Beantwoorden
Brigand
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Onlangs VISTRON VDR-210 aangekocht voor de signal switch der FM-zenders via de kabel .

Kan sinds de correcte aansluiting ervan , met uitzondering van Radio Nostalgie , geen enkele der BELGISCHE  radiozenders ontvangen . Telkenmale melding : "Geen signaal " . Hollandse , Engelse , Franse en Duitse zenders wél goed te ontvangen . Technisch  : alles O.K. vanaf 881 tot  900  ,  doch vanaf  900  telkens melding : "geen signaal"  . Toestelletje reeds bij herhaling teruggezet naar "fabrieksinstelling" , doch tevergeefs .

Ziet iemand een mogelijke oplossing voor mijn probleem  ?  Zonder signal switch en de bij Telenet aangekochte VISTRON VDR-210  was er voorheen immers geen enkel probleem wat betreft de ontvangst van alle FM-kabelzenders .  

0 Likes
64 reacties

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Als je een normale coax kabel neemt (mannetje/vrouwtje) kan die maar in de juiste ingang passen.

 

Dus coax 'OUT" van de digicorder naar coax "IN" van de Vistron.

 

Omgekeerd kan ook.

- van de muuraansluiting "TV" uitgang naar coax "IN" van de Vistron.

-  van coax OUT" van de Vistron naar coax "IN" van de digicorder.

 

0 Likes
williamh1
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
Topicwurm! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Zie schema: Van wandcontactdoos TV naar Digicorder IN /  Digicorder OUT naar Vistron IN.

0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Ik zie juist dat de uitgang gelinkt is met onze dvd-speler/videorecorder en die gebruiken we ook regelmatig. Dus dat gaat niet.

De kabel van de wanddoos naar de digicorder is redelijk verstopt doordat onze digicorder in een ingebouwde kast zit en we kunnen aan de draad niet zo gemakkelijk aan.

Ik zal een ander oplossing moeten gaan zoeken, vrees ik

0 Likes

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders


@rainbowniagara  schreef:

Ik zie juist dat de uitgang gelinkt is met onze dvd-speler/videorecorder en die gebruiken we ook regelmatig. Dus dat gaat niet.


Gezien het analoge signaal afgeschaft wordt (nu FM, later dit jaar TV) heeft die coax verbinding naar de dvd-speler/videorecorder toch geen nut meer …. tenzij deze ook een DVB-C tuner heeft?

Je kan dus gerust de kabel die nu in dvd-speler/videorecorder zit aansluiten op de Vistron.

Je kan de dvd-psler blijven gebruiken (zonder coax) om af te spelen, niet meer om (analoge) TV programma's op te nemen ...

JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Ja gelukt, als je meer problemen hebt dan kun je het volgende raadplegen, er staan een paar problemen in met de mogelijke oorzaak of oorzaken + tips: https://vistron.eu/downloads/manuals/Bedienungsanleitung_Digital-Radio-Receiver_VDR210.pdf

0 Likes