Beantwoorden
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 58
Warming up? Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

Recentlijk kost ik een HD DigiBox aan (AD220) voor op de slaapkamer.

In de woonkamer heb ik momenteel een HD Digicorder (AD2100).

 

Het installeren van de DigiBox ging vlot, software werd upgedate, ....

 

Ik kan probleemloos TV kijken met de DigiBox en ook de opnames die op de DigiCorder staan, kan ik vlot bekijken.

 

Alleen het terugkijken van TV programma's en het bestellen van films/series uit de TV theek lukt niet op de Digibox.  Ik krijg dan volgend foutbericht :

 

"Er is een technisch probleem.  Probeer later opnieuw (VSTP3000)" .

 

Ik heb dit opgezocht op het Netweters forum, maar de enige keren dat ik deze fout terugvindt is de oplossing : "tijdelijk probleem, wachten tot het vanzelf oplost".

 

Bij mij blijft het foutbericht op de DigiBox, op de Digicorder is er geen probleem.

 

Gezien het probleem zich voordoet met alle toepassingen die "interactiviteit" vereisen, heb ik de test gedaan die Telenet voorschrijft om te kijken of de Digibox interactief is, nl. naar de TV gist gaan, en kijken of je 2 dagen verder/terug kunt.  Dit lukt probleemloos.

 

De UTP kabel is rechtstreeks verbonden met de modem (ik heb een nieuwbouw, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om in het ganse huis UTP naar alle kamers te trekken).  Dus de verbinding tussen Digibox en modem is quasi rechtstreeks.

 

Internet connectiviteit met deze kabel is zeer goed.  Ik kan probleemloos en snel surfen over deze kabel.

De Digibox krijgt ook IP adres (nagekeken in de instellingen).

 

Als ik in het TV menu op een programma in het verleden klik krijg ik de optie "Kijken/Verder Kijken" een optie die ik niet heb als ik de netwerkkabel uittrek.  Dus de DigiBox ziet wel degelijk de Internet connectie.

 

Ik denk dat ik dus wel alles heb geprobeerd wat er te proberen valt :

 

COAX OK

Etnernet/Internet OK

Interactiviteit OK

 

De fout gaat niet vanzelf weg, dus later opnieuw proberen is ook niet de oplossing.

 

Ah ja ... Ik heb zelfs een keertje de Digibox teruggezet naar Fabrieksinstellingen en opnieuw van scratch terug opgezet (softwareinstellingen, zenders zoeken, ...), evenmin succes.

 

Alvast bedankt voor de feedback.

 

 

 

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

@Hellothere1963 

Best eens Telenet contacteren. Dan gaat dat waarschijnlijk ineens opgelost zijn. Vermoedelijk is er bij de activatie iets nog niet OK.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 58
Warming up? Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

Is daar blijkbaar toch een rommeltje bij Telenet.

Heb dezelfde vraag via Twitter aan Telenet gesteld, en daar antwoord gekregen dat ik een afspraak moet maken om een technieker te laten langskomen.

 

Dat lijkt mij een volledig onzinnig antwoord.  De infrastructuur is volledig in orde, en ik denk niet dat een technieker iets kan doen ter plaatsen als er iets scheelt met de digibox.

 

Dan maar ten einde raad gebeld naar Telenet support, en daar wisten ze me te vertellen dat dit een algemeen probleem is, bij nieuwe Digiboxen/Digicorders die geactiveerd zijn voor 6 November, en dat dit waarschijnlijk dit weekend nog zal opgelost zijn.

 

Ik ben benieuwd.  Ik hou jullie in elk geval hier op de hoogte.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

@Hellothere1963 klopt, er zijn op dit moment problemen in de TV-theek (digibox/digicorder) waarbij je als klant een VSTP3000 foutmelding kan krijgen. Telenet probeert dit zo snel mogelijk op te lossen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 58
Warming up? Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

Ik ben het er eerlijk gezegd niet mee eens dat mijn antwoord opeens als "oplossing geaccepteerd" staat, want het is niet opgelost.  

 

Telenet heeft enkel geantwoord at het "waarschijnlijk" "ergens in het weekend" zal opgelost zijn.  Misschien eerst de oplossing afwachten ??

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

@Hellothere1963 zodra het volledig is opgelost, zullen we de finale oplossing markeren. Jouw antwoord nu als oplossing aanduiden, maakt het voor andere leden met hetzelfde probleem makkelijker om te zien dat het om een "algemeen probleem" gaat. 

 

Vind je dit goed? Anders haal ik de markering eraf. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 58
Warming up? Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

Nee is goed, van mij mag het zo blijven 🙂 .

Zal wel even terugkomen en het "finaal" markeren, als het daadwerkelijk is opgelost.

Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 58
Warming up? Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Technisch Probleem Digibox (VSTP3000)

Zoals beloofd even update, Afgelopen weekend was het probleem opgelost, en kon ik alles doen wat je van een Digibox verwacht (programma's terug bekijken, bestellingen doen in de TV-theek).

 

Toen dat goed bleek, heb ik een tweede Digibox geactiveerd (ik had er 2 gekocht, eentje voor onze slaapkamer, en eentje voor de kamer van de zoon), en die werkte gelijk goed.

 

Voor mij mag het probleem hier dus zeker gesloten worden.