Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife


Wij bezitten sinds kort een appartement in Tenerife. Wij gaan daar af en toe eens naartoe.

Uiteraard zouden wij daar graag ook Belgische zenders willen bekijken op TV

Een internetaansluiting is duur als je daar maar af en toe bent.

Ook TV Vlaanderen is duur.

Bestaat er een andere mogelijkheid om daar TV te kijken ?

Heb je daarvoor een speciale TV nodig ?

0 Likes
15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Televisie in appartement Tenerife

@Framboos enkel tv via app en internet is mogelijk als je de telenet zenders wilt zien, wil je satelliet daar dan is dat ook een mogelijkheid, andere opties zijn er niet buiten de lokale tv opties daar, maar dan krijg je geen belgische zenders daar op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife

Weet het niet, maar is misschien een stomme vraag :

Kan ik met mijn 4G abonnement onbeperkt naar tv kijken op de laptop in Tenerife ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Televisie in appartement Tenerife

@Framboos 

Met je 4G abonnement kan je naar tv kijken maar niet altijd onbeperkt. Weet nu niet wat voor abonnement je hebt maar online streaming vergt wel wat van je mobiele data. Dus het kan wel maar gewoon opletten wat je doet en zeker niet in 4K kijken want dan vliegt je data er zeker door. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife

Ik heb een abonnement "one" met 2 smartphones, maar heb geen idee over hoeveel 4G ik dan beschik....

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Televisie in appartement Tenerife

@Framboos normaal 80GB per maand 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife

Hoe lang kan je daarmee naar tv kijken dan ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Televisie in appartement Tenerife

@Framboos 

Let op want jij hebt 80 GB per maand om in België te gebruiken aan volle snelheid en in de EU maar 40 Gb aan volle snelheid. 

 

Schermafbeelding 2022-01-11 om 18.58.07.png

Dus let daar heel goed op dat je dus de helft tot je beschikking hebt in de EU. Hier heb je een klein overzicht wat je met 1 Gb zou kunnen doen als je onderweg bent.

 

Schermafbeelding 2022-01-11 om 19.00.20.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Televisie in appartement Tenerife

In de EU is dit de helft. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Televisie in appartement Tenerife


@patrick37  schreef:

Let op want jij hebt 80 GB per maand om in België te gebruiken aan volle snelheid en in de EU maar 40 Gb aan volle snelheid. 

Dus let daar heel goed op dat je dus de helft tot je beschikking hebt in de EU.


Dat is niet helemaal correct, er is een groot verschil tussen België en de EU:

  • In België heb je inderdaad 80 GB per maand aan volle snelheid, maar als je daarboven gaat heb je nog altijd onbeperkt, maar aan verminderde snelheid.
  • In de EU heb je 40 GB inbegrepen in de prijs, maar als je erboven gaat heb je nog altijd de volle snelheid, maar betalend (3.6 EUR per GB)  🤔

In de EU is het dus niet zo dat je (gratis) verder kan internetten aan verminderde snelheid, zoals in België.


@Framboos  schreef:

Een internetaansluiting is duur als je daar maar af en toe bent.

Ook TV Vlaanderen is duur.


Geen idee wat je duur vindt.

Ik neem aan dat je er zelf maar enkele keren per jaar naartoe gaat gaan, maar dat het appartement af en toe ook eens zal bewoond worden (de kids, familie, verhuur?)

Dan is een internet aansluiting bijna een must ...

 

Geen idee van de prijzen in Tenerife, maar in Mallorca heb ik "fibra 300" (glasvezel snelheid 300/300, onbeperkt volume) voor 300€ per jaar (dat is 25€ per maand): Fibwi. Internet en Baleares

Dat is goedkoper dan het laagste abonnement in België van Telenet of Proximus  😊.

 

Als het alleen voor TV is, is TV Vlaanderen goedkoper (ca 15€ per maand), maar je hebt er een schotel installatie voor nodig. 

En voor Astra 23.5 goed te ontvangen, heb je in Tenerife een schotel van min. 120cm nodig. Niet zo eenvoudig voor een appartement

Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife

@flip1953 

Mag ik nog vragen: als je dan een internetaansluiting hebt, dan moet je wellicht telkens via je laptop werken om tv te kijken ? 

Moet dit dan met een HDMI kabel of kan dit draadloos of op een andere manier.

Aan welke voorwaarden moet de televisie zelf voldoen dan ?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Televisie in appartement Tenerife

@Framboos 

Nu belanden we in het onderwerp "cordcutting" 😊

 

Zelf gebruik ik, op een gewone TV:

  • Chromecast: Hiermee kan je (draadloos) streamen naar je TV vanaf je Smartphone of Tablet. Eens de stream gestart kan je nog altijd je Smartphone of Tablet verder gebruiken. Op de Smartphone gebruik je dan Netflix, Youtube, VRTNu, VTMGo, etc ..
  • Kodi op een Rasberry PI (met de nodige Add-ons)

Naast Chromecast zijn er nog oplossingen: Android TV Stick, Apple TV, ...

Of je koopt een Smart TV, waarop je nodige Apps kan installeren.

 

Ongetwijfeld kunnen andere Netweters nog meer uitleg geven hoe ze TV kijken via Internet.

Luister ook eens naar deze Podcast: Vrolijke Vrekken | Podcast op Spotify

 

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife

heb ik het goed begrepen dat, als je een smart tv hebt, je geen chromecast nodig hebt ?

0 Likes
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Televisie in appartement Tenerife

Helaas niet op alle smart tv's.  De Android TV's of tv's met ingebouwde chromecast.  Dan kan je de Telenet TV app (indien je een TVBox hebt, anders Yelo TV) op je tv installeren en van daaruit kijken. In Portugal hebben wij een LG, dus met een Chromecast.  Ik heb daar een data kaartje voor 30 € per maand (15 € voor 15 dagen) onbeperkt internet.  Steek ik in een Mifi modem en dan heb ik onbeperkt internet. Kijk voor Spanje hier eens naar : https://www.spaininternet.net/rent-wifi-spain/

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Televisie in appartement Tenerife

@StefkeDB

Dat lijkt me wel een mogelijkheid aangezien we maar een 3tal keer (telkens voor 3 of 4 weken) naar Tenerife gaan. (jaarabonnement is duur als je maar een paar keer gebruik van maakt)

Begrijp het wel nog niet heel goed :

1. Een tv met ingebouwde chromecast, hoe staat dat vermeld als je kijkt naar een of andere website van tv's ?

2. Je schrijft dat je het kaartje in een Mifi modem stopt, moet je dan een modem kopen ? Waarop aansluiten dan ?

3. Je hoeft dus geen internetaansluiting voor een jaar te hebben ?

4. Het is vooral bedoeld om Belgische tv te kijken, heb je daarmee een goede ontvangst ?

5. Als ik kijk naar de prijs voor een maand zie ik op die website een bedrag van 89 euro, terwijl je een bedrag opgeeft van 30 euro ?

0 Likes