Beantwoorden
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Ik heb een Sony tv KDL26S4000, en moet de Telenet signaal switch doen. Van analoog naar digitaal, Volgens de specificaties is de nodigeDVB-C tuner aanwezig in het toestel.Ik heb het stappenplan van Telenet gevolgd en de digitale setup gedaan. Doch na de keuze kabel krijg ik geen keuze voor Telenet maar zie ik wel de optie om de frequentie 290000 en 00032 in te geven (frequenties voor een Sony tv ) Daarna zoekt hij automatisch naar de zenders.Na deze stap zie ik dat alle digitale zenders aanwezig zijn, via digitale epg

kan zelfs een geluid horen. Maar geen beeld, geen video aanwezig,

 

Graag wat hulp om dit probleem op te lossen.

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Telenet signaal switch

 

0 Likes
21 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000


@Kripac  schreef:

Na deze stap zie ik dat alle digitale zenders aanwezig zijn, via digitale epg

kan zelfs een geluid horen. Maar geen beeld


Wat bedoel je hiermee met "alle digitale zenders"?

1) alle zenders van het Compact Signaal (dit zijn er een 20-tal, naargelang de regio) + kanaal 55.

2) of alle (versleutelde) zenders van het digitale aanbod (kleine 200-tal).

3) Krijg je beeld/klank op één, Canvas en Ketnet?

 

Als "Telenet" geen keuze is, kan het zijn dat je toestel geen DVB-C ondersteunt voor België; in dit geval best een ander land kiezen (Finland, Zweden, Oostenrijk, ...).

 

Soms kan je kiezen voor "andere provider" en manueel de "quick scan" parameters ingeven:

Frequentie 290Mhz

Netwerk 32

QAM 256

Symbool rate 6875

 

Succes.

0 Likes
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Beste,

 

Ik heb inderdaad  het land al aangepast naar Zweden, ik heb 23 tv zenders + radio's in de lijst staan, haar helaas nergens beeld of geluid. " Programma wordt niet ondersteund video niet aanwezig". Instellingen zijn conform.

 

Volgens mijn gevonden info over sony KDL26S400 is er een DVB-C  cable en een DVB-T tuner aanwezig.  d

0 Likes
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Document_2021-04-15_122833 (2).jpgDocument_2021-04-15_122820.jpg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

@Kripac 

Kan je nog eens opnieuw scannen en verzeker je ervan dat je scant met de kabel tuner en niet de dvb-t tuner. 

0 Likes
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Ik heb enkel de keuze tussen aards en kabel bij de automatische afstelling: de digitale handmatige afstemming is niet beschikbaar. Ik kies voor de kabel: nog steeds zelfde resultaat; geen beeld, geen resultaat:zender ,nr enz zijn zichtbaar, rechts bovenaan: geen video; kanaal 55 gekozen programma is niet beschikbaar, 

0 Likes
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Nog een aantal pogingen gedaan, nog niet ok. Wanneer ik kanaal 758 -radio kies, krijg ik op alle zenders geluid, Kies je kanaal 55 dan valt geluid terug weg , terug naar een radiozender en er is terug geluid! Raar toch. Maar nog steeds geen beeld! Ik begin te vrezen dat ik nieuwe tv zal nodig hebben!

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

@Kripac 

Jouw keuze van kabel is dan correct. 

Kan je niet zappen vanuit de EPG? Volgens de handleiding: je eerst op het programma zetten met de pijltjes van de afstandsbediening en dan op de centrale knop tussen de pijltjes klikken (knop met + teken).

Om digitaal te kijken moet je digitaal kiezen op de afstandsbediening. Mogelijk staat die dan afgesteld op "aards". Mogelijk moet je nog een hetzelfde kanaalnummer ingeven om over te schakelen naar kabel.

0 Likes
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Beste Janne man,

Zappen via het Epg menu, lukt ook niet, resultaat blijft hetzelfde , wel geluid , maar geen beeld.  De afstandsbediening daar op digitaal,Ben niet technisch aangelegd en begrijp niet wat je bedoeld met de afstandsbediening overzetten naar kabel! Mijn tv is van 2008. ondanks de juiste Dbv-c tuner lukt het blijkbaar toch niet om digitaal te kunnen kijken op dit toestel. Spijtig genoeg!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

@Kripac 

Volgens de afbeelding die ik vind van je tv en afstandsbediening heb je ondervde cirkel met pijltjes een toets Menu en daaronder drie toetsen: Analog, Digital en Theater.

SmartSelect_20210416-122013_Drive.jpg

Het is natuurlijk mogelijk dat er een defect is aan het dvb-c gedeelte. Ik heb in de handleiding nergens iets gezien tussen de keuze van welk dvb signaal. 

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

In de technische specificaties in de handleiding zie ik dat deze tv enkel MPEG-2 MP@ML ondersteunt.

 

Zou het daarmee kunnen te maken hebben? Omdat hij het geluid wel afspeelt, maar video niet.

Kan niet meteen terugvinden wat het compact signaal gebruikt.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

@Wheng het gebruikt de codec AVC, MPEG4.

dat kan de reden zijn, audio is MP3 dus in leesbaar door de tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

@luc55 topic eens goed doorlezen, het beeld is MPEG4 (dat kan de tv in dit topic niet aan) geluid is MPEG2 (dat kan de tv wel aan) daarom dat die tv in dit topic enkel geluid kan afspelen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kripac
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Telenet signaal switch bij Sony tv KDL26S4000

Hierbij mijn dank aan iedereen die mijn probleem heeft willen op lossen, Bedankt.  Voor mij begint nu de zoektocht naar een nieuwe tv, iemand een goed voorstel. Is de keuze voor een smart tv aan te raden.

0 Likes