Beantwoorden
tellen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

Al meer dan 15 jaar maak ik gebruik van hauppauge WinTV kaarten om (analoge) TV op mijn PC te bekijken. Nu Telenet stopt met het analoge signaal, wil ik weten welke opties er zijn om verder TV te kijken op mijn PC. 

De Yeloplay toepassing is voor mij onvoldoende, niet stabiel, en je kan niet opnemen.

Welke hardware oplossing (TV kaarten met eventueel CI+ kaartje) werkt met Telenet digitale TV? 

OF wordt het hele basispakket (zoals werd aangekondigd) ongeëncrypteerd aangeboden? Dan zou het in principe met elke digitale TV-tuner kaart moeten werken. 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digitale TV op PC

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?


@tellen  schreef:

Al meer dan 15 jaar maak ik gebruik van hauppauge WinTV kaarten om (analoge) TV op mijn PC te bekijken. Nu Telenet stopt met het analoge signaal, wil ik weten welke opties er zijn om verder TV te kijken op mijn PC. 

De Yeloplay toepassing is voor mij onvoldoende, niet stabiel, en je kan niet opnemen.

Welke hardware oplossing (TV kaarten met eventueel CI+ kaartje) werkt met Telenet digitale TV? 

OF wordt het hele basispakket (zoals werd aangekondigd) ongeëncrypteerd aangeboden? Dan zou het in principe met elke digitale TV-tuner kaart moeten werken. 


Je kan een DVB-C receiver gebruiken.  Als je tevreden bent met het analoge aanbod, dan heb je voldoende met het digitale equivalent van Telenet. Je krijgt dezelfde zenders digitaal in SD formaat, behalve één en Canvas die krijg je in HD.  Daarnaast krijg je ook een hele reeks radio zenders in DVB-C formaat. De radiozenders gebruiken AAC voor de audio. Alle tv-zenders en de Belgische radiozenders op het compact signaal zenden uit in MP3.

Wens je een betere kwaliteit of een groter aanbod, dan kan een DVB-C receiver (of tuner) nog altijd in aanmerking komen op voorwaarde dat die een CI+ interface heeft topgelet gewoon CI volstaat niet).

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

@janne_man dacht als ik de laatste keer keek dat er geen pc kaarten waren dat ci ondersteunen voor digitale tv te decoderen omdat dit niet toegestaan is om opnames digitaal te kunnen maken, 

is wel al 3 jaar geleden dat ik het opzocht, maar denk dat het nog niet veel veranderd is ondertussen, ook zijn de digitale pc kaarten moeilijk te vinden en heel duur.

misschien dat die met het open aanbod in SD tevreden is wat analoog zat.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

@Master-Magic 

Wat denk je van deze usb-stick? (spotgoedkoop, zeer veel mogelijk, werkt het?)

 

Volgens mij is er geen beperking in de opnamefaciliteit van DVB. De beperkingen zitten in HDMI en CI(+). De HDMI belet een bepaald gebruik, de CI plus decodeert en de CI+ doet wat de CI doet en daarbij kunnen nog heelwat beperkingen toegevoegd worden: niet doorspoelen, slecht x keer afspeelbaar, niet overdraagbaar, slecht x tijd afspeelbaar, ...

 

Heel lang geleden heb ik ooit eens een tv kaart gezien met een CI interface. Ik vermoed dat er wel een chinees is die dat produceert.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

@janne_manJa het bestaat maar werkt niet met Telenet, dat is het probleem, en wat is de waarde dan dat je het koopt en dan niet blijkt te werken.

het is een optie dat uitsterft om te gebruiken en weinig aanbod is er niet meer met interne kaart (geen usb opties).

 

deze bv is handig voor het open aanbod op de kabel

 

https://www.conrad.be/p/dvb-t2-dvb-t-hd-kabel-pcie-x1-card-hauppauge-wintv-quadhd-met-afstandsbedien...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

Ik veronderstel dat het wel werkt voor het compact signaal. Tenslotte is dat (bijna) het enige dat vriij te ontvangen is. Als je al eens zapt (liefts zonder de CI+ in de tv) dan heb ik toch al een paar keren beeld gekregen waar het niet moest. Lang geleden dat ik dat nog gedaan heb. Op zeker ogenblik was ik blijven plakken op één van de filmkanalen, na een kwartiertje veranderde plots mijn beeld dat dit kanaal vergrendeld was. Pas toen realiseerde ik me op welk kanaal ik was.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

@janne_man idd bij snel zappen kan de module soms niet mee, ondervind dat hier ook op de tv.

en de Sony tv is ook trager met afstemmen op gecodeerde zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tellen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

 
0 Likes
tellen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

Bedankt, janne man. 

Dus als ik het goed begrijp, kan ik met de Hauppauge WinTV-QuadHD kaart de kanalen die nu analoog zijn, digitaal maar op SD bekijken zonder ander kaartje? Dan is dat voor mij de oplossing. 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?


@tellen  schreef:

Bedankt, janne man. 

Dus als ik het goed begrijp, kan ik met de Hauppauge WinTV-QuadHD kaart de kanalen die nu analoog zijn, digitaal maar op SD bekijken zonder ander kaartje? Dan is dat voor mij de oplossing. 

 


Daar ben ik nog niet zo zeker over. Als ik me niet vergis gebruiken ze langs de ander kant van de oceaan een andere norm voor digitale tv.  Bekijk dit eens.

 

Je moet absoluut een tv-kaart vinden die dvb-c ondersteunt. Staat er geen dvb-c bij.

 

Zoek eens hier.

0 Likes
tellen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

Deze kaart ondersteunt ook DVB-C hoor, heeft zelfs 4 DVB-C tuners.

 

https://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_quadhd.html

 

Als ik met die kaart dezelfde kanalen kan kijken als ik nu heb (ik kijk toch meestal maar Eén en Canvas), zou ik heel tevreden zijn.

 

(PS in dat artikel dat je vermeldt staat geen enkel vermelding van DVB-C, maar ik begrijp wat je bedoelt). 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van analoge tv naar digitale tv op PC: opties?

@tellen 

Dat zal dan moeten werken.

 

Op basis van je vorig bericht had ik gezocht en kwam op een webpagina van hauppage terecht op een kaart geschikt voor de vs. Met de link die je nu doorstuurt is het duidelijk een Europese kaart.