Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ik ben hier nieuw, Nick, 17 Jaar.

Maar hier mijn vraag: Wanneer komt die nieuwe decoder eigenlijk?
Ik heb het over deze decoder:

 
virgin-v6.jpg

Hier is dan misschin geen 4K televisie, maar de mogelijkheid tot 6 programmas tegelijk zou hier enorm handig zijn. Ook zie ik in teaserfilmpje de mogelijkheid tot YouTube, Netflix en meer
(video: https://www.youtube.com/watch?v=1ST_FYMUSxU)

0 Likes
178 reacties
KefRef
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Ik heb juist technische dienst moeten bellen hoe ik melding kan maken van spam. Ik vroeg dan het het zit met de nieuwe box. Die is nog altijd niet uitgekomen en voor wanneer kon ze niet zeggen, het is natuurlijk beter zoals mastermagic zegt dat alle bugs opgelost zijn die ze hier ook zullen lezen en dat ze wachten totdat de box "perfect" werkt.
MAAR tegen mij zei die vriendelijke dame dat je U opnames, haalde aan dat men tot 5 jaar zou kunnen instellen,  voor onbeperkte tijd  in U cloud blijven?????

KefRef
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Nu val ik even achterover, ik heb nooit geweten dat men die ci+ kaart kan gebruiken bij de kabelrecorders van ander merken. Ik ben altijd een van de eerste die de up-to-date producten wil hebben en raar dat de  high end winkels dat nooit hebben gezegd want amai ik hoor nu wel scherp maar die allereerste HD recorder van Integan die men kon kopen die maakte zéér storend lawaai, achteraf die van Telenet ook pas dat model dat je die programmanummer veel minder verlicht wordt is pas stil. Maar sinds geruime tijd zijn er toch geen ci+kaartjes meer?????

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@KefRef  Waar haal je dat vandaan dat er geen Telenet CI+ kaartjes meer zouden zijn? Bij mijn weten nog niet afgeschaft. Wat ik wel zou opgelijst willen zien is een lijst van HDD recorders die ten eerste DVBC compatibel zijn en en ten tweede waar een CI+ kaartje in past en ten derde meerdere tuners heeft op 1. te kijken, 2. simultaan een of meerdere programma's op te nemen. Over terugkijk TV daar spreken we niet over.

Ik vermoed dat je dit eventueel wil gaat vinden in de satelietwereld (= DVBS)

Ik zie wel, als ik even google dat er zijn maar je zal op de Telenetkabel beperkt zijn tot de 7 vrije kanalen die niet gecodeerd zijn. Ik zie ook nergens dat er een CI+ kaartje om de zenders te decoderen kan ingestoken worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@KefRef  @igvfer  In België en Nederland vind je zelden HD recorders met een ci+. De prijzen hiervan zijn nooit concurentieel met de prijs van een Dgicorder. Duitsland is echter een volledig andere markt. Hier heb je een overzicht van recente toestellen in Duitsland. Hint zoek in de tekst op ci+. 

 

@KefRef Met de HDD recorder die met de ci+ werkt, zal je ook maar een programmagids hebben van twee dagen. Dat is de beperkte gids die meegestuurd wordt met het dvb-c signaal. De digicorder/digibox en tv-box hebben een programmagids van twee weken.  Weet ook dat je in de meeste toestellen per tuner een ci+ moet hebben. Dus een HDD recorder met drie tuners heeft drie ci+ kaarten nodig als je gelijktijdig de drie tuners gebruikt voor zenders die niet FTA zijn.  Vergelijk dan de investering van een HDD recorder op de markt en drie ci+ kaartjes met een digicorder (en allicht ook de digibox) voor 250 euro.

 

KefRef
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Mensen, een momentje aub het is beetjesweter die zei niemand houd U tegen om HD recorder te kopen en ci+ kaartje van telenet erin te steken. Ik dacht ook wel dat dit dus wel helemaal softwarematig zomaar niet kan.

Ik ben hier over begonnen omdat die recorders van telenet eenvoudig snel defect gaan. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik op "compleet" nieuwe recorder had waarvan het geluid via de HDMI totaal een zeer slecht geluid had, ik heb surround systeem met 2 HD-recorder dus direct vergelijken, kon de nieuwe al weer meteen teruggeven. Let op defecte toestellen werden gerefurbished......Daarom ook dat men nu en box uitbrengt voor opnames in de cloud dat men opnames nooit meer verloren geraakt als de box het begeeft!!!
Meesterweter, de laatste modellen die ik van Telenet heb gekregen weet nu hoeveel jaar dit al geleden is werken totaal zonder ci+ kaarten dus ik heb er geen.....

Ik moest nog eens telenet bellen en dan gevraagd hoe dat dit zit met de opnames in de cloud die is dat gaan vragen en het is dus zo dat je alles zelf kan instellen tot max periode van 5 jaar en cloud is begrenst tot 200 gb. Eens de box bug vrij is en uitkomt zullen de boxen gemeente per gemeente uitkomen......

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

De begrenzing van de TV-box is 5 jaar en 200 uur, niet 200 gb.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Het is toch eigenaardig. Je hebt mensen met pech en zonder pech. Ik ben bij de laatste denk ik want mijn digicorder gaat nu toch al een aantal jaar mee zonder te moeten omruilen. Hout vasthouden of morgen is het van dat.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Het is wat sommige er ook mee doen 

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

op de nieuwe tv-box kan je dus 200 uren opnemen,staat hier op netweters.kan je nadien nog opnames uitwissen?

0 Likes
Tonyvh
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Say what?! On a roll... De 3 wijzen! Tien op tien!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Uiteraard kan je nadien pragramma's wissen.   Wanneer je een programma bekeken hebt, of beslist hebt dat je het niet meer wil zien, kan je dat eenvoudig wissen (en komt er zo terug plaats vrij voor nieuwe opnames

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

ik veronderstel dat je met de nieuwe tv-box nog altijd opnames zal kunnen beveiligen tegen wissen?zolang ze hun vervaldatum(2 maand of 5 jaar) niet hebben bereikt.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

Er is geen beveiliging tegen wissen. Wat je zelf wist is weg.

Wanneer je het max opgenomen aantal uur (200) bereikt kan je geen opnames meer plannen. Wat wel kan is geplande opnames opnemen tot 250 uur. Opgenomen programma's blijven dus gewoon staan tot je zelf ruimte maakt.

De info in de laatste alinea is van horen zeggen. Zelf ben ik nog nooit zover geraakt


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

dus het is niet zo zoals bij de digicorder.dat als de opnamecapasiteit volstaat,er opnames zullen worden gewist?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

@waterrat1978

Dat zou niet de bedoeling zijn. Wat er opgenomen is  zou er blijven staan tot de totale opnameperiode verloopt.

Maar zoals gezegd, noch periode, noch max opname capaciteit is reeds bereikt.

Het is dus nog afwachten.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Wanneer komt die nieuwe decoder?

op de digicorders zie je meteen,hoeveel procent je nog vrije ruimte hebt.op de nieuwe tv-box zul je blijkbaar moeten beginnen tellen,hoeveel uren je al hebt opgenomen.op de digicorders kan je ongeveer 140 uren opnemen(in hd),schat ik.dus 200 uren is amper iets meer.

0 Likes