Beantwoorden
Vosske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Ik wil op een 2e tv digitaal gaan kijken middels een Ci+ kaartje (ik heb een abbo, en een digibox reeds in gebruik)

Ik heb 3 vragen over een Ci+ Telenet module

Er zijn blijkbaar verschillende hardware versies beschikbaar. Welke versies zijn er? en welke worden door Telenet ondersteund?

Is er iemand die het verschil weet tussen de verschillende hardware versie? Is daar iets op papier beschikbaar voor?

Ik heb nu een een kaar met een ?/N ......-...... R1.0 Ik vermoed dat ik een hardware versie 1 te pakken heb?

Ook op de site van www.smardtv.com

wordt ik niet veel wijzer.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

mvg

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Ci+ hardware versies

0 Likes
14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

@Vosske Telenet heeft maar 1 versie, een nagra Kaart met CI module die aan elkaar verbonden zijn, je kan ze niet apart gebruiken, dus de kaart zal nooit zonder de module werken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vosske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Dank je wel voor de reactie. Ik bedoel hier de ci+ module, niet het “credit card” kaartje van telenet. Dus de module die in je ci+ slot van je tv gaat.

ik zal eens proberen een foto toe te voegen voor de duidelijkheid

0 Likes
Vosske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

E8FAEB3D-632A-404B-A059-F778092EA117.jpeg

0 Likes
Vosske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Zijn er mensen die eens willen kijken wat ze daar hebben staan? Ik meen dat ik al iets ergens had gelezen over een versie 2 en 3 waarbij het de vraag was of 3 al ondersteund werd. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

@Vosske ik heb hardwareservice 01.00.01.03

softwareversie 20.00.01.00.01.02


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Ik heb een CI+ sinds de eerste dagen dat Telenet die aanbiedt en die ik dagelijks gebruik. Tenzij persoonlijke interesse, zie ik als gebruiker geen nut aan de hardware versie.

Let wel: Module en smartcard zijn een geheel en enkel bij Telenet aan te schaffen. 

0 Likes
Vosske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Daar geef je antwoord op je eigen opmerking, dat is natuurlijk grappig. Ik ben van mening dat het helemaal niet een geheel vormt. Je kunt bij telenet gewoon los een smartcard kopen die je in een ci module kunt steken. Waar je die module van daan haalt maakt niets uit. Maar terug naar de vraag, wie, voor mijn persoonlijke intresse kan vertellen, welke hardware modules er bestaan en ondersteund worden door telenet, en als kers op te taart: als er doucumentie is over de hardwarerevisies van de verschillende versies zou ik die graag eens inzien. Wie helpt?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

@Vosske ten eerste kan je geen andere module gebruiken met die smartcard, de smartcard en module zijn aan elkaar gevormd, dus dat wil zeggen, enkel die module van telenet kan de telenet smartcard ontcijferen, een andere module zal niet lukken om de zenders te decoderen, 

moest het zo simpel gaan dan hadden enkele klanten al met een Oscam bv de kaart al kunnen gebruiken op hun niet telenet ontvanger.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vosske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Dat is ook precies wat ik (zeg) of in ieder geval bedoel. Je neemt een telenet module en een telenet smart ( credit card). Maar als je wil koop je die niet gelijktijdig. Als je een module hebt gekregen of 2ehands koop kun je bij telenet een kaartje kopen voor er in te doen. Horen die bij elkaar: nee, moet het alle 2 van telenet zijn: ja

maar wat zijn de technische verschillen van de verschillende hardware versies? Is iemand bereid om zijn module er is uit te halen, en te kijken welke revisie die heeft.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Het lijntje P/N eindigt met R 1.0

 

Bij mijn weten verkoopt Telenet steeds de twee samen. Het is niet omdat het technisch mogelijk is beiden afzonderlijk te verkopen dat Telenet dat doet. Veel succes.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?


@Vosske  schreef:

Je neemt een telenet module en een telenet smart ( credit card). Maar als je wil koop je die niet gelijktijdig. Als je een module hebt gekregen of 2ehands koop kun je bij telenet een kaartje kopen voor er in te doen. Horen die bij elkaar: nee, moet het alle 2 van telenet zijn: j


Dat is absoluut niet waar. Je kan bij Telenet geen aparte smart card kopen.

Telenet "TV met een kaartje" is altijd een CI+ module met bijhorend kaartje.

Bij TV Vlaanderen kon dat wel

 

Bernardv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Hallo

je schrijft over je CI+module; ik heb hardwareservice 01.00.01.03

Mijn Sony TV KDL-40R470A (die NIET in de lijst staat bij TV met een kaartje) heeft een slot voor een CI+module. In de handleiding staat vermeld dat de CAM-versie van de CI+module hoger moet zijn dan 1.3

Kan er mij iemand helpen hiermee? Bij Telenet krijg ik spijtig genoeg geen antwoord. Bij Sony meldt men mij dat het toestel kan werken met een CI+module maar dat het niet zeker is dat de CI+module van Telenet compatible is.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?


@Bernardv  schreef:

Mijn Sony TV KDL-40R470A (die NIET in de lijst staat bij TV met een kaartje) heeft een slot voor een CI+module. In de handleiding staat vermeld dat de CAM-versie van de CI+module hoger moet zijn dan 1.3


Maak je geen zorgen over de Telenet lijst. Ieder toestel dat

  1. een CI+ slot heeft.
  2. een DVB-C tuner bevat.

is compatibel met de Telenet CI+ module, en dus geschikt voor "TV met een kaartje".

PS. De Telenet module is CI+ versie 1.3

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Welke CI+ hardwareversies ondersteunt Telenet?

Ziet er goed uit

Je kan de tv lijst al in laden

frequentie 322    netwerk id  22

Er is beeld op tv één en canvas en 12 ketnet de rest is zwart

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

 

0 Likes