Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Beste weters,

ik ben net Telenet klant geworden en op 28/02 komen ze alles plaatsen en aansluiten.

we hebben 2 TV toestellen. 1 in de living waar een digicorder komt en 1 in de slaapkamer 

waar een digibox komt. Maar wat is nu de TV box???

vervangt deze in zekere zin de digibox?? Zo ja, wat is het verschil tussen beiden en indien beter, waarom heeft men mij dan geen TV box voorgesteld?

Graag positieve antwoorden aub.

Never trust in Dust
0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Verschil tussen digicorder en TV-box?

De Tv-Box zit nog in een (laatste) testfase.
Daarom krijg je nu een digicorder.
Als de testfase is afgelopen en de Tv-Box voor iedereen beschikbaar is, zal je hem kunnen omruilen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

De TV-box vervangt de digicorder. Deze box werkt wel fundamenteel anders, zeker wat opnemen betreft.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil tussen digicorder en TV-box?

De tv-box komt in eerste instantie naast de Digibox. In grote lijnen bieden ze dezelfde functionaliteiten voor de gebruiker. De oplossing die daar achter zit is wel geheel verschillend.

Beide toestellen hebben een antenne- en een netwerkaansluiting. 

De digicorder heeft ook een antenne uit. De tv-box heeft naast de vaste netweraansluiting ook wifi.

 

De digicorder heeft 3 dvb-c tuners en de tv-box 1, maar de digicorder heeft een harde schijf voor de opnames en de tv-box doet de opnames in de cloud. Door deze verschillende technologie kan de digicorder twee opnames gelijktijdig doen en Telenet laat toe om met de tv-box zeven opnames gelijktijdig te doen.

 

Om met de digicorder een opgenomen programma te bekijken moet de digicorder niet aangesloten zijn op het netwerk. Je kan bijvoorbeeld je Digicorder meenemen naar je vakantieverblijf en daar de opgenomen programma's bekijken.

Om met de tv-box een opgenomen programma te bekijken moet die aangesloten zijn op het netwerk. Hierdoor heeft het geen nut om de tv-box mee te nemen naar je vakantieverblijf, maar je kan wel met pc, tablet, smartphone om het even waar je opnames bekijken voor zover je toestel verbonden is met het internet (mogelijk is die om het even waar geografisch beperkt).

 

Met de digicorder krijg je een film op aanvraag of een programma op aanvraag binnen met de antennekabel. Met de tv-box is dat via het netwerk.

 

De tv-box heeft in zijn keuze menu ook Netflix (het gebruik is wel een betalende optie).

 

De afstandsbediening van de digicorder is infrarood. De tv-box heeft drie mogelijkheden: infrarood, radiosignaal en spraak.

 

Ik hoop zo de belangrijkste punten vergeleken te hebben.

 


_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Ik was de bewaartijd van de opnames vergeten.

Voor de tv-box zie hier. Op de digicorder is dat onbeperkt.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Dank jullie voor de heldere antwoorden. Nu heb ik nog een vraag: voor de aansluiting van de digicorder en digibox, moet dat nogsteeds met 2 coax kabels? Dus 1 van de verdeler naar de desbetreffende box en dan nog 1 van de box naar de TV?? En dan nog een HDMI kabel? Nu heb ik Proximus en daar komt enkel een netwerkkabel op de decoder en vandaar enkel een HDMI kabel naar de TV, in mijn geval naar de HOME-CINEMA.  Ik hoop dat ik mijn HOME-CINEMA ook kan blijven gebruiken bij de digicorder...

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Je hebt een coax nodig naar de Digicorder of tv-box. Voor de rest dezelfde aansluitingen als bij Proximus.  Dus de digicorder of tv-box heeft één aansluiting meer dan dat je nu hebt.

 

Het signaal dat uit de box van proximus komt is in feite een zelfde signaal als dat uit de digicorder of tv- box komt. Er is geen reden dat uw home-cinema niet meer zou werken.
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Om alle mogelijkheden te benutten wordt de coax tot de tv doorgetrokken. Dat moet echter niet. Het doorverbinden tot de tv geeft de extra analoge mogelijkheden. Voor zover analoog extra is natuurlijk.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Hallo,

Ik denk niet, althans waar ik woon, dat er nog veel analoog uitgezonden wordt. Elke zender is zowat digitaal.

Trouwens heb ik onlangs ergens gelezen dat analoog stelselmatig gaat verdwijnen??

Het zal er van af hangen als alles wat nu toch nog analoog is, door een digitale manier kan vervangen worden. Bvb ook in de auto en op de thuisradio gaat de FM band stilaan verdwijnen eens DAB+ helemaal op zijn poten zal staan. Smiley Vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Ik twijfel er niet aan dat mijn HOME-CINEMA nog gaat werken. Ik weet juist niet of ik hem via de digicorder nog op dezelfde manier zal kunnen aansluiten zoals hij nu aangesloten is.

Never trust in Dust
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verschil tussen digicorder en TV-box?

Bij Telenet worden er op dit ogenblik nog steeds een aantal zenders analoog aangeboden. Dat zal ook zo zijn bij u.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verschil tussen digicorder en TV-box?

De analoge zenders kan je altijd hier bekijken. Geef je postcode in en je ziet welke er beschikbaar zijn in jouw regio.

 

www.zenders.be

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.