24757
netweters
|
152467
antwoorden
|
20711
vragen
|
Heb een nieuwe samsung TV en een goeie beschermde coax HQ kabel van muur tot TV.
Alles ingesteld en pas daarna kaartje en module erin.
Alle posten werken maar behalve VRT kanalen (Canvas, Ketnet, EEN), waar staat 'geen signaal'.
Alles werkt perfect maar waarom deze 3 niet?
Regiocode etc allemaal ok (22 voor Vlaanderen) en ander instellingen ook: er komen meteen 175 kanalen tevoorschijn, die dus werken behalve VRT reeks.
Waar gaat dit mis?
Laat het nu net de zenders zijn die je ook zou moeten kunnen zien zonder het CI+ kaartje. Ik zou de zoekprocedure nog eens opnieuw doen. En vooraleer de CI+ erin te steken eerst eens kijken of je nu wel VRT e.d. kan zien.
Daarvoor was er helemaal niets te zien, ook geen VRT. Dus lijkt me dat ik de installatie wel helemaal correct heb gedaan. Vreemd..
@kristof179 of er zit nog een filter op de coax kabel buiten.
check dit ook best eens.
dat lijkt me sterk, als alle andere posten wel doorkomen.
@kristof179De oude filters filteren de freq waar VRT tv zenders opzitten, daarom dat ik een vermoeden heb.
Filters die TV zenders tegen houden? De enige filter die tv zenders tegen houdt en niet alleen VRT en Canvas is volgens mij toch de TOF (Telenet Only Filter) die dus geplaatst wordt bij klanten met only internet. Andere HP filters laten alle TV signalen door. Lijkt me toch een ander probleem hoor.
Heb je al een keer je televisie een minuutje van de stroom afgehaald?
Probeer het dan nog eens.