25.060
netweters
|
154.215
antwoorden
|
20.905
vragen
|
Hallo iedereen,
Ik heb een Philips TV (32PFL5007K/12) die jarenlang probleemloos werkte op Telenet Digitale TV (zonder decoder, dus via DVB-C).
Sinds kort doet zich echter het volgende voor bij twee bepaalde zenders (regionale TV: TV Oost en Telenet Infokanaal):
De zender wordt eventjes getoond (2 à 3 seconden),
Daarna wordt het scherm zwart,
Meldingsbalk verschijnt: “Geen programmainformatie beschikbaar”,
En de TV weigert het beeld verder te tonen, hoewel er duidelijk wel signaal is.
Dit probleem treedt enkel op bij één zender. Alle andere werken wél normaal.
Mijn instellingen zijn volledig conform Telenet:
Digitaal signaal via DVB-C
Automatisch afstemmen > Kabel / Telenet
Handmatige parameters:
Frequentie: 290000 kHz
Netwerk-ID: 32 (regio Vlaanderen)
Modulatie: 256 QAM
Symboolfrequentie: 6875
Wat ik reeds geprobeerd heb:
TV volledig herstart
TV teruggezet naar fabrieksinstellingen
Kanalen opnieuw ingesteld via automatisch afstemmen
Zenderlijst ververst
Toch blijft het probleem terugkomen bij die twee zenders, telkens met exact dezelfde foutmelding.
Iemand enig idee waarom de TV zonder programmagids-informatie het beeld weigert te tonen?
En waarom dit plots is opgetreden (lijkt alsof er iets veranderd is aan het signaal)?
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Als de rest perfect werkt zal het alleen bij deze zenders zijn
Je kan contact nemen met de zenders om dit te melden zet het er duidelijk bij dat het over compact signaal telenet gaat
En je kan het ook bij telenet melden zet er ook dat over compact signaal telenet gaat zal wel een tijd pakken
Dat weten we van het verleden van andere zaken
Kijk eens in de omgeving hebben ze ook een probleem laat ze het zelfde doen of raad aan mensen aan om te doen
Hangt er geen ander apparaat aangesloten op die TV die af en toe een andere bron kan triggeren, zoals een spelcomputer, mediaplayer, bluerayspeler, e.d.?
Zo ja, dan zou ik die eens afkoppelen en kijken of het probleem dan wegblijft.
@trainfan03 dat infokanaal is een pancarte dat zo slechte kwaliteit is dat misschien het beeld dan eens kan wegvallen, maar normaal zou dit geen probleem mogen geven.
is er toevallig geen update gebeurt van de software van Phillips onlangs ???
Update is het niet de tv hebben mijn ouders ook op hun slaapkamer is ook meer dan 10 jaar oud
nog een simpele zonder veel trala er is iets met zenders gebeurt die waren van plaats verandert al een tijdje terug
@trainfan03 mijn ouders hebben sinds enkele dagen exact hetzelfde probleem met de regionale televisiezender RINGtv. Ook zij hebben een Philips TV maar dan model 32PFL4007H/12. De software van het toestel werd niet geüpdatet. Alle zenders herinstalleren brengt geen verandering. Wie o wie weet raad?