Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)
Recentlijk kost ik een HD DigiBox aan (AD220) voor op de slaapkamer.
In de woonkamer heb ik momenteel een HD Digicorder (AD2100).
Het installeren van de DigiBox ging vlot, software werd upgedate, ....
Ik kan probleemloos TV kijken met de DigiBox en ook de opnames die op de DigiCorder staan, kan ik vlot bekijken.
Alleen het terugkijken van TV programma's en het bestellen van films/series uit de TV theek lukt niet op de Digibox. Ik krijg dan volgend foutbericht :
"Er is een technisch probleem. Probeer later opnieuw (VSTP3000)" .
Ik heb dit opgezocht op het Netweters forum, maar de enige keren dat ik deze fout terugvindt is de oplossing : "tijdelijk probleem, wachten tot het vanzelf oplost".
Bij mij blijft het foutbericht op de DigiBox, op de Digicorder is er geen probleem.
Gezien het probleem zich voordoet met alle toepassingen die "interactiviteit" vereisen, heb ik de test gedaan die Telenet voorschrijft om te kijken of de Digibox interactief is, nl. naar de TV gist gaan, en kijken of je 2 dagen verder/terug kunt. Dit lukt probleemloos.
De UTP kabel is rechtstreeks verbonden met de modem (ik heb een nieuwbouw, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om in het ganse huis UTP naar alle kamers te trekken). Dus de verbinding tussen Digibox en modem is quasi rechtstreeks.
Internet connectiviteit met deze kabel is zeer goed. Ik kan probleemloos en snel surfen over deze kabel.
De Digibox krijgt ook IP adres (nagekeken in de instellingen).
Als ik in het TV menu op een programma in het verleden klik krijg ik de optie "Kijken/Verder Kijken" een optie die ik niet heb als ik de netwerkkabel uittrek. Dus de DigiBox ziet wel degelijk de Internet connectie.
Ik denk dat ik dus wel alles heb geprobeerd wat er te proberen valt :
COAX OK
Etnernet/Internet OK
Interactiviteit OK
De fout gaat niet vanzelf weg, dus later opnieuw proberen is ook niet de oplossing.
Ah ja ... Ik heb zelfs een keertje de Digibox teruggezet naar Fabrieksinstellingen en opnieuw van scratch terug opgezet (softwareinstellingen, zenders zoeken, ...), evenmin succes.
Alvast bedankt voor de feedback.
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
digibox
-
interactiviteit