24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
Onze installatie bestaat uit 2 tv’s een met digicoder die zich onmiddellijk bij onze aansluiting bevindt en een op het verdiep er net boven. Tot voor kort functioneerde alles perfect, echter sinds een paar weken zijn op de tv boven bij een aantal zenders het aantal foutieve pakketten zodanig hoog, dat er niets te zien valt en op sommige zenders is regelmatig het beeld ook gestoord. Dit laatste komt zelfs sommige dagen ook op de tv beneden voor, maar dan in mindere mate en meestal even kortstondig. Nu mocht dit bij zenders zijn waar we toch nooit naar kijken was het niet erg maar het zijn bijvoorbeeld vooral een aantal sport kanalen waar we dan nog extra voor betalen.
Kan ik daar zelf iets aan doen of controleren volgens jullie, of bel ik best naar Telenet dat ze het moeten komen nakijken?
Mvg, Vic
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Zenders gestoord en niet zichtbaar
Ik veronderstel dat het over live TV gaat en dus over het coax signaal.
Ik veronderstel ook dat je boven ook kijkt via een digibox of digicorder.
Zijn je 2 TV coax aangesloten op de 2 +4dB uitgangen van de NUI.
Als eerste zou ik aan alle coax stekverbindingen eens draaien en ook uittrekken en terug insteken.
Als 2de zou ik de F-schroefverbindingen eens losdraaien en terug vastschroeven.
Het gaat idd om live tv via coax.
Wat bedoel je met of de tv’s zijn aangesloten op de +4dB uitgangen?
Kan ik idd eens proberen maar aangezien beide tv’s het in meer of mindere mate hebben lijkt het me eerder ofwel dan aan de inleidende connectie of aan het binnen komende signaal te liggen, of zie ik dat verkeerd?
De kabel uit trekken en terug stekken kijk alle aansluitingen goed na trek de stroom stekker 5 min uit van de decoder en de modem ook eens kan geen kwaad
Kijk ook eens de Hdmi kabels eens na
Vanaf de dag dat je de storingen hebt toevallig een nieuw toestel gekocht (deurbel draadloos ..... toestel )
Kan ook een oude toestel zijn dat storing geeft trek stroom toestel 1 per 1 uit om na te zien of er storingen zijn
Is de storing ook in de late uren
Het kan van buiten komen maar je moet zeker zijn
Als toch van binnen komt na telenet niu kost het je 85 euro voor de technieker
@luc55 schreef:Als toch van binnen komt na telenet niu kost het je 85 euro voor de technieker
Voor Telenet een technieker stuurt kan je ook steeds aan de klantendienst vragen om een signaalcheck te doen. Daar zien ze vaak ook al problemen.
@Vic55 de NIU kan ook kapot zijn, best eens bellen om de lijn te checken, kan ook buiten zijn dat er een overbelasting is door teveel klanten op de kast (hoor je de laatste tijd veel hier), maar dat kan pas als je belt voor een lijn check voor er volgende stappen gezet worden.
@luc55 schreef:Het kan van buiten komen maar je moet zeker zijn
Als toch van binnen komt na telenet niu kost het je 85 euro voor de technieker
Als het probleem opgelost geraakt met 85€, is het een goedkope reparatie, toch?🤔
Waar krijg je nog een vakman voor 85€?🤗
De technieker zegt gewoon dat op je eigen netwerk is
De rest is van goede wil of de technieker tijd heeft als een simpele inrichting is zal hij soms iets doen anders moet je zelf doen
De reparatie is jouw werk dat is voor 85 euro dan heb je antwoord al
Bij ons idem (Koningshooikt).
Ook bij de buren.
2 weken geleden een technieker langs geweest en die is zelfs niet moeten binnen komen want zag aan zijn diagnoseapplicatie dat het ergens in het netwerk van de straat zat.
Had dit dan doorgegeven aan de netwerkdienst en 's avonds was het probleem weg.
Sinds gisteren terug van dat.
Heb via hun contactformulier de storing gemeld.
Als probleem buiten is geeft de technieker het aan in zijn laptop
Dan zal een andere ploeg het onderzoeken zullen ook eens in de node kast telenet kijken
Maar eerst moet hij binnen kijken dat is de basis waarmee wordt gestart