Beantwoorden
Marcelleke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Tv kijken zonder extra coax kabels

Beste netweters,

In de woning beneden is er reeds TV + coax + utp ; nu voor op het verdiep 2 nieuwe smart tv's gekocht maar daar is geen coax voorzien 😞 Volgens mij ook niet echt mogelijk om 2 nieuwe coax van garage naar verdiep te trekken. Bestaat er dan echt geen mogelijkheid om bv. het coax signaal via powerline te transporteren?

¡ǝʅdɯᴉs ʇᴉ dǝǝʞ
0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv kijken zonder extra coax kabels

enkel internet kan je daarop zetten, en via app tv kijken, maar coax digitaal of analoge tv daarop is iets wat niet word gedaan of amper gebruikt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv kijken zonder extra coax kabels

Simpel antwoord: Neen maar.

 

Langer: Je kan geen tv zien met het uitgezonden dvb-c signaal als je geen coax aansluiting hebt. Vermits je een smart tv hebt, kan je die aansluiten al dan niet draadloos met het netwerk. Zoals je zelf aangeeft kan je daarvoor powerlines gebruiken. Ik raad je aan om de set van twee powerlines gratis te huren bij Telenet. Wat je allemaal kan doen en niet doen hangt wat af van je tv. Allicht laat je tv ook toe om andere toestellen te mirorren. Een powerline verbinding is wel niet de meest snelle, maar zou wel moeten volstaan. Het hangt ook af van je elektrische installatie.

0 Likes
Marcelleke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Tv kijken zonder extra coax kabels

Internet is geen probleem (wifi @180 Mbps) maar die coax wel... Is dit een gat in de markt? Google levert me ook niet echt veel hits. Ethernet via verschillende dragers (wifi, powerline, coax, ...) is geen probleem maar een coaxiaal signaal blijkbaar wel...

¡ǝʅdɯᴉs ʇᴉ dǝǝʞ
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Tv kijken zonder extra coax kabels

Hier en hier vind je wat meer info.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv kijken zonder extra coax kabels

Coax over utp kende ik niet, @Wheng heeft me wat bijgebracht. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar als ik @Marcelleke goed begrijp heeft hij daar ook geen netwerkkabel en wil hij het signal via wifi doorsturen. Het is niet omdat je een dvb-c signaal op een netwerkkabel dat je dat kan doorsturen met wifi.