42405
netweters
|
18795
gesprekken
|
20290
vragen
|
Kort samengevat. Een tweedehands CI+ module aangeschaft van Telenet. Kaart werd gedeactiveerd door Telenet op naam van vorige eigenaar. TV herkend smart card perfect. Ik vraag nu reeds een tweetal weken om deze te activeren. (blijkbaar een moeilijke bevalling). Na veelvuldig contact krijg ik steeds de mededeling dat het werd doorgegeven aan de 'achterliggende diensten' en dat ik wat geduld moet opbrengen. Op mijn telenet kan ik echter lezen dat er een tweede decoder zal worden geactiveerd. Dit doorgegeven aan Telenet en deze zeggen dat dossier in orde is. (nergens iets te bespeuren aangaande een CI+ module).
Ik weet het niet zo goed. Ofwel zijn de klantendiensten bij Telenet onderbemand, ofwel zijn zij niet capabel. Mogelijks gaat het om een combinatie van beiden. Ik zou altijd kunnen proberen om naar een Telenet Business Center te gaan maar volgens hun handleidingen behoort dit tot de taak van de klantendienst.
Zijn er nog die dit probleem gekend hebben en wat was het uiteindelijke resultaat?
Thx
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Inzakenas Toevallig een tv box ook op je account staan ???
kan zijn dat je een 2de digitale lijn moet hebben voor de ci module.
Nog met de digicorder. Normaal kan je tot 5 CI+ modules aansluiten op je Telenet modem.
Yep, alles meerdere malen doorgegeven. TV herkent module nr en kaart nr en ziet ook dat het een geldige kaart is. Probleem is dat Telenet de boel nog niet geactiveerd heeft.
@Inzakenas Een CI module heeft niks te zien met een Telenet modem, ik heb een ci module zonder Telenet modem, de module wordt gelinkt aan je adres en aan een digitaal account, je kan Max 5 digicorders of digiboxen op je adres aansluiten.
Dat bedoelde ik 🙂 Klantendienst zegt ook dat de activatie nog niet uitgevoerd is.
@Inzakenas schreef:Nog met de digicorder. Normaal kan je tot 5 CI+ modules aansluiten op je Telenet modem.
Dat heeft absoluut niets met de modem te maken
Ik heb 4 CI+ modules op mijn TV account, en ik heb geen Telenet modem.
[EDIT] sorry, @Master-Magic mas mij al voor 😀
Op de CI+ module en de kaart staan nr's op en bar codes neem foto's en stuur door via whatsapp
samen met je telenet klant nr en identiteitskaart nr
Telenet telefoonnummer voor WhatsApp, +32 468 00 10 98
naar de vrt zenders kan je al kijken
Dit is exact wat ik meermaals heb gedaan maar zonder resultaat.
Bellen naar 015666666 en het nummer van de CI module doorgeven zou dit euvel binnen het kwartier moeten oplossen
Heb hier hetzelfde voor omdat telenet dat kaartje deactiveerd vermits ik alle veertien dagen maar naar dit toestel kijk, dus moet ik telkens bellen om die CI module terug te activeren.
Neem de CI+ module en de kaart mee naar een telenet winkel
Ze scannen de barcodes om in systeem te zetten