42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
Telenet heeft mijn moeder een One for 1 abo aangepraat. Zij had WIGO (WIGO S?), maar One for 1 zou goedkoper zijn.
Omdat ik blijf vasthouden aan het feit dat ze tv met een kaartje niet meer zal kunnen gebruiken (wegens geen kosten meer voor het kabelabonnement) blijft de helpdesk tot driemaal toe beweren dat het kaartje zal blijven werken.
Hier zie ik dat dit voor ONEup (niet One for 1) het geval zou zijn. Voor digitale tv moet de gebruiker voor TV iconic kiezen (en extra betalen).
Deze screenshot (One for 1) geeft aan dat er maar 3 keuzes zijn: TV iconic €€€ TV flow €€€ of geen digitale tv. Als ze een filter op haar kabel zetten, dan zullen haar CI+ kaartjes nutteloos zijn.
Of vergis ik me?
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: CI+ kaartje & One for 1
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sb
Idd je hebt iconic tv nodig voor kabel tv in een one abbo om de ci kaart(jes) te laten werken, heb dit hier ook hele tijd gehad en heb dan maar een tv box weest halen ook omdat dit in de prijs inbegrepen was.
Je hebt geen Telenet Iconic TV nodig, daar zit de huur van een TV-box/HD Digicorder inbegrepen, wat nutteloos is voor iemand die een CI+ module heeft aangekocht.
One for 1 kost 69,10 euro/maand en een kabelabonnement voor 19,45 euro/maand is voldoende om met een CI+ module tv te kijken.
TOTAAL: 88,55 euro/maand
bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/prijslijst-telenet/
Ze heeft me juist gebeld en er zou wel degelijk een tv abo (tv iconic) mee verbonden zijn. Maar omdat het sociaal tarief hoger zou zijn dan bij WIGO betaalt ze minder.
Zondag ga ik langs en dan bekijk ik het even. Het abo zou actief zijn sinds gisteren en de kaartjes werken nog.
(tv iconic) en tv met kaartje gaan blijven werken dus is in orde
Als ze zeggen dat het goedkoper is dat kan altijd is het niet zo
De telefoon gesprekken worden opgenomen als de telefonist dat zegt staat het op band
dan zal het wel juist moeten zijn
klopt het niet moet je een klacht indienen
dat wat gezegd is niet juist op papier staat
ofwel geven aan de juiste prijs ofwel oude pakket terug
zit niet op uw kap,maar geloof je nu echt dat al die gesprekken worden opgenomen,
(wel wat jij zegt) maar ook die worden niet bijgehouden.
Ze heeft 3x gebeld en telkens werd bevestigd dat tv met een kaartje zou blijven werken. Maar het is pas bij de derde telefoon dat ze me vertelde dat er toch een tv abo (optie) aan verbonden was. Door het sociale tarief krijgt bij One for 1 méér korting en dus is het goedkoper dan het oude tarief. One for 1 is reeds geactiveerd en betaalt in totaal ongeveer 78 euro.
Of de gesprekken al dan niet worden opgenomen interesseert me niet zo veel en is hier off-topic. Wie nog meer info kan geven over One for 1: graag.
@Ex-Netweter
Ik zie dat dit document van maart 2023 is en dat is raar. Immers, als je de link bekijkt in mijn origineel bericht, dan zie je dat @Suzy bevestigt dat een apart kabelabonnement niet meer wordt aaangeboden.
In de screenshot is toch ook te zien dat One for 1 internet en mobiel is en tv een optie.
Je hebt 14 dagen bedenk tijd als niet klopt
Het tv abo zit nu in een pak met decoder er bij
zonder doen ze niet meer bij nieuwe abo
De tv kaart doet niets aan pakket want is aangekocht
staat nooit op de factuur
@sb schreef:@Ex-Netweter
Ik zie dat dit document van maart 2023 is en dat is raar. Immers, als je de link bekijkt in mijn origineel bericht, dan zie je dat @Suzy bevestigt dat een apart kabelabonnement niet meer wordt aaangeboden.
Waarom vind je dat raar?
- Een apart kabelabonnement wordt inderdaad niet meer aangeboden.
- Maar het staat wel op de prijslijst omdat er nog bestaande klanten zijn met een kabelabonnement.
Trouwens, bij sommige packs staat de prijs van de aparte componenten op de factuur.
Voorbeeld: Pack "All Internet + TV Iconic" @70€:
All Internet (€57.68) + Abonnement kabel-tv (€14.30) + auteursrechten (€5.15) + Huur TV-box (€9.99) - Combinatievoordeel (-€17.22) = €70
Dat klopt 70 euro tv abo + decoder + onb internet
Mensen die oud pakket hebben moeten dit zelf veranderen
@sb schreef:Immers, als je de link bekijkt in mijn origineel bericht, dan zie je dat @Suzy bevestigt dat een apart kabelabonnement niet meer wordt aangeboden.
Telenet biedt wel nog een apart kabelabonnement aan op individuele vraag van de klant. Immers, als je geen Telenet tv-diensten hebt en je koopt een CI+ module in een winkel, dan moet Telenet je een apart kabelabonnement aanbieden om de CI+ module te kunnen activeren.
Op de Telenet-website staat dit zo vermeld:
Contacteer ons of loop langs in een Telenet-winkelpunt en we zoeken samen met jou naar een tv-voorstel op maat.
Maar wat als die bestaande klant met kabelabonnement het abonnement verandert? Als ik bijvoorbeeld online van Basic Internet naar One for 1 wil veranderen, dan moet ik bij tv 1 van de 3 keuzes aanduiden (screenshot). Zij is wel telefonisch overgestapt...
Ik zal zondag eens in haar Mijn Telenet kijken, dan heb ik waarschijnlijk een beter zicht op wat het nieuwe abo inhoudt.
Kabelabonnement+ decoder + een internet aansluiting moet je huren staat er duidelijk op totaal 60.85 euro
Vroeger was er wel kabelabonnement + decoder totaal 30 euro moet je in de winkel vragen vaste prijs gaat ook niet omlaag
De CI+ module kan altijd bijkopen er bij doen doet niets aan maand bedrag gaat niet omlaag
@sb schreef:Maar wat als die bestaande klant met kabelabonnement het abonnement verandert? Als ik bijvoorbeeld online van Basic Internet naar One for 1 wil veranderen, dan moet ik bij tv 1 van de 3 keuzes aanduiden (screenshot).
Een bestaande klant die Internet heeft en een kabelabonnement ( met CI+), zet zijn internetabonnement over naar One / One Up, met behoud van zijn bestaand kabelabonnement, toch?
De keuze is dan de optie zonder TV, want je hebt al TV ...