Beantwoorden
VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Sinds enkele jaren nu reeds de 5de digicorder en wederom na enkele maanden gebruik wazig beeld, een soort wazige balk op het scherm, lijkt op ghosting.

Geen blokjesvorming

Zowel zichtbaar op live tv als op opnames.

Scherm werkt voor de rest perfect op alle andere bronnen.

Telenet signaalsterkte = 100%

Reeds enkele malen herstart, geen oplossing tot op heden.

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Wazige balk, schemerig beeld Digicorder

21 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

@VDP 

Al eens een andere HDMI aansluiting en een andere HDMI kabel geprobeerd ?

Moest je dat al gedaan hebben misschien de tijd om naar de tv box over te stappen en zien of dat het de oplossing bied.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Stem je TV eens af zoals voor "TV met een kaartje". Dan moet je VRT1, CANVAS en ketnet via uw TVtuner kunnen ontvangen. Is dit beeld OK?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Kabels na zien alles uittrekken en terug plaatsen

De 5 digicorders zijn met de zelfde tv  ja kijk eens naar de tv

digicorder Toestel uitrekken van stroom 5 min en terug stekken en rustig laten opstarten

VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Zit nog met modem only met daarachter mijn eigen opnsense router en netwerk. Ik kan (nog) geen tv-box krijgen, heb er reeds voor gaan informeren bij shop.....Een e-router is mss een oplossing, maar alles werkt perfect qua internet....

Reeds andere hdmi kabels gestoken alsook coax vervangen....

tv met een kaartje instellingen zijn mij onbekend....hoe doe ik dat?

Vreemde is dat het beeld niet altijd een schemerige balk vertoont....

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

@VDP 

Anders als je de mogelijkheid hebt een andere tv proberen moest je nog een tweede tv hebben natuurlijk.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Digicorder uitgetrokken van de stroomadapter en nachtje laten rusten....Deze morgen opgestart en probleem is voorlopig blijkbaar verholpen.

Overhittingsprobleem misshien of iets anders...Tenslotte is het een verouderd toestel...

Moest het probleem zich nog voordoen dan ga ik voor een e-router in bridge met een tv-box

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

@VDP 

Hopelijk is het probleem dan idd verholpen op deze manier. Je kan zoals je zegt voor de andere optie gaan maar kijk het zeker eens aan want misschien komt je probleem op deze manier niet meer terug. Een wissel kan je altijd aanvragen maar vergeet niet dat activeringen niet geheel soepel lopen op dit moment dus eigenlijk hoop ik dat je het nu niet moet doen. Uiteindelijk zal het wel in orde komen maar door de veranderingen die er lopend zijn is het dus moeilijker.

Kan oververhitting zijn heb eerlijk gezegd geen idee wat de oorzaak kan zijn heb het nooit meegemaakt zelf en nog niet eerder gehoord. HDMI probleem kan , aansluiting op de tv kan maar dit is het blijkbaar niet aangezien je het getest en geprobeerd hebt te verwisselen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Nee, getest met 2 andere hdmi kabels, andere hdmi port en andere coax alsook met factory reset.....

Pas na een nachtje rusten doet ie het weer normaal, vreemd....

Zit nog met een CV7160e docsis 3.0 met gigaboost abo en snelheden zijn +- DL 703 en UP 39 gemeten vanaf mijn opnsense router, zolang deze werkt dan wil ik uiteraard de andere optie niet meteen overwegen ivm alle huidige problemen.

Hopelijk vanaf 2024 eigen modem keuze

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder


@VDP  schreef:

Digicorder uitgetrokken van de stroomadapter en nachtje laten rusten....Deze morgen opgestart en probleem is voorlopig blijkbaar verholpen.

Overhittingsprobleem misshien of iets anders...Tenslotte is het een verouderd toestel...

Moest het probleem zich nog voordoen dan ga ik voor een e-router in bridge met een tv-box


@VDP 

Herlees eens uw eigen post ... De kans is groot dat het aan uw TV ligt. Probeer eerst eens, zoals @patrick37 al aangaf, met een andere TV aan te sluiten. Als ook dat niet helpt, kun je nog altijd overstappen.

Ik heb echter een zwaar vermoeden, gelet op uw historiek, dat niet de digicorder maar wel uw TV hier de boosdoener is.

Kleine tip: of de modem er iets mee te maken heeft test je makkelijk door inkomende coax uit de digicorder te trekken (HDMI van digi naar TV natuurlijk laten zitten) en in die configuratie eens uw opnames te bekijken.

EDIT: ik heb dezelfde modem als jij en ervaar geen enkel probleem met mijn twee digicorders.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

@VDP 

Inderdaad iets wat werkt niet direct weg gooien en je geeft het al aan met die problemen op dit moment. Moest je zelf dan activerings problemen hebben zit je er zelf mee te kijken.

Eigen modem keuze is vanaf november 2024 pas en hopelijk heeft Telenet dan ook zijn systemen klaar om dit toe te passen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Als je TV een dvb-c tuner heeft (zie naar de kenmerken of handleiding van je tv of deel merk en model mee en allicht zal een Netweter het wel weten), dan kan je rechtstreeks tv kijken. 

Op deze pagina van Telenet kan je lezen wat je moet doen. (instellingen voor TV-met een kaartje en compact sinaal verschillen enkel met twee parametets: frequentie en netwerk-id).

 

VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Ga ik zeker eens proberen, bedankt alvast voor de tips

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder


@VDP  schreef:

Digicorder uitgetrokken van de stroomadapter en nachtje laten rusten....Deze morgen opgestart en probleem is voorlopig blijkbaar verholpen.

Overhittingsprobleem misshien of iets anders...Tenslotte is het een verouderd toestel...

Moest het probleem zich nog voordoen dan ga ik voor een e-router in bridge met een tv-box


Je zou ook, iets eenvoudiger wellicht, uw digicorder (plus eventueel de voedingsadapter, die kan ook kuren krijgen) kunnen gaan omwisselen in een Telenet shop ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wazige balk en een schemerig beeld op Digicorder

Heb je dat wazig spookbeeld op alle zenders of slechts op bepaalde zenders.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.