24768
netweters
|
152543
antwoorden
|
20719
vragen
|
Kan ik de USB poort van mijn digicorder DC-AD2000 gebruiken als voeding voor een USB device?
Je kan hier ook een infaroodontvanger aanhangen:
https://www.netweters.be/t5/Kijken/Digicorder-in-kast/td-p/4861
Hi, ik kan bij deze confirmeren dat dit inderdaad prima werkt (ook al beweert Telenet support dat dit niet kan).
Mijn setup is nogal specifiek waarbij ik een signaalomvormer nodig had (op basis van een USB voeding) om de overstap te maken van analoge naar digitale audio via de video projector die gekoppeld is aan mijn digicorder. Soit, omvormer aangesloten via USB poort op de digicorder en klaar is kees...
Hi,
@Wheng heeft inderdaad aangegeven dat de USB poort kan gebruikt worden als voeding om in zijn geval een MP3 speler op te laden, maar in mijn geval ook voor een signaalomvormer met een USB voedingskabel ipv netspanning.
Volgens Telenet kan deze poort op de digicorder hiervoor niet gebruikt worden maar dit klopt niet, dit kan wel degelijk.
Voor alle duidelijkheid, mijn digicorder is verbonden met een projector, beide bevestigd aan het plafond. Vanuit de projector (die ook wireless HDMI aankan) heb ik een optische audiokabel (via een signaalomvormer aangezien de projector enkel een audio minijack heeft als uitgang) die verbonden is met mijn stereo. Ik gebruik de optische output niet van de digicorder naar mijn stereo omdat ik dan geen geluid heb indien ik opteer voor de wireless HDMI via de projector. De signaalomvormer werkt prima via de USB voeding van de digicorder zonder dat ik deze hoef aan te sluiten op een stopcontact.
Ik heb een Marantz SR5011, wel in 5.1 opstelling. Voor 7.1 en een projector tegen het plafond is het helaas te klein hier. Een mens kan niet alles hebben. 🙂