Na een email van Telenet met het bericht dat vanaf 21 april 2020 het radiosignaal wordt afgesloten heb ik ook besloten op het aanbod van Telenet om de Vistron VDR210 aan te schaffen aan 49€ teneinde een oplossing te vinden voor mijn bestaande Tuner die binnenkort geen ontvangst meer kan hebben via het inkomende radio signaal van telenet.
He toestel voldoet absoluut niet aan de minimaal te verwachten normen. Het signaal is af en toe niet beschikbaar en valt soms uit. "Zenders zoeken" wordt ook soms getoond op de display.
En bovenal is het signaal, als het apparaat dan al werkt maar de helft van de normale sterkte.
Aansluiting is gebeurd conform de aanwijzingen m.n. : In TV signaal contactdoos IN -> Digicorder IN. Digicorder OUT -> VDR21 IN. Tulip verbindingen van VDR210 naar versterker. Tulip verbindingen van digicorder eveneens naar versterker, dit om eventueel TV klank via boxen te laten klinken. TV is verbonden via HDMI met Digicorder.
Heb contact opgenomen met Telenet om mijn misnoegdheid te melden.
Reactie van de operator na mijn uitgebreide uitleg over de manier van aansluiten etc.:
1. "dit toestel is niet van ons, dus wij kunnen niet verantwoordelijk zijn voor het al of niet goed functioneren ervan."
2. U hebt een tweede mogelijkheid om naar de radio te luisteren, m.n. via uw digicorder aangezien u die ook heb aangesloten op uw versterker.
3. Op de vraag of ik het recht had als koper van een toestel bij Telenet, dit toestel terug te sturen aangezien het niet voldoet was het antwoord dat daar waarschijnlijk geen terugbetaling zou voor kunnen gebeuren, ook al gebeurt dat binnen de wettelijke garantieperiode.
Zeer bizarre en ongebruikelijke reactie dus, een provider onwaardig. Ik heb dit dan ook duidelijk aan de aan de operator laten blijken.
Hij ging mijn opmerkingen doorgeven aan de betreffende dienst en hij beloofde mij dat men mij zou terugbellen binnen de kortste keren. Ik heb hem gezegd dat ik mij daarover niet teveel illusies maak, en daar dus niks van geloof. En inderdaad, ik hoor daar ook niks meer van.
Dus Telenet verkoopt een radio receiver voor 49€ en wil daar de verantwoordelijkheid niet voor opnemen. Dit heb ik dus nog nooit gehoord.
Ze sluiten binnenkort zomaar het radiosignaal af en geven de klant dus geen alternatief of een gebrekkig alternatief.
De oplossing om de radio te beluisteren rechtstreeks via de Digicorder impliceert dat ook die Digicorder steeds moet opstaan. Dit is een oplossing die Telenet u voorstelt om er gemakkelijk vanaf te zijn. Foei.
Kunnen jullie mij hier raad geven? Bestaan er op de markt digitale tuners met een Coax IN en OUT om zo deze miskleun die de VDR210 is te vervangen.
Ik lees hier ook over een splitter om het zwakke TV signaal te versterken op de plaats waar dit binnenkomt via de contactdoos. Maar is dat wel efficiënt en mag dat van de provider? Indien wel de ideale oplossing, welke splitter stellen jullie dan voor?
Met dank bij voorbaat.