Beantwoorden
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet abonnement na signaalswitch?

Als je bij stoppen van analoog tv geen zenders meer kan ontvangen dan kan je toch geen abonnement hebben bij Telenet ? Ook geen kaartje in tv of bepaalde module of digibox ? 

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Stoppen analoog tv kijken

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet abonnement na signaalswitch?

@tenelet  

Het is niet dat je zenders stoppen hé anders zou niemand nog tv kunnen kijken. 

Dat analoog stopt is om meer bandbreedte op de lijn vrij te kunnen krijgen en daarom zal de analoge kabel stoppen. Je gaat je tv dus kunnen afstemmen zodat je dus je zenders digitaal kan ontvangen ( je tv dient dit wel aan te kunnen ) 

Hier kan je er nog eens alles over nalezen. Moest je al een digicorder , een digibox of een tv box of een CI+ module ( tv met een kaartje ) hebben dan kijk je al digitaal en zal je dus geen verandering hoeven doen en blijft alles zoals het is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

Telenet abonnement na signaalswitch?

Dat is juist het probleem . Mijn zoon verblijft in instelling voor gehandicapten en die zouden daar al 2 j. digitale tv hebben waar hij ook 10 euro per maand voor betaald . Bij de switch van analoog naar digitaal (tijdje terug) kreeg hij dus ineens geen enkele zender meer . Dan kon het toch niet zijn dat hij al digitale tv had aldaar ? Volgens mij hebben ze daar daarna zijn tv ingezet zoals je kan zien op telenet site . Switch van analoog naar digitaal want hij zegt nu , de zoon , dat hij topradio niet kan ontvangen op zijn tv . Ik heb gekeken op telenet site en als je gewoon switcht kan je inderdaad topradio niet ontvangen . Wij kunnen dat daar niet gaan nazien want als we de zoon gaan ophalen moeten we zelfs buiten aan de deur staan wachten . Ik vermoed dat ze daar veel weg te steken hebben in die instelling .

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet abonnement na signaalswitch?

@tenelet  

Daar kan ik niet over oordelen hoe het er aan toe gaat in een instelling. Nu klinkt instelling een beetje cru maar als het gaat om een service huis of een zorg tehuis dan zijn er bepaalde opties hoe men de aansluiting realiseert. Het kan dus mogelijk zijn dat iedereen die een aparte kamer heeft kijkt via de algemene aansluiting , het zorg tehuis heeft dus één signaal , één kabel , die dan op die manier naar de kamers gaat en dat men op die manier tv kan kijken. Wel te verstaan dat dus de bewoner een eigen tv heeft. Het kan ook zomaar zijn dat elke bewoner apart een eigen digicorder of iets heeft en mag zetten maar dat zou betekenen dat de bewoner zelf, of in dit geval jullie de ouders , zelf het abonnement betalen. Kan ook zijn dat het zorg tehuis een digicorder of iets voorziet voor de bewoners , met eventuele beperkingen , denk aan films opvragen en dergelijke dat het niet mogelijk is. 

 

Het kan wel zijn dat de signaal switch er is maar dat de tv zelf deze switch niet ondersteund. De tv die daar staat dient natuurlijk wel de ondersteuning te hebben om het compacte signaal te ontvangen. Het is jammer dat je er niet heen kan zien dat je er niet binnen kan en of mag. Anders zou je zelf altijd eens na kunnen zien bij je zoon in het zorg tehuis wat de oorzaak van het probleem is. 

 

Heb je geen mogelijkheid om bepaalde dingen na te vragen bij het zorg tehuis ? Of bieden ze een mogelijkheid aan om er eventueel een digicorder of iets te plaatsen? Want je zegt ook mijn zoon betaald maandelijks € 10 maar is dat voor het gebruik of de huur van de kabel ? 

 

Wat je ook eventueel kan doen is dat als er internet is daar en ze mogen vrij op internet is hem via een pc of laptop of tablet naar yelo tv of telenet tv laten kijken. Moest je zelf ook Telenet hebben dan kan je jullie login aan hem geven zodat die op die manier naar tv kan kijken. Het is natuurlijk wat beperkt tot 25 zenders als ik het goed voor heb maar dan kijkt die wel digitaal. Radio is niet inbegrepen maar als die graag top Radio luistert eventueel ook via internet ? 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Telenet abonnement na signaalswitch?

Ik vrees dat enkel de betrokken instelling toelichting/duidelijkheid over het aanbod kan verschaffen

Tenzij vergissing mijnentwege is het Topradio niet voorhanden via het (digitale) "Compact signaal" (TV met DVB-C tuner)

Topradio is daarentegen wel beschikbaar via:

Telenet digitale TV met decoders (digibox/digicorder/ TVbox)

FM en DAB+ radio's

internet livestream

Frequenties | TOPradio, We Love Music!

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet abonnement na signaalswitch?

ga naar telenet winkel en koop een tv kaartje van telenet  zet het op jouw naam en geef het aan hem zeg je zoon dat hij dit in de tv steekt dan kan hij topradio weer ontvangen (het oude radio ontvangst is al een tijdje weg al dat is niet van dit jaar )

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet abonnement na signaalswitch?

@tenelet 

'tv met een kaartje' aanschaffen heeft enkel zin als je weet welk signaal beschikbaar is in de instelling en als de tv een dvb-c tuner heeft en een CI+ ondersteunt.