Beantwoorden
Herrebout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

Hallo,

Een probleem dat plots opgedoken is. De TV - met een kaartje - verliest plots na jaren dienst steeds weer de digitale zenders. Opnieuw scannen werkt wel eventjes maar een minuut later is het weer gedaan.

Ik heb al een betere kabel gekocht omwille van de blokjes, die zijn nu weg. TV kabel zit op versterkte fiche van het telenet verdeelblok. Geen ander apparaat tussenin.

 

Ik heb nog een ander kaartje van een ander toestel, gewisseld, zelfde probleem.


Is wel al een tijdje dat men de verbinding op de verdeeldoos buiten is komen reinigen - dat oxideert volgens de technieker en dient elke X jaar gereinigd. Maar internet lijkt nog goed.

Is dit eerder een signaalprobleem of is het de TV? 
Kijken via ander toestel lukt wel nog zoals voorheen. Is ook andere tuner.

0 Likes
6 reacties
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

Je zegt dat je nog een ander kaartje hebt van een ander toestel.  Heb je effectief ook een ander toestel?  En is het met die TV hetzelfde verhaal?

Dit klinkt eerder als een probleem van je TV dan van je kaartje.  Is er toevallig geen update van je TV gebeurd?

 
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

@Herrebout 

Mogelijk wordt in u tv de programma's 'onthouden' in een geheugen dat altijd stroom  nodig heeft. Deze stroom wordt dikwijls geleverd door een kleine cel batterij. Als hier een storing op is, dan 'vergeet' de tv de programma's. Het grote probleem is dat toestellen niet meer gemaakt worden om dit gemakkelijk te vervangen of herstellen. 

Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

Probeer eens te scannen zonder het kaartje. Als de zenders gevonden zijn zal je ze zien in de EPG maar zonder het kaartje zijn ze versleuteld en dus niet te bekijken op één en canvas na. Als die dan ook vergeten worden kan het niets met het kaartje te maken hebben en kan je dat al van de probleemlijst schrappen.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

Laat de TV eens enkel scannen naar de digitale zenders (dus niet naar de analoge)


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Herrebout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

Dank voor de antwoorden.

Ik vermoed eerder dat ik mijn tv alzheimermedicatie zal moeten geven.

Ofwel kijken via de Blueray recorder met tuner.

0 Likes
Herrebout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

TV met kaartje - tv vergeet digitale zeders

Op het eerste zicht lijkt mevrouw Toshiba zich nu weer te gedragen, en dit door een reset van het TV toestel. Pray to God!