Beantwoorden
Cj26
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Jij bent af! Netjes! It's your second party!

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

Hallo, weet iemand hierop correct antwoord?

Ik heb meerdere modems, decorders, tvboxen, tvbakjes, van telenet hier liggen. Het waren gehuurde.

Ik verhuisde en deze lagen oa op zolder, kelder, aansluitingskastje... Nu is mijn vraag, aangezien ik deze zou binnen doen bij telenet of opsturen, wie krijgt er dan de vergoedingen van die toestellen? Ik veronderstel ik aangezien anderen lak aan hebben hadden. Wie weet er dit? Asap 🤔😘

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Modems, decoder, tvbox,

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

@Cj26  

Als je de ongebruikte toestellen binnen brengt krijgt er niemand een vergoeding. Je huurt deze bij Telenet en als je opzegt of verhuist of omruilt naar een ander kastje dan krijg je geen vergoeding. 

Waar baseer je dat op dat jij als klant een vergoeding hiervoor krijgt? Dat krijgt niemand die klant is bij Telenet en zijn gebruikte apparaten binnen brengt. 

 

En aangezien de andere mensen het hebben laten liggen kan jij het gewoon opruimen. Is niet netjes van de vorige bewoners moet ik zeggen. 

 

Normaal gezien bij een nieuwe installatie van een verhuis die je doorgeeft neemt de technieker het mee als je dit vraagt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cj26
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Jij bent af! Netjes! It's your second party!

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

Wel, bedankt voor je antwoord. Maar ik ging ervan uit dat als je ze niet terug stuurd dat je de modem, decorder mag betalen. En ik dacht als ze je ervoor doen betalen en ze compenseren het bedrag terug na indienen modem enz., dan moet die compensatie niet gaan na de degene die het liet liggen en er niet om gaf. 😉

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

@Cj26  

Tja normaal krijgt dus de oude bewoner het bedrag op hun factuur als ze die niet binnen brengen. Kan ook zijn dat ze deze aangekocht hebben en daarom hebben laten liggen. Dus over die kosten moet je je geen zorgen maken als die er zijn die worden verrekend aan de oude bewoners. Jij kan ze binnen brengen je kan ze ook laten staan dat is je keus die je kunt maken. Voor de rest er niet te veel van aantrekken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

@Cj26 

Als je een "oude" gebruiker bent die nog een waarborg moest betalen voor de modem (2000 frank = 49,58 euro), vraag dan toch die waarborg terug als je een modem of HGW terug brengt (de huidige methode is opsturen).

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

@Cj26  Inderdaad, een gehuurde digicorder/box die niet teruggebracht wordt, als het contract beëindigd wordt, daarvoor wordt een vergoeding aangerekend. Een gekocht toestel valt onder de recyclage en kan je binnenbrengen op het containerpark of een Center. Modem en NIU horen altijd te plaatse te blijven op het punt van aansluiting zelfs bij verhuis. De nieuwe bewoner kan er al of niet gebruik van maken en bij verandering van abonnement wordt dit eventueel vervangen. U neemt toch ook uw water of electricieitsmeter (= aansluitpunt) niet mee bij verhuis? 🤔 En wil je toch van die dingen af, breng ze dan binnen in een Center want ze zijn ter beschikking gesteld door Telenet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vergoeding binnenbrengen gehuurde Telenet-toestellen?

@igvfersinds kort moet je uw gebruikte modem weer binnenbrengen bij Telenet bij niet gebruik meer van de Telenet diensten of verhuis, dat laatste ben ik niet zeker, maar hier gelezen op het forum 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.