Beantwoorden
be60
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?

hallo, ik heb telenet abbo met TV box in Belgie.  Echter in Spanje gebruik ik de telenet TV app met tablet(samsung android) en chromecast ZONDER afstandsbediening. DIt werkt vrij goed. De TV is een smart TV.

Nu wil ik de google chromecast 4K google TV met afstandsbediening  kopen. Kan dan de Telenet TV app op de nieuwe chromecast gezet worden of moet ik verder met de vooringestelde apps van google TV

Kan ik dan werken zonder de tablet te gebruiken en alleen met de afstandsbediening vd nieuwe chromecast ? Ervaar ik dan hetzelfde als met de tablet?

Installeer ik best de telenet TV app hier in Belgie op de chromecast of doe ik het best in Spanje (indien mogelijk) ? Misschien beter de chromecast in Spanje kopen?

Sorry ,voor misschien stomme vragen ,ik tracht mijn plan te trekken.

groeten 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: google chromecast 4K met google tv

7 reacties
Ex-Netweter
 

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?


@be60  schreef:

Kan dan de Telenet TV app op de nieuwe chromecast gezet worden of moet ik verder met de vooringestelde apps van google TV


Ja, de Telenet TV-app kan op de Chromecast met Google TV geïnstalleerd worden. Net als duizenden andere apps zoals VRT MAX, VTM GO, GoPlay, Netflix, etc...


@be60  schreef:

Kan ik dan werken zonder de tablet te gebruiken en alleen met de afstandsbediening vd nieuwe chromecast ? Ervaar ik dan hetzelfde als met de tablet?


Ja, dit werkt 100% zonder tablet met de afstandsbediening. De gebruikersinterface op je tv zal "Google TV" zijn, dit werkt iets anders maar wel veel vlotter dan op een tablet.


@be60  schreef:

Installeer ik best de telenet TV app hier in Belgie op de chromecast of doe ik het best in Spanje (indien mogelijk) ? Misschien beter de chromecast in Spanje kopen?


Je kan dit aankopen en installeren ter plaatse in Spanje. Voor gebruik met de Telenet TV-app moet je Google-account wel op België ingesteld zijn om de Telenet TV-app te kunnen installeren.

be60
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?

Bedankt RAFB,

Goede uitleg.  Ik ga hem kopen op de site van telenet ,is nu voor 50 euro als client.

Mijn google-account is aangemaakt in belgie ,die staat toch automatisch op Belgie (vlaams) hoe moet ik dat zien of veranderen?

groeten bruno 

Ex-Netweter
 

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?

be60
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?

Bedankt ,voor de info.

Ik heb reeds de chromecast met afstandsbediening gekocht,in december ga ik naar espana en ga ik hem uitproberen...hopelijk moet ik geen vragen meer stellen...dank U voor de moeite...ik laat iets weten als hij geinstalleerd is.

Grt be60

be60
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?

Beste Raf,

Heb de chromecast met google tv (afstandsbediening) geinstalleerd nu in spanje en alles werkt perfect . Inderdaad een beetje ander layout maar ik ondervind dat de nieuwe chromecast bij eerste gebruik precies stabieler werkt dan de oude. Of is dit een gevoel ?

nogmaals bedankt voor juiste info !!!

be60

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?

Ja

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1149
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Werkt de TV-app op de Google Chromast 4K met Google TV?


@be60  schreef:

ik ondervind dat de nieuwe chromecast bij eerste gebruik precies stabieler werkt dan de oude. Of is dit een gevoel ?


Lijkt me niet abnormaal dat het nieuwe model beter is dan de oudere versie; andersom zou jammer zijn 😉


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.