Beantwoorden
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Wat raden jullie aan voor radio: DAB+, FM, .. ?

Geachte,

Mijn Tuner / Versterker / CD speler is defect. Ik ka nu wel via de telenet TV Box
ca 100 radiozenders ontvangen op TV, maar de kwaliteit is niet zo goed, ik vind het ook spijtig dat ik mijn TV moet aanzetten om naar de radio te luisteren en terwijl men
naar de radio luistert op TV kan men niet naar een andere zender kijken.
Wat kunt U me aanraden als tuner / versterker / cd speler qua kwaliteit / prijs?
Ik denk aan DAB+ en FM. Kan ik die aanschakelen via telenet? Zal telenet die DAB+
en FM blijven ondersteunen? DAB+ kan men blijkbaar ook via bijgeleverde antenne ontvangen, maar en vertelt me dat de ontvangst van bepaalde zender benedenmaats is. Wat is de reden daarvan? Waar kan ik op internet een helder artikel vinden waar
men mij dit op een eenvoudige manier kan uitleggen?

mvg

Ronny

Tags (3)
0 Likes
18 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wat raden jullie aan voor radio: DAB+, FM, .. ?

Blijkbaar is Telenet dus weinig vooruitziend geweest bij de toekenning van de frequenties.

Vergeet ook niet dat FM zenders binnenkort ook stoppen met uitzenden !!!


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat raden jullie aan voor radio: DAB+, FM, .. ?

@Janneke_Dust telenet moet niet via DAB+ uitzenden in de lucht hé, laat dat uit aub, met hun DVB-T probleemkindje geweest, laat dat aan Norkring over of de andere aanbieder van in Nederland die de DVB-T antenne's en zenders onderhouden, er is nu al amper deftig iets te vinden op DAB+, allemaal zelfde bijna en enkel de grote zitten er op met heel veel aanbod, VRT, de groep van VTM en nog enkele kleine zendertjes die als ze niet genoeg leggen tegen volgend jaar er niet meer opzitten.

het is ook duur voor zenders om een plekje te hebben en te krijgen, er is zelf maar plaats voor 1 pop-up zender die een bepaalde periode mag uitzenden op DAB+

wie die radio zenders luistert is DAB+ interessant, wie meer genre's zoekt zal niet heel erg veel vinden.

vrees voor de regionale zenders eens FM wegvalt of die het geld hebben en de plaats op de regionale DAB+ (als die er komt).

er staan ons nog leuke momenten te wachten op radio 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Wat raden jullie aan voor radio: DAB+, FM, .. ?

Jawel.

Wat de dekking betreft is niet alles koek en ei!. Op de A11 tussen Knokke-Heist en Brugge zijn er "gaten" in de ontvangst. Signaal valt volledig weg.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat raden jullie aan voor radio: DAB+, FM, .. ?

@Voordeke dit dan best eens melden bij Norkring België en Broadcast Partners‎ waar er geen ontvangst is dan kunnen ze dit misschien bekijken en verbeteren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes