24814
netweters
|
152883
antwoorden
|
20752
vragen
|
Beste netweters,
In de woning beneden is er reeds TV + coax + utp ; nu voor op het verdiep 2 nieuwe smart tv's gekocht maar daar is geen coax voorzien 😞 Volgens mij ook niet echt mogelijk om 2 nieuwe coax van garage naar verdiep te trekken. Bestaat er dan echt geen mogelijkheid om bv. het coax signaal via powerline te transporteren?
Simpel antwoord: Neen maar.
Langer: Je kan geen tv zien met het uitgezonden dvb-c signaal als je geen coax aansluiting hebt. Vermits je een smart tv hebt, kan je die aansluiten al dan niet draadloos met het netwerk. Zoals je zelf aangeeft kan je daarvoor powerlines gebruiken. Ik raad je aan om de set van twee powerlines gratis te huren bij Telenet. Wat je allemaal kan doen en niet doen hangt wat af van je tv. Allicht laat je tv ook toe om andere toestellen te mirorren. Een powerline verbinding is wel niet de meest snelle, maar zou wel moeten volstaan. Het hangt ook af van je elektrische installatie.
Internet is geen probleem (wifi @180 Mbps) maar die coax wel... Is dit een gat in de markt? Google levert me ook niet echt veel hits. Ethernet via verschillende dragers (wifi, powerline, coax, ...) is geen probleem maar een coaxiaal signaal blijkbaar wel...
Coax over utp kende ik niet, @Wheng heeft me wat bijgebracht. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar als ik @Marcelleke goed begrijp heeft hij daar ook geen netwerkkabel en wil hij het signal via wifi doorsturen. Het is niet omdat je een dvb-c signaal op een netwerkkabel dat je dat kan doorsturen met wifi.