderaanbod uitbreiden bij de grootouders van mijn vrouw. Zij hebben nu telenet via de kabel. Ze ontvangen nu de zenders digitaal, maar de grootvader kijkt graag sport dus wil ik zenders als eurosport decoderen. Wat is de beste manier hiervoor zonder een internetaansluiting? Neem ik best een smartcard of koop ik een digibox? Heb ik daar activatiekosten op of lukt het ook als ik een reeds geconfigureerde digibox daar aansluit? 2de vraag kan ik een digibox zo configureren dat er maar 1 afstandsbediening moet gebruikt worden?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

Je zegt dat zou nu al digitaal kijken, maar ze hebben geen smartcard en geen decoder.

Hoe kunnen ze dan digitaal kijken?

 

Of bedoel je dat via het Compact signaal kijken?

 

Indien zij nog geen "digitale klant' zijn (ze betalen jaarlijks voor het kabelabonnement), dan zullen ze éénmalig 50€ activatie betalen.

 

Indien ze al "digitale klant zijn (ze betalen maandelijks voor "Telenet TV"), dan zijn er geen extra kosten voor het activeren van een decoder of een CI+ kaartje.

 

Als je toch geen interactiviteit wenst, dan is een kaartje de beste oplossing, omdat ze dan de TV kunnen bedienen op hun vertrouwde manier, met de gekende afstandsbediening.

 

PS.

Een werkende en geregistreerde digicorder zal ook bij de grootouders blijven werken (indien ze een kabelabonnement hebben), alsook een werkend CI+ kaartje ..

 

Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

@NegentigPlusEen reeds configureerde digibox of digicorder die van een ander adres komt zal niet werken op een nieuw adres. Indien het een om een gekocht toestel gaat kan je het wel laten activeren op een ander adres. De activatie en of andere kosten die er mogelijk aan verbonden zijn hangen af van het huidige abonnement en de gewenste opties.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?


@Torchwood  schreef:

@NegentigPlusEen reeds configureerde digibox of digicorder die van een ander adres komt zal niet werken op een nieuw adres. Indien het een om een gekocht toestel gaat kan je het wel laten activeren op een ander adres. De activatie en of andere kosten die er mogelijk aan verbonden zijn hangen af van het huidige abonnement en de gewenste opties.


Een digibox of digicorder die op een ander adres werkt, werkt op elk adres waar er tv-signaal door de coaxkabel komt. Je kan dus tv kijken en, als het een digicorder is, ook opnemen.

 

Wat niet kan is gebruik maken van interactivieit (o.a. >2d in tvgids, programma's opvragen) omdat dat gelinkt is aan de modem van het adres waarop de digicorder geregistreerd staat.

 

Waar je wel op moet letten: als je extra zenders hebt (vb. Play More of Play Sports) én je hebt meerder decoders zullen deze extra zenders enkel kunnen weergegeven worden op de decoders die met de modem verbonden zijn. Staat deze decoder dus op een ander adres zullen de extra zenders niet gekeken kunnen worden.

 

edit: bij de tvbox zullen opnames niet kunnen bekeken worden omdat deze in de cloud staan en de tvbox hiervoor ook met de juiste modem moet verbonden zijn.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

Als die mensen in een home zijn dan kan het wel een heel ander verhaal zijn.

Dan moet je de home vragen of de bewoners het origineel Telenet signaal krijgen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

Over welke tv (merk, model) beschikkken ze? Weet je of die CI+ ondersteunt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

activatiekost 50 euro

kaartje 69 euro

1 afstandsbediening van de tv

trek een foto van de achterkant van tv waar label (model nr) zit om te weten dat het werkt op dit model tv

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje (CI+module) of digibox?

@NegentigPlus 

Als jij een smartkaart koopt en jij hebt reeds internet of telefoon of digitale tv van Telenet, betaal jij enkel 69 euro. Als jij dat kaartje daarna in de tv van je ouders stopt en je ouders betalen hun kabel tv is er geen vuiltje aan de lucht. Het enige verschil is dat uw ouders niet gerigistreerd staan als digitale kijker bij Telenet. Zwartkijker zijn ze niet want ze betalen evenveel voor tv kijken. Telenet heeft het voordeel dat ze het bedrag in één keer krijgen voor een gans jaar en uw ouders hebben het voordeel dat ze de tariefverhoging pas hebben bij de volgende jaarlijkse vervaldag.