Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Telenet heeft mijn moeder een One for 1 abo aangepraat. Zij had WIGO (WIGO S?), maar One for 1 zou goedkoper zijn.

Omdat ik blijf vasthouden aan het feit dat ze tv met een kaartje niet meer zal kunnen gebruiken (wegens geen kosten meer voor het kabelabonnement) blijft de helpdesk tot driemaal toe beweren dat het kaartje zal blijven werken.

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Bestaande-CI-kaartjes-nog-bruikbaar-in-nieuwe-ONEu...

Hier zie ik dat dit voor ONEup (niet One for 1) het geval zou zijn. Voor digitale tv moet de gebruiker voor TV iconic kiezen (en extra betalen).

Screenshot_20230526-123511.png

Deze screenshot (One for 1) geeft aan dat er maar 3 keuzes zijn: TV iconic €€€ TV flow €€€ of geen digitale tv. Als ze een filter op haar kabel zetten, dan zullen haar CI+ kaartjes nutteloos zijn.

Of vergis ik me?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: CI+ kaartje & One for 1

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (4)
0 Likes
27 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Vanaf de prijs  90 euro one +tv

Is ook een nieuw contract

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?


@flip1953  schreef:Een bestaande klant die Internet heeft en een kabelabonnement ( met CI+), zet zijn internetabonnement over naar One / One Up, met behoud van zijn bestaand kabelabonnement, toch? De keuze is dan de optie zonder TV, want je hebt al TV ..

Zo zou je het kunnen interpreteren, maar bekijk de screenshot in het originele bericht even. Als je kiest voor 'ik wil geen digitale tv', dan staat er ook: 'als je al digitale tv had, dan wordt die geannuleerd'. Dat is online; ik weet niet of het telefonisch anders kan.

In elk geval, morgen zal ik wel zien en dan meld ik het hier even.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Best eens dat je een naar winkel gaat als de formule niet duidelijk is

Op de website vind je de info niet of wat je wilt of is niet duidelijk genoeg

0 Likes
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Ben enige tijd geleden ook overgestapt naar One for 1. En was ook gebruiker van CI+ kaartje.

Zoals je zelf al aangeeft indien je de tv optie niet aanvinkt krijg je geen tv signaal meer en is het kaartje nutteloos.

Ik kon toen wel om het kaartje te laten werken kabelabonnement betalen ( via telefoon toen aan te vragen) weet niet of dit nu nog mogelijk is.

Maar dan betaal je direct weer meer.

ik kijk nu tv via Apps zoals VRT MAX, VTM GO

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Ja dat kan nog altijd is gewoon 20 euro er bij  en je krijgt er een huur decoder bij in de prijs

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Ik heb intussen via Mijn Telenet kunnen kijken naar Mijn diensten en haar 3 kaartjes zijn gekoppeld aan TV iconic. Aan een TV-box heeft ze geen nood, dus voor haar is het goed zo. Door een hogere korting via sociaal tarief betaalt ze effectief minder dan haar vorige abo.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Leuk te horen deze besparing

Zoals vele hun formule na zien kunnen ze veel besparen

Best elke maand eens zien of de formule nog bij jouw past of er iets nieuw is

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Ik lees dit toevallig nu ook. Heb enige tijd geleden met precies hetzelfde probleem gezeten. Ik had 4CI+ kaartjes. Blijkbaar maximum 4 digitale lijnen per abonnee. TV iconic was dan niet mogelijk, want dan moest ik een kaartje opzeggen. 
Dat wou ik niet, dus heb ik een OneUp for 1 waar apart Digitale tv abonnement opstaat van 19,45€. Zo lukt het dus ook 🙂 

Destijds ook weet ik wat voor gedaan. Nog een discussie over gevoerd dat je sowieso met Telenet internet te hebben ook kabel hebt.
Vroeger met de Whop en Whoppa veel duidelijker.

Maar goed inmiddels is alles apart weer interessanter voor mij, maar men raadt me het wat af te switchen wegens de software-issues bij Telenet. Alles werkt nu prima.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?


@luc55  schreef:

Ja dat kan nog altijd is gewoon 20 euro er bij  en je krijgt er een huur decoder bij in de prijs


Gelieve correcte info te geven, bovenstaand antwoord kan alleen tot verwarring leiden 

- TV Iconic kost 20.90€ per maand, en inderdaad huur decoder inbegrepen.

- Kabelabonnement kost 19.45€ per maand zonder digicorder.

Ex-Netweter
 

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Maar een kabelabonnement van 19,45 euro/maand is 1,45 euro/maand goedkoper dan TV Iconic voor 20,90 euro/maand dat ze eigenlijk niet gebruikt.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Zoals gezegd maakt de korting van het sociaal tarief het verschil voor haar. Met One for 1 is het bedrag in euro's hoger dan dat met het oude abo.

Vraag me niet hoe het allemaal werkt; ik heb geen sociaal tarief. Mijn moeder is héél goed ik wiskunde en die gaat zeker niet meer betalen dan moet. Als ik me niet vergis dan krijgt ze gedurende 3 maanden ook nog eens een maandelijkse korting van 10 euro.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Sociaal tarief op kabeltelevisie of Telenet TV iconic is voor beide gelijk: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/aanrekeningen/sociaal-tarief/alles-over-sociaa...

Je moeder kan nog 17,40 euro/jaar besparen op haar tv-diensten als ze alleen CI+ modules gebruikt.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Werkt een CI+ kaartje met ONE for 1?

Daar laat ik me niet over uit. Als zij zegt dat ze  nu minder betaalt, dan geloof ik haar. Wat geldzaken betreft is ze meestal beter op de hoogte dan ik. (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.