Beantwoorden
MarcR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

Even de situatie schetsen: 

Ik zit op de camping in België maar ik heb er geen WIFI

Ik heb een Samsung Galaxy S7 

Ik heb een oudere LCD TV met HDMI ingang

Ik kan TV kijken via de Yelo Play app (Free G) op mijn gsm. 

Kan ik nu op één of andere manier het beeld van mijn gsm op die TV krijgen??

Ik dacht eerst aan een USB-C naar HDMI kabel, maar mijn GSM ondersteunt dat niet. Lukt dit misschien met een Chromecast 2018? Daar heb ik precies al eens van gelezen dat die dat zou kunnen zonder WIFI netwerk.

Wie weet raad? Alvast bedankt om mee te denken!

0 Likes
27 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI


@Ex-Netweter  schreef:

@Wheng kost dat geld?


Ik ken er niet veel van  Volgens mij is het voldoende als beide toestellen miracast ondersteunen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@Ex-NetweterIn de YouTube video wordt wel een tweede smartphone gebruikt hoor. De eerste wordt als WIFI hotspot ingesteld en de tweede wordt gebruikt om te casten (streamen eigenlijk).

Zo lang we met z'n tweetjes TV willen kijken is dit dan wel een oplossing, want dan hebben we 2 smartphones ter beschikking hé Smiley Knipoog  

0 Likes
MarcR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@WhengMiracast vereist (in mijn geval) ook een bijkomende dongle. Die is vlot verkrijgbaar, maar ik lees in de reviews dat het streamen niet altijd zo vlot gaat. Veel gebruikers klagen over haperend beeld.

De beste optie tot hier toe blijkt dus te werken met een eigen hotspot d.m.v. een tweede telefoon, zoals @dsuls ook al voor stelde.

 

Misschien koop ik dan toch maar een Galaxy S9, die kan ik meteen d.m.v. een USB-C naar HDMI kabel met de TV verbinden. Dat heb ik in de winkel al zien werken zonder problemen.

 

@Wheng @dsuls @Ex-Netweter @sb alvast bedankt om mee te denken.

Ex-Netweter
 

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@MarcR bent u dan niet beter met uw laptop? hier hangt mijn pc er aan ext 1TB films enz, ik was enkel geintreseerd, voor als er iemand komt en bv van zijn reis foto's wil laten zien.

Jos

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@Wheng

 

Ik heb het juist eens geprobeerd: WiFi van de smartphone uitgezet en dan proberen te casten naar de smart tv. Werkt dus niet hier. Er worden geen apparaten gevonden en als ik het rechtstreeks probeer, dan blijft de casting app gewoon zonder succes zoeken. WiFi aan: onmiddellijk verbonden.

 

Mijn tv is een Philips, 40PFS5501/12. Ik heb geen idee of WiFi ook een vereiste is met andere tv's.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI


@sb  schreef:

@Wheng

 

Ik heb het juist eens geprobeerd: WiFi van de smartphone uitgezet en dan proberen te casten naar de smart tv. Werkt dus niet hier. Er worden geen apparaten gevonden en als ik het rechtstreeks probeer, dan blijft de casting app gewoon zonder succes zoeken. WiFi aan: onmiddellijk verbonden.

 

Mijn tv is een Philips, 40PFS5501/12. Ik heb geen idee of WiFi ook een vereiste is met andere tv's.


Bedankt om het te testen!

 

Maar volgens mij moet wifi wel aanstaan. Hier vind je meer info over die technologie Wifi-direct. Voor mij is het ook nieuw hoor 🙂 

 

"Wi-Fi Direct device connections can happen anywhere, anytime - even when there is not access to a Wi-Fi network. Wi-Fi Direct devices emit a signal to other devices in the area, letting them know a connection can be made. Users can view available devices and request a connection, or may receive an invitation to connect to another device. When two or more Wi-Fi Direct-certified devices connect directly, they form a Wi-Fi Direct Group using Wi-Fi Protected Setup™ and the latest Wi-Fi security."


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

Volgens verschillende sites op het internet kan het wel. Je hebt een MHL adaptor nodig. Zoek op MHL to HDMI.

Ik kwam eerst op https://www.bol.com/nl/p/mhl-naar-hdmi-samsung-s7-s7-edge-galaxy-note-7-iphone-7-iphone-7-plus-huawe... terecht, waar de kabel niet meer voorradig is.

0 Likes
Erny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

Gisteren nog een hotspot aangemaakt met één smartphone en daarna yeloplay casten met dezelfde smartphone. Geen enkel probleem! Je kan zelfs nog alles doen met je telefoon, zelfs telefoneren, tijdens casten.

0 Likes
Erny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

 dit werkte onmiddelijk bij mij.

https://www.youtube.com/watch?v=XxBoQU7hJAU

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@Erny ik ben blij dat ik toch iemand heb kunnen helpen, ik had de link geplaatst maar er werd door @sb @Wheng @MarcR geen aandacht aan geschonken, zo zie je maar het moet niet altijd duur en omslachtig zijn.

Jos

0 Likes
MarcR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI


@Erny  schreef:

Gisteren nog een hotspot aangemaakt met één smartphone en daarna yeloplay casten met dezelfde smartphone. Geen enkel probleem! Je kan zelfs nog alles doen met je telefoon, zelfs telefoneren, tijdens casten.


@Erny , jij bedoelt dus dat je met slechts één smartphone zowel het wifi netwerk hebt opgezet en met diezelfde smartphone ook gecast hebt naar de Google Chromecast? En zonder extern wifi netwerk?

Dat was net wat ik wilde weten. Want in het Youtube filmpje dat je doorstuurd wordt wel degelijk gebruik gemaakt van 2 smartphones, eentje om het netwerk op te zetten en eentje om te casten. 

Dan ga ik me ook maar eens een chromecast bestellen en het zelf proberen.

Bedankt, Marc



 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@MarcR op 04 01 2019 plaatste ik de link in deze topic, uw antwoord was dat ge 2 iphones moet hebben, ik heb nogmaals het filmpje op gezet met ondertiteling, wat ik er uit versta u stelt uw ipone in en kan die gebruiken, maar wil u extra verbinding voor de kinderen dan kan u extra iphone instellen, ik kan verkeerd zijn  wacht antwoord van @Erny af om absoluut zeker te zijn, of anderen moesten het willen testen.

Jos

TV via Yelo Play app en Chromecast zonder WIFI

@MarcR u weet ook ge leest zoveel op internet, er zijn er dan weer anderen die beweren dat ge er enkel 2 nodig hebt om het in te stellen, het moeten zelfs geen 2 iphones zijn een een pc zou ook goed zijn ( wat ik niet zo goed snap) eens ingesteld zou u de 2de iphone  of pc niet nodig hebben..

afwachten maar tot @Erny antwoord geeft.

Jos

0 Likes